خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: شهدای مدافع حرم، فرهنگ عظیم شهادت ایثار و محبت ملت‌های مسلمان به یکدیگر را جهانی کرده اند.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۶۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین تشییع سرهنگ پاسدار علی سعد، هشتمین شهید مدافع حرم شهرستان دزفول در شهر امام (ره) دزفول، اظهار کرد: بدون شک عزت، کرامت، عظمت و امنیت ملت ما مدیون و مرهون دلاورمردی و خون پاک شهدا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴ استان کشور درگیر سیلاب هستند، افزود: در این ۲۰ روز شاهد هستیم که جوانان و اقشار مختلف مملکت از نقاط دور و نزدیک فداکارانه و بدون چشم داشت در راستای کمک رسانی به استان‌ها و شهرهای درگیر سیلاب همچون خوزستان آمده‌اند که بدون شک این عشق، ارادت، فداکاری، ایثار و محبت نسبت به یکدیگر را از شهدا آموخته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به برکت شهدای مدافع حرم، فرهنگ عظیم شهادت و ایثار و محبت به یکدیگر جهانی شده، تصریح کرد: جوانان زیادی از عراق، لبنان، هند و پاکستان به صورت خودجوش برای یاری رساندن به سیل زدگان خوزستان وارد این استان شده و بیل به دست گرفته‌اند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه حلقه عشق و محبت کشورهای مسلمان به یکدیگر توسط شهدای مدافع حرم محکم‌تر شده است، گفت: این حلقه‌های مودت، همدلی و وحدت که روز به روز در بین مسلمانان تحکیم بیشتری می‌یابد امواج بزرگ آزادی را به دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت پیکر شهید سعد پس از چندسال به زادگاه خود، عنوان کرد: همه ما به همراه خانواده گرانقدر وی و مردم شهرستان دزفول آمده‌ایم تا با این شهید پاسدار و سایر شهدا هم عهد شویم که راهشان ادامه دارد. خانواده بزرگ سعد تاکنون پنج شهید را به اسلام تقدیم کرده‌اند و حق بزرگی به گردن همه ما دارند؛ ضمن اینکه شهید سعد با وجود سه فرزند خردسال راه عاشقی به اهل بیت را در پیش گرفت و هزاران کیلومتر آن طرف تر به میدان حق علیه باطل رفت که این امر نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ پاک شهادت و ایثار در این خانواده شهید پرور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دشمنی‌ها و خباثت‌های آمریکا و انگلیس با سپاه پاسداران، گفت: شهدای پاسدار همچون شهید سعد به خوبی علت این کینه و خباثت را نشان می‌دهند چرا که جنایتکاران دنیا شاهد هستند که پاسداران انقلاب اسلامی در هر گوشه جهان بر علیه ظلم و ستم برخاسته و در راستای دفاع از مستضعفان از جان و مال خود می‌گذرند.

سردار نقدی افزود: بنابراین وقتی آمریکا و انگلیس می‌بینند که پاسداران عاشق، صف مستضعفان عالم را بر علیه مستکبران یکپارچه کرده‌اند مرگ خود را به چشم دیده‌اند چرا که این یکپارچگی پایان حکومت ظالمان در دنیا است.

وی ادامه داد: وحدتی که امروزه ایران و ایرانی بین کشورهای مسلمان ایجاد کرده باعث رعب و وحشت آمریکا و سایر مستکبران شده؛ بنابراین همه ما اعم از پیر و جوان باید تلاش کنیم تا در تمام عرصه‌ها پیرو راه شهدا باشیم تا هر چه زودتر شاهد نابودی قوم ظالمین و آغاز حکومت حضرت مهدی (عج) باشیم.

به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم تشییع شهید مدافع حرم پاسدار علی سعد پیش از ظهر امروز با حضور پرشور مردم، مسئولان محلی و استانی و نیروهای نظامی و انتظامی از ورودی شهر امام (ره) زادگاه این شهید آغاز شد و سپس پیکر پاک شهید سعد در گلزار شهدای امامزاده اسحاق ابراهیم (ع) شهر امام دزفول به خاک سپرده شد.

در این مراسم سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران و استاندار خوزستان نیز حضور داشتند.

شهید سعد سرهنگ پاسدار بوده و از سپاه قدس به سوریه اعزام شده بود به همین دلیل در ابتدای ورود پیکر این شهید به زادگاهش شهر امام (ره) ابتدا مورد استقبال رسمی جمع کثیری از نیروهای نظامی و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت و سپس برای تشییع عمومی بر دوش مردم قرار گرفت.

رژه نیروهای نظامی، نوحه خوانی، سینه زنی و شعار بر علیه استکبار جهانی از جمله برنامه‌های انجام شده در طول مسیر تشییع این شهید بود.

شهید علی سعد از شهر امام دزفول دی ماه ۱۳۹۴ به مناطق عملیاتی سوریه رفته بود که در تاریخ پنجم بهمن ماه همان سال در خانطومان به شهادت رسید اما پیکر پاک وی تاکنون مفقود بود.

وی همچنین پنجمین شهید خانواده شهیدپرور سعد و هشتمین شهید مدافع حرم دزفول است.

عارف کاید خورده، سید مجتبی ابوالقاسمی، امیر علی هیودی، علی حاجیوند قیاسی، محمد زلقی، عبدالحسین سعادت خواه و عادل سعد دیگر شهدای مدافع حرم شهرستان دزفول هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها