«کمیته حمایت از روزنامه نگاران» در فلسطین طی گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از آغاز سال جاری میلادی تاکنون 150 روزنامه نگار و خبرنگار را در اراضی فلسطینی هدف قرار دادند.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۷۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

به نوشته روز جمعه روزنامه القدس العربی، در گزارش کمیته حمایت از روزنامه نگاران آمده است که 150 خبرنگار و روزنامه نگار از سوی نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفتند و زخمی شدند که از این شمار 43 نفر به هنگام پوشش تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی به دست نظامیان صهیونیستی زخمی شدند.

براساس این گزارش، همچنین 16 خبرنگار طی سال جاری میلادی توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی دستگیر و 17 نفر نیز با ممنوعیت پوشش خبری مواجه شدند.کمیته حمایت از روزنامه نگاران از نهادهای بین المللی و حقوقی خواسته است تا با فشار بر مقام های صهیونیستی برای آزادی 21 روزنامه نگار و فعال رسانه ای تلاش کنند.

این کمیته همچنین از جامعه بین المللی درخواست کرده است تا از روزنامه نگاران فلسطینی حمایت و عاملان تعرض به آن ها را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

در جریان اعتراضات مردم فلسطین در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تاکنون 271 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و بیش از 16هزار و 656 نفر نیز زخمی شدند.

گفتنی است؛ پیش تر نیز نهادهای بین المللی به نقض حقوق روزنامه نگاران و خبرنگاران فلسطینی از سوی صهیونیست ها اعتراض کردند.

ارسال نظرات