خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تامین تجهیزات و امکانات برای مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ ضروری است و باید دستگاه های متولی برنامه ریزی و هماهنگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۳۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد قاسمی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد بستر و زمینه خود را نیاز دارد و در این راستا باید در اولین گام وسایل و امکانات مورد نیاز خودرویی برای نیروی انتظامی که مبارزان خط مقدم مواد مخدر هستند، تامین شود.
دادستان مرکز استان افزود: دادگاه درمان مدار در سال گذشته به صورت آزمایشی برای مقابله با اعتیاد در استان قزوین آغاز به کار کرد و در سال جاری سهمیه دادگاه های درمان مدار استان به 300 بیمار افزایش یافته است.
وی بیان داشت: متاسفانه علیرغم افزایش سهمیه دادگاه های درمان مدار استان هنوز امکانات و زیرساخت مورد نیاز در این زمینه به روز نشده است و کمبودهای زیادی در این زمینه احساس می شود.
محمد قاسمی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر در تعطیلات نوروزی، اضافه کرد: در ابتدای سال ضابطان قضایی همکاری های تنگاتنگی با عوامل انتظامی و دستگاه های اجرایی در این زمینه داشتند که باید از زحمات و تلاش های آنها قدردانی کرد.
وی با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر کشت مواد مخدر در سطح استان، گفت: سیستم قضایی هیچ محدودیتی در خصوص صدور دستور لازم برای پیشگیری و برخورد با این اقدامات ندارد ولی باید سازمان های متولی از جهاد کشاورزی و سایر عوامل دخیل تمهیدات لازم را پیش از ورود دستگاه قضا در این زمینه بیندیشند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر صرفا نباید به آمار بسنده کرد، افزود: حتما باید کمیته ای از اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده و هزینه ها و نتایج اقدامات صورت گرفته را بررسی کنند تا اگر نیاز به اصلاح در این زمینه احساس شد، اقدام مناسب صورت گیرد.
وی در پایان با بیان اینکه باید پارک ها محیط امنی برای خانواده ها باشد، افزود: در آستانه ورود فصل تابستان باید مقابله با توزیع مواد مخدر در پارک ها و اماکن عمومی در دستور کار پلیس قرار گیرد و از تبدیل پارک ها به مکان های ناامن جلوگیری شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها