خبرهای داغ:
حجت الاسلام كرامتي،خطيب جمعه گلپايگان،اقدام اخير آمريكا را ناشي از سیلی های سنگینی كه از سپاه  در منطقه خورده دانست.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۵۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی خطیب جمعه گلپایگان، ضمن توصیه به تقوای الهی در خصوص مسأله مهم سیل که بخش اعظمی از کشور ازشمالی ترین تا جنوبی ترین نقاط را درگیر کرده اظهار داشت : شرایط بسیار سخت ودشواری درکشور بوجود آمده ، یکی ازبحرانی ترین مسائل طبیعی که امروزه با آن مواجه هستیم و باید تا آخرین لحظه درکانون توجه مردم عزیز ومسئولین  قراربگیرد سیل است و به تعبیرمقام معظم رهبری تا لحظه آخر و تا پایان این بحران مسئولین باید پیشقدم و مردم نیز درصحنه حضور داشته باشند واین حضور نباید کمرنگ احساس شود چون عمق فاجعه بسیار گسترده است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که این سیل ظاهرش مصیبت اما باطنش ان شاءالله رحمت و لطف الهی است گفت: جدا ازسیل و بلایی که یک روی سکه است، آنچه بعد ازسیل در صحنه اجتماعی و فرهنگی جلوه گری می کند جلوه های انسانی و رحمانی ملت شریف ایران است و در این عرصه ایثار,گذشت ,همدلی ,اتحاد,تعاون ,برابری وبرادری نمایان است وقومیت نمی شناسد.

وی با بیان اینکه برای کمک به سیل زدگان دانشجو، محصل، طلبه، روحانی و اقشار مختلف حضور دارند خاطر نشان کرد : این در واقع تداعی کننده دوران با عظمت دفاع مقدس است همان اخلاص و شور و شعف و ایثارگری ها و انسجام ملی که در جبهه های جنگ و دوران هشت ساله بین آحاد مردم وجود داشت را امروز در صحنه كمك به سیل زدگان می بینیم.

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : اگر دولت به تنهایی می خواست به این صحنه ها ورود پیدا کند نمی توانست آن را سامان دهد و سال ها طول می کشید.

امام جمعه گلپایگان یادآور شد : در سیل های اخیر آمریکا که طی ماه های گذشته اتفاق افتاده هنوز ابتدایی ترین امکانات به مردمشان نرسیده است در حالیکه در پلدختر و لرستان و شهرهای دیگری که دچار سیل شدند عمده کارها انجام شده ، امید به زندگی برگشته است و این از جلوه های زیبای انسانی و فضایل اخلاقی است.

 وی با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی مردم جهت کمک به سیل زدگان در این شرایط سخت اقتصادی گفت : این همان ایثارگری است که از ملت ما انتظار می رود.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان با عنوان اینکه شرایط اقلیمی کشور ما به گونه ای است که مصون از سیل نیست و همه ساله شاهد سیل هستیم اذعان داشت : سیل یک رخداد طبیعی در کشور ماست و دولت باید با مطالعات محکم و کارشناسانه قوی با پشتوانه تجربه کشور های دیگر بتواند طرح جامع مقابله با سیل را در دست مطالعه داشته و تدوین کند .

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی در ادامه با اشاره به اقدام نابخردانه هیئت حاکمه آمریکا و در راس آنها ترامپ و گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست های جهان اظهار داشت : این اقدام آمریکا یک اقدام بی سابقه است و حتی در دولتهای گذشته ایالت های متحده امریکا سابقه نداشته که نهاد رسمی دفاعی کشوری را به تروریسم متهم کنند.

امام جمعه گلپایگان خاطر نشان کرد : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس یک نیروی حاکمیتی برآمده از بطن نظام جمهوری اسلامی  است و برای دفاع از انقلاب اسلامی در برابر همه توطئه های استکبار جهانی ایستاده است.

وی اذعان داشت : سپاه به عنوان پیشگام و سردمدار مقابله با تهاجمات و دسیسه های استکبار جهانی همیشه مطرح بوده و آمریکا و استکبار جهانی  به خاطر سیلی های سنگینی كه از سپاه خورده اند مسلم است که در مقابل سپاه می ایستند.

خطیب جمعه گلپایگان تصریح کرد : در دوران هشت سال دفاع مقدس این سپاه بود که توانست با مدیریت و بسیج نیروهای مردمی و به صحنه آوردن مردم ،سیلی سختی را به دنیای استکبار بزند و بعد از جنگ تحمیلی در مقابل توطئه هایی که به صورت کودتا بود حضور فعال و نقش موثري داشته باشد.

وی ادامه داد : سپاه و سرداران سپاه بعد از جنگ تحمیلی در مقابل فتنه های سنگین و مخرب و فتنه هایی که براندازی نظام را هدف گرفته بودند ایستادند و چشم فتنه را از حدقه بیرون کشیدند.

امام جمعه گلپایگان عنوان کرد : سپاه در منطقه در برابر سلطه جویی های آمریکا که یکی از اهدافشان تقسیم کشورهای منطقه بود ایستادگی کرد .

وی با عنوان اینکه با توجه به تنوع قومیتي ایران اسلامی و کشورهای منطقه ای ما،ماهیت و ملیت کشور مان ماهیت رنگین کمانی است و یک رنگین کمان از طیف های مختلف رنگ تشکیل شده است و اگر این رنگ ها را حذف کنید موجودیت رنگین کمان از بین می رود یادآور شد : کشور ما نیز از قومیت های مختلف تشکیل شده است و در اوایل انقلاب و فتنه های اخیر دشمنان تلاششان این بود که هر روز یک قومیت را در مقابل قومیت دیگر برانگیزانند و ثبات کشور را دچار خدشه کنند اما سپاه در مقابل توطئه آنها ایستاد.

وی اضافه کرد : سپاه اجازه نداد که سوریه و عراق مورد تهاجم و تجزیه قرار گیرند و این سیلی محکمی برای آنان بود.

خطیب جمعه گلپایگان ابراز داشت : آمریکا هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کرد تا در عراق، افغانستان و سوریه نتیجه بگیرند تا بتوانند ایران را مهار کنند و ضریب امنیتی اسرائیل را بالا ببرند که نتوانستند.

وی با اشاره به اقدامات ترامپ در چند ماه اخیر گفت : اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، حاتم بخشی منطقه اشغالی جولان به اسرائیل و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست همه اینها برای این است که نفوذ ایران را در منطقه مهار کنند و امنیت اسرائیل را حفظ کنند.

وی بیان داشت: اینها سیلی های سختی است که در سوریه و عراق و مبارزه با تروریست های داعش خورده اند.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان تصریح کرد : در روزهایی که مردم با چشمانشان می بینند و با تمام وجود درک می کنند که سپاه یک عنصر مهم در جریان سیل اخیر است و در خدمت رسانی به مردم دوشادوش مردم و دولت و نیروهای دیگر حضور دارند این محبوبیت محبوبیتی نیست که تنها در دل بچه های حزب اللهی باشد بلکه امروز حتی در دل آنهایی که در حوزه های مختلف دانسته یا نادانسته منتقد سپاه هستند  محبوبیت پیدا کرده است.

خطیب جمعه گلپایگان عنوان کرد : امروز سپاه خدوم در همه عرصه ها حضور فعال ، موثر و گره گشا و بحران  زدا دارد .

امام جمعه گلپایگان با اشاره به پوشیدن لباس سپاه توسط نمایندگان مجلس اذعان داشت : در همین مجلس کسانی بودند که در جایی منتقد سپاه بودند اما وقتی بحث از امنیت ملی و دفاع از حاکمیت است انسجام و یکپارچگی در مقابل توطئه دشمنان وجود دارد و کل ملت ، مجلس، مردم و اقشار و گروههای مختلف یکپارچه خود را در کنار سپاه می بینند و فریاد می زنند من یک سپاهی ام.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان عنوان کرد : اگر ما میلیارد ها دلار خرج می کردیم نمی توانستیم این انسجام را که امروز در حمایت از امنیت ملی و سردمداران حفظ امنیت ملی کشورمان مشاهده می کنیم را ببینیم

وی در خاتمه گفت : همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان ما از احمق های درجه یک آفریده شده اند ، امروز این احمق (ترامپ) در روزهایی که روز جشن ملت ما به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار است  این ارمغان را برای ملت و کشور ما  آورده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها