خبرهای داغ:
استاندار هرمزگان در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری :
استاندار هرمزگان در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان گفت: این همایش با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی درحال برگزاری است که نوید اتفاقات مهمی را در استان خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۲۸۱۱۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
تاپایان برنامه ششم به تولید ۱۰۰هزارتن محصولات ‌آبزی می رسیم 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از هرمزگان؛ فریدون همتی صبح امروز در جمع سرمایه گذاران بخش اقتصادی در بندرعباس اظهارداشت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام   «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی این همایش‌ها و گفت و‌گو ها موجب توسعه‌ی اقتصادی در راستای این شعار خواهد شد.

وی افزود: استان هرمزگان مسکن اقوام کوشا و صیادان پرتلاشی بوده است که همیشه میزبانی گشاده رو بوده اند؛ صحبت‌های من در سه محور بیان جذابیت های استان، مزیت‌های موجود در استان و شکوفا کردن این جذابیت‌ها خواهد بود واستان ما با ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گامی بزرگ در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری برداشته است و فضای متفاوت و مناسبی برای کسب و‌کار در استان فراهم است.

تلاش‌ها همه در ر استای انتخاب هرمزگان به عنوان هدف سرمایه‌گذاری

همتی تاکید کرد: استان هرمزگان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه ‌ی هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین المللی شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می کند.

استاندار هرمزگان افزود: فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه های مهم در استان،این سرزمین را به عنوان استانی پر ظرفیت معرفی می‌کند، مناطق ویژه و آزاد و‌همچنین وجود صنایع بزرگ و کوچک و وجود ۵منطقه‌ی ویژه در استان از دیگر مزیت های استان است وقصد داریم ظرفیت تولید فولاد را به ۱۰میلیون تن در سال افزایش دهیم و استان را به عنوان قطب فولاد کشور معرفی کنیم.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از کشتی های تجاری از مجاورت آب‌های کشور ایران می‌گذرد که تامین سوخت این کشتی ‌ها و مایحتاح کارکنان آن‌ها زمینه‌ی مناسبی برای رونق تولید در استان خواهد بود، کشاورزی یکی دیگر از حوزه‌های پر ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان است، در بخش شیلات با توجه به ظرفیت تولید میگو در استان به این بخش توجه ویژه شده است و قصد داریم تا پایان برنامه ششم، ۱۰۰هزار تن تولید میگو داشته باشیم.

همتی بیان داشت: در دریا حدود ۱۴۰ هزار تن ظرفیت شناسی محیط پرورش ماهی را انجام داده‌ایم که اقدامی مهم تلقی می‌شود وظرفیت ۲میلیون تن برای تولید پودر ماهی در استان موجود است و فرصت خوب سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

وی تاکید داشت: وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در استان هرمزگان است، ایجاد دهکده‌‌های گردشگری در جزایر استان از برنامه‌های پیش رو  و دف‌گذاری ما در بخش گردشگری استان است.

همتی گفت: ترانزیت کالا و استقرار استان در جاده‌ی ابریشم این استان را در بحث ترانزیت کالا مطرح ساخته است و زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری سودآور ایجاد ساخته است۶۰ درصد صادرات کشور از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بخش گردشگری با رویکرد جذب گردشگر ، جذب ۱۰میلیون گردشگر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری در این بخش امری ضروری و قطعا سودآور خواهد بود؛ در  این استان فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده است و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ادارات سرگردان نخواهد شد.

همتی اضافه کرد: در ر استای تامین امنیت سرمایه‌گذاران تمامی اعضای دولت در استان و مقامات استانی از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد، همه‌ی مدیران ماموریت دارند در فرآیند صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری همکاری لازم را انجام دهند و تسهیل در امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی همچنین ادامه دارد: هرمزگان مجموعه‌ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است که در پنل‌های تخصصی این همایش به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد، چشم انداز ما فقط همایش دو روزه نبوده است و این همایش پنجره‌ای برای ارتباط با سرمایه‌گذاران  خارجی و داخلی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان است.

همتی در ادامه تاکید کرد: سال ۹۸ سالی برای رونق تولید نامگذاری شده و اراده دولت بر تحرک بیشتر و فراهم کردن کسب و کار و رونق تولید و ظرفیتهای موجود بوده که از اهداف، این همایش طراحی شده است، صحبتهایم را در سه بخش جذابیتهای استان و‌مزیتهای موجود در استان و شکوفا کردن جذابیتهای موجود دنبال خواهم کرد ،همه دستگاهها و سرمایه گذاران در کنار هم قرار گرفتیم تا فضای متفاوت کسب و‌کار برای سرمایه گذاران فراهم کنیم

هرمزگان با مجاورت با خلیج فار س دارای هسته های پیش برانه توسعه است

و ی افزود: هرمزگان از استانهای در حال توسعه و‌ توانمند در ایران اسلامی است و ظرفیتهای بزرگی داشته که موتور محرکه توسعه است، فراوانی ذخایر نفت و گاز ، پالایشگاههای موجود نفت ستاره خلیج فارس و بندرعباس و دیگر پالایشگاهها در این استان از مزیت های موجود است وارائه خدمات بانکرینگ سوخت در حوزه خلیج فارس و دریای عمان از مزیت های دیگر این استان بوده، در طول سالیان اخیر سرمایه‌گذاران زیادی پا به این عرصه گذاشتند

موقعیت بندر شهید رجایی، بخش کشاورزی شیلات و‌آبزیان از دیگر مزیت ها این استان می باشد

همتی گفت: استان ۳۰۰ هزار هکتار زمین قابل کشاورزی داشته و حدود ۱۵۶ هزار آن قابل زراعت می باشد،در بخش شیلات با توجه به ظرفیت ۵۰ هزار هکتاری و ۱۳۰۰ کیلومتر مرز جغرافیایی بنای ما این است که تا پایان برنامه ششم به ۱۰۰ هزار تن تولید میگو‌  برسیم ، در دریا ۱۴۰ هزار تن ظرفیت شناسی کرده که اینها ثروت های بالقوه کشور هستند ، ظرفیت ۲ میلیون‌تن پودر ماهی در این استان وجود دارد.

گردشگری محور توسعه

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در بخش جاذبه های گردشگری با محوریت دریا ظرفیت های فراوان داشته، جنگل های حرا شرایط مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است، وجود ۱۴ جزیره و ۱۷ منطقه ویژه گردشگری و تعداد زیاد هتل های گردشگری از مزیت های مهم بخش گردشگری در این استان می باشد، به دنبال این هستیم که این استان را همچون مناطق آزاد کیش و قشم بالقوه کرده و دهکده گردشگری های را در این استان ایجاد کنیم.

وی افزود: حدود ۴۰ میلیون‌تن ظرفیت ترانزیت ریلی در این استان فراهم شده و از طریق بنادر شهید رجایی و دیگر بنادر استان نزدیک به ۶۰ درصد صادرات کشور انجام می گیرد، در بخش گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و ورزش به دنبال هدف جذب ۱۰ هزار گردشگر هستیم، در بخش شیلات چشم انداز تولید ۱۰۰ هزار تن محصولات‌آبزی و میگو ۱۰ هزار تن داشته و صنایع تبدیلی در این بخشها چشم اندازی وسیع خواهد داشت ودر مناطق ویژه اقتصادی ۱۰ میلیون تن فولاد هدفگذاری شده و در بخش کشاورزی ایجاد پارک لجستیک در میناب در دستور کار بوده است.

عالی ترین مقام سیاسی هرمزگان افزود: هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور بوده و نقش محوری در بخش بازرگانی را ایفا کرده است ودر این استان فرایند بورکراسی اداری به حداقل رسیده است، سند میثاق اجتماعی به معنی حمایت از سرمایه گذار بوده و همه مسوولین یکصدا و هماهنگ به دنبال حمایت از سرمایه گذاران بوده ، همه مدیران وظیفه دارند در جهت حمایت از سرمایه گذاران اقدام کنند، هرمزگان مجمومه ای از توانمندی های بکر داشته و سرزمین رویای سرمایه گذاری است وبا برگزاری این همایش سعی کرده با سرمایه گذاران دیگر داخلی و خارجی ارتباط داشته و این ارتباطات را گسترده تر خواهیم کرد تا با شرکت های خارجی و سفرا و ایرانیان خارجی ارتباط برقرار کنیم.

ارسال نظرات