خبرهای داغ:
یکی از مهم ترین حلقه های کشف شده که به اندازه کافی مورد توجه قرار گرفته نشده است، بحث فرهنگی و نگاه ویژه به تربیت فکری زنان به سمت استفاده و حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی است چیزی که باعث افزایش تقاضا و رونق تولید می شود.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۸۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،امسال رونق تولید نام گرفته است. "تولید" رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی دارد چرا که رشد اقتصادی دلالت بر افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی می کند. اگر تولید کالاها یا خدمات به هر وسیله ممکن در یک جامعه ای افزایش پیدا کند، می توان گفت که در آن کشور و جامعه، رشد اقتصادی اتفاق افتاده است. این تولید باید برای پاسخ گویی به افزایش مصرف صورت گیرد. توضیح اینکه هر جامعه ای باید تولیداتت بیشتر از مصارف آن باشد و همواره دخل بر خرج بچربد تا جامعه بتواند فرصت های تازه ای برای سرمایه گذاری در بخش های دیگر به دست آورد.
اما نکته مهمی که در تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث رقبت جامعه به خرید کالا می شود، اهمیت دادن به کیفیت یک کالاست از این رو می توان گفت رشد اقتصادی همانند رشد در جنبه های دیگر انسانی، می بایست در راستای افزایش کمی و کیفی تولید و کالاها و خدمات در یک جامعه باشد.
با نگاهی به وضعیت تولید کالای ایرانی و نگاه عامه جامعه به کالاهای ایرانی، این سؤال مطرح است که آیا افزایش تولید در این وضعیت اقتصادی با اقبال از سوی جامعه رو به رو خواهد شد ؟
پاسخ این سؤال را باید در فرهنگ سازی هایی که به صورت های مختلف حول محور اسامی انتخابی سال توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت است، داد. سال ۱۳۹۱ تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهاده شد. ۱۳۹۵ اقتصاد مقامتی، اقدام و عمل که عملیاتی سازی این مقوله مهم را مورد توجه و تأکید قرار داده بود و در سال ۱۳۹۶ اقتصاد مقاومتی که اینکه نامی آشنا برای مردم شده و هدفی روشن را برای جامعه مجسم کرده است به سمت تولید همراه با اشتغال هدایت می شود و در سال ۹۷ با تشخیص درست خلاء حمایت از کالای ایرانی گام های بلندی در فرهنگ سازی استفاده از کالای ساخته شده توسط کارگر ایرانی برداشه شد . فرهنگ سازی که در طول یکسال با توجه بالا رفتن کیفیت ساخت و تولید کالاهای ایرانی با موفقیت چشم گیری رو به رو شد.
امسال نیز " رونق تولید" بهترین انتخاب برای گام برداشتن محکم تر به سوی اقتصادی مقاومتی است چرا که رونق تولید باعث شکوفایی اقتصادی شده و شکوفایی اقتصادی به طور حتم در کوتاه مدت مراتب رشد اقتصادی و سپس پیشرفت اقتصادی را رقم خواهد زد.
آنچه در این مسیر مشخص است و نمی توان نسبت به آن چشم پوشی داشت نقش زنان در پیشبرد اهداف حمایت از کالای ایرانی وبالتبع رونق تولید است . زنان به عنوان مدیران اقتصادی و فرهنگی خانواده با توجه به نقش مهم خود در پیشبرد اهداف کلان اقتصاد مقاومتی مورد هجمه فکری دشمنان نظام که درصدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران و در نهایت براندازی این نظام مقدس هستند قرار دارند.
بنابر گفته کیخا یکی از نخبگان استان سیستان و بلوچستان « دشمن می خواهد سیاسست های خود را از طریق رفتارهای غلط اقتصادی برای زیر سوال قرار دادن ولایت فقیه از جمله از بین بردن فرهنگ ایرانی اسلامی، کار آفرینی، احتکارهای خانگی، نادیده گرفتن توان داخلی، واردات بی رویه، خرید نکردن کالای ایرانی وتلاش در نشان دادن بی کیفیت بودن کالای داخلی، افزایش قاچاق کالا از طریق مرزها در مناطق آزاد، تلاش در جهت ایجاد ضعف در فراوانی کالای ایرانی در استان های مرزی، عدم بهره گیری از ظرفیت داخلی پیاده نماید.»
وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن نمی خواهد استقلال اقتصادی و پیشرفت ایران را ببیند ،ما باید تلاش کنیم ضمن تبیین مساله اقتصاد مقاومتی به ویژه در استان های مرزی مثل استان سیستان و بلوچستان -که در بعضی از شهرهای آن از فراوانی کالای ایرانی محروم هستند- نسبت به تربیت جهادگر اقتصادی تلاش کنیم، گفت: اولویت اول در خانواده به بحث اصلاح الگوی مصرف، جهاد مالی، احکام و سواد اقتصادی برای خانواده بپردازیم چرا که مهمترین ترفند دشمن ایجاد مشکلات اقتصادی از طریق ضربه زدن به فرهنگ اصیل اقتصادی ایرانی اسلامی ایران است.»
پس یکی از مهم ترین حلقه های کشف شده که به اندازه کافی مورد توجه قرار گرفته نشده است، بحث فرهنگی و نگاه ویژه به تربیت فکری زنان به سمت استفاده و حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی است چیزی که باعث افزایش تقاضا و رونق تولید می شود./طنین یاس - روژان زندیه

ارسال نظرات