مدیریت بحران در مانورها و حرکات نمایشی و استفاده از پرستیژ بسیار موفق و عملیاتی است و عملکردی به موقع دارد!
کد خبر: ۹۱۲۷۸۳۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی صالحی زاده در یادداشتی نوشت: مدیریت بحران در مانورها و حرکات نمایشی و استفاده از پرستیژ بسیار موفق و عملیاتی است و عملکردی به موقع دارد!

 این مدیریت در بحران حقیقی غالباً غافلگیر می شود و زمانی متوجه بحران می شود که نصف استانهای کشور را بحران فرا گرفته است و زمانی اقدام می کند که دیگر کار از کار گذشته است و این بار اینقدر دستپاچه می شود که باز در مدیریت خدمات و کمکها دچار سردرگمی می شود.

 مدیریتهایی که بزرگترین هنرشان در مواقع بحران مثل سیل اخیر، فقط #هشدار_برای_تخلیه_منازل است؛ اما نه مکانی برای استقرار پیش بینی کرده اند و یا اگر پیش بینی شده اطلاع رسانی درست نمی شود و نه امکاناتی برای تخلیه وسائل مردمِ گرفتار سیلاب؛ این وسط مردم سیل زده آواره بیابانها و کوهها می شوند و نگران آینده ای که نمی دانند چه می شود و ناامید از سابقه خلف وعده های مختلف مسئولان دولتی.

اگر نگاه مهربانانه و ایثارگرانه مردم و گروههای جهادی نباشد، خسارات بحران دوچندان می ماند.

 پیشگیری و پیش بینی از شرایط اولیه در مدیریت بحران است اما در سیل اخیر بویژه در خوزستان این دو شرط فراموش شده است و زمانی به فکر افتادند که آب جاده ها را بست و مرکز استان را به تسخیر خود درآورد و این نوع مدیریت تازه به فکر تامین گونی و بیل و چکمه برای زدن سیل بندهاست.
مدیریتی که فقط می گویند "جای نگرانی نیست" اما اصل نگرانی در همین نگاه چنین مدیرانی است و هر روز نگرانیها در وضعیت خوزستان بیشتر می شود.
 مدیرانی که حقوق مدیریت بحران را می گیرند اما در مواقع بحران، عملکردشان بحران زا است و اگر حضور ایثارگرانه مردم نباشد با این نوع مدیریت همه کشور روی #آب است!

در بحران اخیری که بخش های وسیعی از کشور را فرا گرفته است، امید به مدیرانی که با کت و کشور و فقط برای عکس یادگاری و رفع تکلیف به مناطق سیل زده می آیند و می روند نیست؛ تنها امید مردم خود مردم و نیروهای ارتشی و سپاهی و گروهای جهادی و مردمی هستند که این روزها جانانه و مخلصانه پای کار سیلزدگان در گلستان و لرستان و شیراز و خوزستان بوده و هستند...

مدیریت بحران، همین تلاش خالصانه گروههای جهادی در بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای مردمی می باشد که این روزها همگان معترفند!

در چنین شرایط و مواقعی است که کمبود مدیران جهادی و انقلابی در مدیران اجرایی و داشتن حساسیت بیشتر در انتخابات احساس می شود.

ارسال نظرات