سرپرست فرمانداری هریس در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: برای ایجاد اشتغال در منطقه لازم است دانش آموزان از مراکز تولیدی و پارک های رشد و فناوری بازدید کرده و با ایده های نو آشنا شوند.
کد خبر: ۹۱۲۸۲۵۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا خاکپور به مشکل بیکاری قشر جوان اشاره کرد و گفت: با پیوند آموزش تئوری و عملی، روحیه خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان تقویت می شود.
وی اصلی ترین مشکلات آموزش و پرورش منطقه هریس را نبود وسایل و تجهیزات کافی در راستای هوشمند سازی مدارس عنوان کرد و افزود: از 70 مدرسه شهری و روستایی منطقه هریس 50 درصد مدارس با اولویت مدارس روستایی، نیازمند تامین تجهیزات هوشمندسازی است که حضور خیرین و همراهی مدیریت منطقه برای تجهیز مدارس بیش از پیش احساس می شود.
خاکپور در ادامه اجرای فراگیر طرح جابر با شرکت حداکثری دانش آموزان نسبت به سال گذشته و نیز عدم به کارگیری کتاب های کمک آموزشی در مدارس را از نقاط قوت آموزش منطقه عنوان کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش هریس به آمار بازماندگان از تحصیل اشاره و بیان کرد: طبق ارزیابی های به عمل آمده آمار بازمانده از تحصیل، 20 دانش آموز است که نسبت به سال های قبل کاهش یافته است.
وی گفت: یکی از برنامه های مدیریت آموزش و پرورش هریس حرکت در جهت پوشش حداکثری دانش آموزان و مشارکت و آگاه سازی اولیای دانش آموزان در این زمینه است.
وی دغدغه ها و مشکلات بعدی پیش روی آموزش منطقه را کمبود نیرو در آموزش ابتدایی برای سال تحصیلی آتی عنوان کرد و توجه ویژه برای این مشکلات را خواستار شد.
خاکپور در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تلاش برای تک نوبته کردن مدارس منطقه جهت افزایش کیفیت آموزش را از برنامه های آتی مدیریت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در شهر هریس با انتقال اداره آموزش و پرورش به ساختمان جدید و خالی شدن مدرسه خلیج فارس و احداث یک مدرسه 6 کلاسه در شهر بخشایش مشکل دو نوبته بودن مدارس منطقه هریس برای سال تحصیلی آتی مرتفع می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها