سردار غیب پرور برای همکاری مساجد در تسریع احداث مسکن سیل زدگان از طرح بسیج به عنوان "جهاد همبستگی ملی" خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۴۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار غلامحسین غیب پرور در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده رکن کلای کیاکلا(سیمرغ) مازندران از ارائه طرح بسیج مستضعفین با نام«جهاد همبستگی ملی» به منظور بهسازی، نوسازی و ارائه کمک به آسیب دیدگان سیل و حوادث غیر مترقبه در کشور خبر داد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به دغدغه  مردم آسیب دیده در رکن کلای سیمرغ گفت: از یک طرف مردم آسیب دیده انتظار به حق دارند تا سریعتر مسکن آنها ساخته شود و از طرفی هم بحث احداث خانه ، حداقل دو تا شش ماه زمان می برد.

سردار غیب پرور  همکاری همگانی مردم برای ساخت منازل سیل زدگان را لازم دانست و اظهار کرد:در تسریع احداث مسکن آسیب دیدگان و ارائه کمک به آنها، فراخوان ملی  با طرحی بسیجی به عنوان "جهاد همبستگی ملی" را شروع کردیم  تا "هر محله در کشور با محوریت مسجد، و هر مسجد ، تامین یک مسکن " را عهده دار شوند.

وی با یادآوری اینکه همچنین در این طرح، کسبه سراسر کشور می توانند تامین  کننده یک کالای نیازمندان باشند اضافه کرد: سامانه ای جامع  با این طرح تعریف شد که مساجد سراسر کشور با دسترسی  آسان،  ضمن تعیین داوطلبانه نوع کمک ها می توانند در آن ثبت نام کرده و به یاری آسیب دیدگان  بشتابند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه آغاز این طرح، ابراز امیدواری کرد تا طی یک هفته تا 10 روز آینده این طرح عملیاتی شود.

سردار غیب پرور در ادامه به استقبال کشوری از این طرح  پس از پخش آن از شبکه صداو سیمای مازندران  اشاره کرد و افزود : دیدگاه ما نسبت به این طرح روشن است و اگر خوب مدیریت و توسط متولیان امر و  دولت حمایت شود، ساخت خانه های آسیب دیدگان به موقع و به خوبی با استانداردهای لازم  احداث می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عدم ساخت اصولی بنا در مناطق کشور به ویژه مازندران  را بخاطر کم توجهی به حوادث غیرمترقبه در سال های گذشته دانست و اظهار کرد: شاید به واسطه کم بارندگی درمناطق مختلف طی سالیان متمادی ، مردم دچار باور غلط شدند و قائل به ساخت خانه هایی با شالوده محکم نبودند، از همین جهت ، سیل اخیر همه را گرفتار کرد. با این حال به فضل خدا از این مرحله عبور خواهیم کرد و مردم نگرانی نداشته باشند.

 انتهای پیام./

ارسال نظرات
پر بیننده ها