در جلسه کارگروه بازسازی مناطق سیل زده مازندران مطرح شد

کار اساسی برای بازگشت آرامش به مناطق سیل زده تاقبل از ماه رمضان

سردار غیب پرور از فرماندهان معین استان مازندران خواست تا قبل از ماه مبارک رمضان برای کمک به سیل زدگان کار اساسی کنند تا مردم خسارت دیده به یک آرامش نسبی برسند.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۶۳
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،جلسه کارگروه بازسازی مناطق سیل زده مازندران با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ، سردار سپهر جانشین بسیج مستضعفین،سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا و نیز فرماندهان 5 استان معین در سپاه کربلا مازندران برگزار شد.

در این جلسه سردارغیب‌پرور با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به سیل اخیر اظهار کرد: اگرچه از خانه تا مزارع کشاورزی و دامپروری مردم آسیب جدی دید و از بین رفت اما یادمان باشد این بارندگی برکات زیادی برای کشور در حوزه های مختلف داشته است.

رئیس سازمان بسیج کشور با یادآوری این نکته که کشور سالیان سال دچار خشکسالی شد و ذخایر آب های زیرزمینی از بین رفته بود افزود: خداوند عالم این کمبود را جبران کرد و نباید از نعمت های خداوند غافل شویم.

 تقویت انسجام ملی و بازگشت سرمایه اجتماعی

سردار غیب پرور در ادامه سخنان خود به یکی از مهم ترین برکات سیل اشاره کرد و افزود: بارندگی اخیر در کشور منجر به بازگشت سرمایه اجتماعی ، تقویت انسجام ملی و همگرایی در کشور شد.

وی گفت:مردمی که از بیکاری از گرانی و تورم رنجور هستند اما یک حادثه ای پیش آمد و همه آلام را کنار گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همدلی در بازسازی مناطق سیل‌زده را ستودنی خواند و اظهار کرد: دستگاه های دولتی ،سپاه، ارتش، بسیج، هلال احمر، گروه‌های مردمی و جهادی و حتی شهرداری ها همه در میدان حضور یافتند .

وی با تاکید بر این مطلب که جوش و خروشی که در کشور برای کمک به سیل زدگان ایجاد شد از برکت اسلام است، اضافه کرد: چقدر باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم که شکرانه این نعمت خدا کار و تلاش است.

بن بستی وجود ندارد

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه وقتی در حاثه سیل از سپاهیان و روحانیون و مردم ، و خود رهبر انقلاب در میدان هستند، نباید از کلمه بحران استفاده شود، متذکر کرد: من تعمداً از کلمه بحران در چنین حوادثی استفاده نمی کنم چون بحران زمانی است که ما به بن بست رسیده باشیم.وقتی همه در کف میدان هستند، دیگر بن بستی وجود ندارد.

رئیس بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سپاه‌های استانی معین در مناطق سیل زده مازندران اشاره و با قدردانی از کارهای به موقع و پرحجم آنها در کمک به مردم گفت:مناطق سیل‌زده استان مازندران جای کار بیشتری دارد و نیازمند تلاش مضاعفی است .

باید در مناطق سیل زده کار اساسی کرد

وی با یادآوری این نکته که برای ما آنچه ماندگار میماند خدمت صادقانه به مردم است، ادامه داد:از سپاه‌های استانی کار ویژه‌ای می‌خواهیم.

سردار غیب پرور از فرماندهان معین استان مازندران خواست تا قبل از ماه مبارک رمضان برای کمک به سیل زدگان کار اساسی کنند تا مردم خسارت دیده به یک آرامش نسبی برسند مثل همان کاری که در کرمانشاه انجام شد .

وی با یادآوری این مطلب که بعضی از فرماندهان سپاه معینی که در مازندران هستند در لرستان هم مسئولیت دارید و بصورت آتش به اختیار در خوزستان کار می کنید، افزود: اینها جز ارزش های نظام اسلامی است .

سردار غیب پرورتصریح کرد: لذت خدمت رسانی و شیرینی و حلاوت در کام مردم ما باید تبدیل به خاطره شود و در کتاب انقلاب اسلامی ثبت گردد.

مسئول رئیس بسیج مستضعفین کشور خدمت‌رسانی به مردم را رزمایش بزرگی در کشور دانست و افزود:به عنوان نمونه در شهرستان حمیدیه استان خوزستان 400 روحانی داوطلبانه به یاری مردم شتافتند و پا به پای مردم در صحنه بودند.

سردار غیب پرور در پایان سخنان خود از طرح «جهاد همبستگی ملی» هم گفت و با بیان این مطلب که این طرح از دیروز رسما از طریق رسانه ها منتشر شد، افزود:در این طرح هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب یک قلم کالای اساسی را تامین کند و مجموعه بانک‌های کشور هر بانک یک مدرسه را تقبل خواهد کرد تا کار ماندگار شود.

 12 شهرستان مازندران درگیر سیل شدند

در ادامه این جلسه سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران به حجم خسارت سیل در مازندران پرداخت و با ارائه آماری از خرابی های سیل گفت: سیل مازندران به 1884هکتار باغ و زمین کشاورزی ،760 دهنه پل،99 باب مسجد و حسینیه و مدرسه ،450 واحد مرغداری و دامپروری و چهارهزار کندوی زنبور عسل، خسارت زد.

سردار بابایی با اشاره به اینکه 12 شهرستان این استان متاثر سیل شدند، ادامه داد: در مرحله اول امدادرسانی 1730 منزل مسکونی ، 99 باب مسجد و حسینیه گل روبی شد و 64 کیلومتر راه روستایی هم بازگشایی شد.

ضرورت لایروبی سردهنه در اسرع وقت

فرمانده سپاه مازندران به اشاره اینکه استاندار مازندران مصر است لایروبی سردهنه ها به سپاه واگذار شود و اب منطقه ای هم این تقاضا را اعلام کرد، افزود: 760 سردهنه نیاز به لایروبی دارد و اگر ماشین الات برای لایروبی تامین شود، در اسرع وقت این کار صورت میگیرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه مردم مناطق سیل زده کشاورز و دامپرور هستند و معیشت خود را از این طرق تامین می کنند ، تصریح کرد:باید لایروبی سردهنه ها زودتر اتفاق بیفتد ، که اگر این اتفاق نیفتاد باز دوباره سیل جدید تکرار می شود و خانه ها ساخته شده خراب می شوند.

سردار بابایی از انعقاد قرار با کمیته امداد و بهزیستی برای احداث 160 خانه برای مددجویان خبر داد و گفت: سپاه در گام اول برای احداث 150 خانه مشغول به کار شد اما به اذعان کمیته امداد و بهزیستی به آمار خانه ها با توجه به اینکه برخی منازل در حال نشست می باشد، در اینده اضافه می گردد.

فرمانده سپاه کربلا از آماری سیل زدگانی که مجزا از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند هم خبرداد و افزود: یک آمار پنهانی هم مبنی بر 200 خانواده که متاثر از سیل شدند، را جمع آوری کردیم که از این تعداد 90 خانه در سیمرغ را شامل می شود. همچنین سیل 800 مترمربع واحد ساختمانی در سواکوه را از بین برد.

تشکیل بانک اطلاعاتی خسارت دیدگان سیل

سردار بابایی یادآور شد: بانک اطلاعاتی از میزان خسارت افراد سیل زده با اسم و آدرس تشکیل دادیم که همه اطلاعات جز در بخش کشاورزی جمع آوری گردید.

وی با اعلام اینکه سپاه برای ساخت 400 واحد مسکونی آماده است، اضافه کرد: با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی در مجموع باید 900 باب منزل برای سیل زدگان احداث شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مسکن و بعضی از نهادی های مردمی نظیر دفتر ایت الله وحید خراسانی ، دفتر آیت الله اعرافی، حوزه های علمیه خواهران و برادران با محوریت سپاه در حال خدمات رسانی به نیازمندان هستند.

آغاز  به کار 42 گروه جهادی در مناطق سیل زده مازندران

سردار بابایی در پایان به 42 گروه جهادی به نام 42 شهید مدافع حرم که برای ساخت خانه های سیل زدگان در منطقه مشغول به کار شدند، اشاره کرد و یادآور شد: هر سال در اردیبهشت ماه، برنامه مفصلی برای گرامیداشت 42 شهید مدافع حرم استان در قالب اردیبهشت مقاومت برگزار می کردیم و امسال قرار بود این برنامه در آمل برگزار شود اما باتوجه به سیل اخیر این برنامه حول محور احداث خانه ها اجرا می شود که هر گروه جهادی با اسم و پلاک شهید در مناطق سیل زده کار می کند.

وی با توجه به تجربه خانه سازی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و پشتیبانی خوب بسیج سازندگی گفت: ان شاء الله در 90 روز کاری بویژه در منطقه سیمرغ خانه ها احداث می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار