خبرهای داغ:
حضرت آیت الله سبحانی گفتند: سپاه پاسداران از روز اول مدافع نظام بوده و شهیدان بسیاری اهدا کرده است و امروز هم در صحنه حضور دارد و به سیل‌زدگان بهترین خدمت‌ها را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۶۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار رئیس و جمعی از مسئولان مرکز خدمات حوزه های علمیه،‌با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران گفتند: «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء؛ خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهلان قرار داده است«.

ایشان افزودند: این اقدامی که ترامپ نسبت به سپاه انجام داد، مصداق کامل این دعا است و او کاری کرد که هیچ عاقلی آن را نمی‌پسندد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خدای منان سپاه را حفظ کرده است، گفتند: سپاه پاسداران از روز اول مدافع نظام بوده و شهیدان بسیاری اهدا کرده است و امروز هم در صحنه حضور دارد و به سیل‌زدگان بهترین خدمت‌ها را ارائه می‌کند.

ایشان تصریح کردند: اگر انسان دلی آگاه داشته باشد با دیدن صحنه‌های سیل در رسانه‌ها به گریه می‌افتد چه رسد به اینکه از نزدیک شاهد این اتفاقات باشد.

معظم له بیان کردند: ما به امر الهی راضی هستیم و باران را نعمتی می‌دانیم که خداوند داده است ولی آمادگی نداشتیم که از این نعمت بهتر بهره‌برداری کنیم.

ایشان افزودند: به دلیل پاک‌سازی نکردن مسیل‌ها و ساخت‌وسازها در مسیر رودخانه‌ها و برخی غفلت‌ها این اتفاق‌ها روی داده است و به قول حضرت آقا تجربه‌ای برای آینده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: تلاش‌های شما در سرکشی به سیل‌زدگان و کمک به آنها واقعاً آبروی حوزه است و نیاز است که مردم بدانند حوزه در کنار مردم بوده است.

ایشان بیان کردند: مردم حضور بسیار چشمگیر و خوبی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان داشتند و در حد توانشان کمک کردند که قابل قدردانی است.

معظم له با بیان اینکه این موضوع قبل از اینکه مسئله‌ای اسلامی باشد یک مسئله انسانی است، گفتند: دشمنان ما که جلوی ورود برخی از کمک‌ها به کشور را گرفتند نشان دادند نه تنها مسلمان نیستند بلکه انسان هم نیستند که در این شرایط راه های کمک رسانی را می‌بندند.

حضرت آیت‌الله سبحانی افزودند: البته از آنها انتظاری هم نیست؛ آنها نطفه همان جاهلیتی هستند که پیامبر(ص) را سه سال محصور کردند تا زندگی را بر آنها سخت کنند و در نهایت نیز همسر حضرت بعد از خروج از حصر بر اثر ضعف و ناتوانی ناشی از حصر فوت شدند.

ایشان بیان کردند: از شما تشکر می‌کنم و ان شاء الله عملاً این راه را ادامه دهید و دعا را فراموش نکنید چراکه دعا تأثیر بسیاری دارد.

روحیه ایثار و فداکاری روحانیان جای شکر دارد

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و میلاد با سعادت حضرت بقیه‌الله(عج) و با اشاره حضور چشمگیر حوزویان در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: بعد از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، حقیقتاً حوزویان مخصوصاً طلاب جوان احساس مسئولیت کرده و به وظایف دینی و شرعی خود عمل کردند و مشارکت خوبی برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان داشتند.

وی بیان کرد: مرکز خدمات از همان روزهای اول فعالیت‌های خود را برای کمک به سیل‌زدگان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی حوزویان آغاز کرد و با توجه به مضیقه و سختی‌های معیشتی‌ای که طلاب و روحانیان دارند کمک‌های بسیار خوبی جمع‌آوری شد.

رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: ما سجده شکر به جای می‌آوریم که روحانیان این روحیه ایثار و فداکاری را دارند و احساس مسئولیت کرده و به آموزه‌های دینی خود عمل می‌کنند.

وی افزود: طلبه‌ای با مراجعه به مرکز خدمات درخواست 5 میلیون وام کرد تا تمامی آن را به حساب کمک به سیل‌زدگان واریز کند. او بیان می‌کرد که توان پرداخت یک‌باره این مبلغ را ندارد ولی از این طریق می‌خواهد قسطی این مبلغ را پرداخت کند.

به گزارش حوزه نیوز حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: از شهرهای مختلف هم خبر می‌رسد که برخی طلبه‌ها تمامی شهریه‌های خود را به سیل‌زدگان اهدا می‌کنند.

ارسال نظرات