مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بابیان اینکه آموزش سواد رسانه ای برای جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب ضروری است، گفت: افزایش سواد رسانه ای به پیشگیری از اغراق و سیاه نمایی کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۸۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت ظهر پنجشنبه در نخستین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی استان سمنان به میزبانی تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش بابیان اینکه آموزش سواد رسانه ای برای جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب ضروری است، ابراز داشت: با توجه به اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال ایجاد هجمه‌های فرهنگی برای پیاده‌سازی اهداف خویش است لذا این مهم می‌طلبد تا در راستای افزایش سواد رسانه ای تلاش های ارزنده‌ای صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه هر چه سواد رسانه ای در بین گروه های مختلف مردم افزایش یابد به همان نسبت شاهد کاهش اغراق و سیاه نمایی ها خواهیم بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه نسل جوان بیشتر در مقوله فضای مجازی ورود دارد و بیشترین تاثیر را از آن دریافت می‌کند بنابراین می‌بایست برای ارتقا سواد رسانه ای دارای برنامه‌ریزی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه باید به دنبال ارائه راهکارهای مناسبی برای به خدمت گیری رسانه در جامعه باشیم، ابراز داشت: وجود سواد رسانه ای باعث می‌شود تا انسان اسیر خدمت به رسانه نباشد بلکه خود این ابزار را در دست گیرد.

فضیلت در ادامه تصریح کرد: استکبار می‌کوشد تا از طریق نفوذ خود در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد ایران هراسی این بار از طریق جنگ رسانه به این کارزار وارد شود که اگر تهدیدات و راهکارها شناسایی شود قطعا در مقابله با این ابزار جدید موفق‌تر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: علیرغم تهدیدهایی که رسانه ها و فضای مجازی دارد اگر در راستای افزایش سواد رسانه ای تلاش شود می توان از دل همین تهدید فرصتی برای بیداری اسلامی فراهم کرد بنابراین افزایش سواد رسانه ای در این برهه برای کشور ما امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر در این همایش با موضوع سواد رسانه ای و اطلاعاتی خانواده و فضای مجازی سه مقاله ارائه شد.

 
 
ارسال نظرات