خبرهای داغ:
استاندار فارس با اشاره به اینکه نحوه مصرف زکات باید بر مبنای اعتماد عمومی باشد، گفت: این تکلیف را به فرمانداران دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط جهت اخذ و ساماندهی زکات می‌دهیم که در روز عید فطر وارد عمل شوند.
کد خبر: ۹۱۲۷۶۰۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عنایت‌الله رحیمی در جلسه شورای زکات استان فارس با اشاره به اینکه زکات یک فریضه الهی است، اظهار داشت: پرداخت زکات موجب نزدیک شدن دل‌ها و افزایش رزق می‌شود.

وی با بیان اینکه زکات فقر را از بین می‌ببرد، افزود: این نعمتی است که خداوند به ما داده تا ذخیره آخرت خود را افزایش دهیم، قطعا این تکلیف را به فرمانداران دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط جهت اخذ و ساماندهی زکات خواهیم داد که در روز عید فطر وارد عمل شوند.

وی به بخش هزینه مصرفی زکات اشاره و بیان کرد: هزینه‌کرد در محل اخذ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تاکید ما نیز این است که  زکات واجبی که مردم برای کارهای عمرانی می‌گذارند در آن محل انجام شود.

رحیمی با اشاره به این مطلب که هزینه پرداخت و دریافت همچنین نحوه مصرفی زکات باید بر مبنای اعتماد کامل مردم باشد، گفت: از جمله مواردی که باید به آن توجه شود این است که برنامه جمع‌آوری و هزینه کرد مکتوب داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه پرداخت حق‌الزحمه به افراد در جمع‌آوری زکات را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در ارتباط با کسانی که در مجموعه‌های دولتی هستند به هیچ وجه پرداختی را در این زمینه نخواهیم داشت چراکه آنان به عنوان وظایف خود باید به این عمل کنند.

استاندار فارس تاکید کرد: باید برنامه‌هایی ارائه دهیم تا بتوانیم این زکات را ترویج و تبیین کنیم، اگر فردی متمول نیز باشد در هر جامعه‌ای نمی‌تواند از نعمات آن ثروت استفاده کند، اگر این اقدام خدا پسندانه را در قالب پرداخت زکات انجام شود خشنودی بیشتری را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها