به نقل از روزنامه القدس العربی

نظامیان صهیونیستی150 روزنامه نگار فلسطینی را زخمی کردند

«کمیته حمایت از روزنامه نگاران» در فلسطین طی گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 150 روزنامه نگار و خبرنگار را در اراضی فلسطینی هدف قرار دادند.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۷۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

به نوشته روز جمعه روزنامه القدس العربی، در گزارش کمیته حمایت از روزنامه نگاران آمده است که 150 خبرنگار و روزنامه نگار از سوی نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفتند و زخمی شدند که از این شمار 43 نفر به هنگام پوشش تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی به دست نظامیان صهیونیستی زخمی شدند.

براساس این گزارش، همچنین 16 خبرنگار طی سال جاری میلادی توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی دستگیر و 17 نفر نیز با ممنوعیت پوشش خبری مواجه شدند.کمیته حمایت از روزنامه نگاران از نهادهای بین المللی و حقوقی خواسته است تا با فشار بر مقام های صهیونیستی برای آزادی 21 روزنامه نگار و فعال رسانه ای تلاش کنند.

این کمیته همچنین از جامعه بین المللی درخواست کرده است تا از روزنامه نگاران فلسطینی حمایت و عاملان تعرض به آن ها را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

در جریان اعتراضات مردم فلسطین در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تاکنون 271 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 16هزار و 656 نفر نیز زخمی شدند.

گفتنی است؛ پیش تر نیز نهادهای بین المللی به نقض حقوق روزنامه نگاران و خبرنگاران فلسطینی از سوی صهیونیست ها اعتراض کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار