همگام با نمایشگاه کتاب سی و دوم؛
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۷۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدمحمد طباطبایی حسینی با اشاره به جزئیات این دو برنامه ،اظهارداشت: بازدید خبرنگاران از محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به روال هر ساله انجام خواهد شد.

وی افزود: این بازدید ساعت 10 صبح روز شنبه(31 فروردین ماه) با حضور تمامی نمایندگان رسانه های معرفی شده برای پوشش خبری و تصویری این نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) محل برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام خواهد شد.

طباطبایی ادامه داد: در این بازدید مهدی اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد داشت و به ارایه توضیحات خواهد پرداخت.

**نشست خبری نمایشگاه کتاب

مدیر روابط عمومی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های خبری پیش از آغاز سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم ،گفت: نشست خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران ساعت 10 صبح روز چهارشنبه (28 فروردین ماه) در سالن زنده‌یاد علی عاشوری واقع در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین خاطرنشان کرد :ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای حضور در سی و دومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران نیز از 23 فروردین ماه 98 آغاز شده و مهلت ثبت نام تا پایان روز جمعه 30 فروردین ماه خواهد بود و این فرصت تمدید نخواهد شد.

مبنای ثبت‌نام سازمان‎ها و نهادها علاوه بر دارا بودن مجوز رسمی، فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی است. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت‌نام می‌توانند به سایت tibf.ir مراجعه کنند..

**چینی‌ها از نمایشگاه کتاب می‌گویند

طباطبایی درباره برگزاری نشست خبری کشور چین به عنوان مهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز گفت: این نشست با حضور ژائو هییون؛ معاون مدیرکل دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین، لین لیینگ؛ معاون مدیرکل شرکت صادرات و واردات ملی نشر چین، قادر آشنا؛ قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران و ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی در روز دوشنبه 2 اردیبهشت ساعت 10 صبح در سالن زنده یاد عاشوری در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

** همگام با نماشگاه سی و دوم

کار فراخوان برای ثبت نام در بخش های مختلف و حضور ناشران داخلی و خارجی از مدتها قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سالن‌های بین‌الملل و کودک و آموزشی آماده بهره‌برداری هستند و سالن کودک و نوجوان نیز به تازگی آماده شده و در چند روز آینده آماده بهره‌برداری است.

سالن‌های دانشگاهی نیز در حال برپایی است و بخش‌هایی از شبستان نیز زیر بار اجرایی رفته است.

کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب نیز درباره ثبت نام ناشران الکترونیک و فناوری نوین را فراخوان داده و روند ثبت نام دیگر بخش ها نیز ادامه دارد.

دوره قبل نمایشگاه بین المللی کتاب هم در مصلای امام خمینی و دو دوره پیشتر این رویداد سالانه در محل شهرآفتاب برگزار شده بود.

کمیته فعالیت‌های علمی و فرهنگی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آمادگی این کمیته برای دریافت برنامه‌های پیشنهادی خبر داده است.

تمام فعالیت‌های این کمیته در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران متمرکز است و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است.
همچنین تاکنون 37 موسسه در بخش لاتین برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت نام کرده اند که نمایندگی بیش از 200 ناشر خارجی را بر عهده دارند. این ناشران از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، هلند، اتریش و سایر کشورهای اروپایی هستند.

در بخش ناشران عرب زبان 53 موسسه ثبت نام کرده اند و به این ترتیب ناشرانی از کشورهای لبنان، مصر، سوریه، عمان، قطر، عراق و پاکستان در این رویداد حضور خواهند داشت.

وظایف نهادهای اجرایی، نحوه هماهنگی و تشکیل کمیته های تخصصی به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری های لازم در ارتباط با سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز تا حد زیادی انجام شده و در حال نهایی شدن است.

مدیر کمیته ناشران خارجی نیز از ورود تمام کتاب‌های خارجی به گمرک تهران خبر داد و گفت: 104 هزار عنوان کتاب خارجی از سوی ناشران و نمایندگی‎‌های نشر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

احد رضایی همچنین گفت: نمایندگانی از ناشران کشورهای آمریکا، آلمان، هند، ترکیه، هلند، بلژیک، سنگاپور، ایتالیا، روسیه، کانادا، کره جنوبی و ژاپن حضور خواهند داشت.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای پایانی سال گذشته برای بازدید از آخرین وضعیت آماده سازی سازه‌های سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از محل تعیین شده برای برگزاری این نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران دیدن کرد.

** شعار نمایشگاه در دوره های قبل

نمایشگاههای بین المللی کتاب طی چندین دوره گذشته خود تصمیم گرفت که برپایی هر نمایشگاه را با یک شعار با محور و راهبرد های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای فرهنگ مطالعه تعیین کند.

شعار نمایشگاه در دوره سی و یکم «نه به کتاب نخواندن»، سی امین دوره شعارنمایشگاه «یک کتاب بیشتر بخوانیم»، شعارنمایشگاه در دوره بیست و نهم «فردا برای خواندن دیر است»، شعارنمایشگاه در دوره بیست و هشتم «خواندن، گفت و گو با جهان» و در دوره بیست و هفتم شعار نمایشگاه «بهشت دانایی در ضیافت کلمات» تعیین شده بود.

گفتنی است؛ سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات