خبرهای داغ:
در میان استقبال پرشور مردم و با حضور سردار نقدی، پیکر هشتمین شهید مدافع حرم دزفول پاسدار «علی سعد» تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۶۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم تشییع شهید مدافع حرم پاسدار علی سعد با حضور پرشور مردم، مسئولان محلی و استانی و نیروهای نظامی و انتظامی از ورودی شهرامام (ره) زادگاه این شهید آغاز شد و سپس پیکر پاک شهید سعد در گلزار شهدای امامزاده اسحاق ابراهیم (ع) شهر امام دزفول به خاک سپرده شد.

در این مراسم سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، استاندار خوزستان و آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان نیز حضور داشتند.

شهید سعد سرهنگ پاسدار بوده و از سپاه قدس به سوریه اعزام شده بود به همین دلیل در ابتدای ورود پیکر این شهید به زادگاهش شهر امام (ره) ابتدا مورد استقبال رسمی جمع کثیری از نیروهای نظامی و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت و سپس برای تشییع عمومی بر دوش مردم قرار گرفت.

رژه نیروهای نظامی، نوحه خوانی، سینه زنی و شعار بر علیه استکبار جهانی از جمله برنامه‌های انجام شده در طول مسیر تشییع این شهید بود.

مراسم بزرگداشت این شهید پس از تدفین در حسینیه علامه سعد شهر امام در حال برگزاری است.

شهید علی سعد از شهر امام دزفول دی ماه ۱۳۹۴ به مناطق عملیاتی سوریه رفته بود که در تاریخ پنجم بهمن ماه همان سال در خانطومان به شهادت رسید اما پیکر پاک وی تاکنون مفقود بود.

سرانجام روز شنبه پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سرهنگ پاسدار علی سعد طی مبادله‌ای، به وطن بازگشت و ابتدا در معراج شهدای تهران مورد استقبال قرار گرفت و سپس ازطریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد.

همچنین شب گذشته مراسم وداع با این شهید والامقام باحضور پرشور مردم ابتدا در مقابل حرم سبزقبا و سپس در حسینیه ثارالله برگزار شد.

این شهید والا مقام حدوداً ۴۳ ساله بوده و دارای سه فرزند چهار تا ۱۱ سال است. وی همچنین پنجمین شهید خانواده شهیدپرور سعد و هشتمین شهید مدافع حرم دزفول است.

عارف کاید خورده، سید مجتبی ابوالقاسمی، امیر علی هیودی، علی حاجیوند قیاسی، محمد زلقی، عبدالحسین سعادت خواه و عادل سعد دیگر شهدای مدافع حرم شهرستان دزفول هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها