خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم:
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم، یکی از برکات مشهود نهضت مسجد محوری را تلاش در زمینه رونق تولید و فرهنگ سازی عمومی در این رابطه دانست.
کد خبر: ۹۱۲۷۸۲۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الله شاه ثنایی با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید اظهارداشت: ما باید از ظرفیت عظیم مساجد در جهت تحقق شعار سال نهایت استفاده را بکنیم و سازمان بسیج مساجد و محلات در این باره در سال جاری، برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی و آموزشی مهمی دارد.

وی افزود: اساساً گفتمان مسجد محوری از جمله اهداف مهمی است که موجب جلب توجه همه مسئولان و مردم و به خصوص جوانان به امر مسجد و به تبع آن استفاده از کلیه ظرفیت‌ها و کارکرد‌ها از جمله در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی با بیان این که راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی مسجد از جمله اقدامات پربرکت بوده است، گفت: هر ناحیه و مسجد برای خود قرارگاه فرهنگی مسجد دارد که منویات و مطالبات مقام معظم رهبری را پیگیری می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان قم با اشاره به توانمندسازی افراد در مساجد گفت: توانمندسازی نرم‌افزاری و آموزشی در این بخش با کمک سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها انجام می‌شود که گروه علمی قوی و اساتید توانمند شناسایی و متون فراهم می‌شود و توانمندسازی در زمینه‌های مختلف به خصوص آموزش صورت می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه بر بحث اقتصاد مقاومتی، تمام فعالیت‌ها، خدمات‌رسانی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مسجد انجام می‌شود و از جمله مباحث آموزشی می‌توان به شیوه جذب جوانان به مسجد، تبیین کارکرد‌های مسجد، محرومیت‌زدایی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و معرفت‌افزایی اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها