فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از برپایی چهار اردوگاه ثامن‌الائمه، جواد‌الائمه، شهید غلامی و سرجوانی خبر داد و افزود: حدود 7 تا 8 هزار نفر از افرادی که دچار مشکل شدند در این اردوگاه‌ها اسکان داده شدند و همچنین حدود 20 هزار رأس دام سبک و 3 هزار دام سنگین در مناطقی مستقر شدند که با مدیریت بچه‌های سپاه، پشتیبانی‌های لازم انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۷۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت شهرستان حمیدیه استان خوزستان اظهار داشت: با ابلاغ وزارت کشور، کرمان استان معین شهرستان حمیدیه شد و سپاه ثارالله استان معین سپاه ناحیه و رده‌های بسیج شهرستان شده است و هماهنگی بین سپاه و استانداری و در اینجا بین سپاه ناحیه حمیدیه با فرمانداری صورت گرفت.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه کارهای فرمانداری با قرار گرفتن نیروهای استانداری کرمان انجام شده است، بیان کرد: هماهنگی لازم انجام و کارهای سپاه هم از طرف ناحیه مقاومت سپاه شهرستان حمیدیه دنبال می‌شود.
حمیدیه کم‌کم حالت عادی به خود می‌گیرد
وی عنوان کرد: حمیدیه 62 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 23 هزار نفر در شهر زندگی می‌کنند و 39 هزار نفر در روستاها هستند و مجموعه روستاها 60 روستا است که حدود 15 روستا دچار آبگرفتگی و تخلیه شدند.
ابوحمزه با بیان اینکه در 25 روستا شرایط به گونه‌ای است که در معرض خطر سیلاب هستند، تصریح کرد: در خود شهر حمیدیه نیز زمانی که سپاه ثارالله کرمان مستقر شد با تدابیر و هماهنگی‌های لازم تاکنون نگذاشتیم هیچ آبی وارد شهر شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: سیل‌بند‌ها تقویت شد و با آوردن کمک‌های سپاه و استانداری و کمک گسترده مردم کرمان و نیازمندهایی که بود در بخش‌های مختلف زمینه‌ای ایجاد کرد که سیل‌بندها تقویت شد و مقاومت لازم را پیدا کرد و شهر کم‌کم حالت عادی به خود می‌گیرد و ارتفاع آب کمتر شده است.
وی اظهار کرد: قبلا اعلام کرده بودند که باید حمیدیه تخلیه شود اما از زمانی که مستقر شدیم و پیش‌بینی‌های لازم شد الحمدالله نه‌تنها حمیدیه تخلیه نشده بلکه شرایط عادی به وجود می‌آید اما با توجه به شرایط روستاها، نیاز به کمک و مساعدت است.
آماده‌سازی خانه‌ها بعد از مرحله خشک شدن و رفع آبگرفتگی
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از برپایی چهار اردوگاه ثامن‌الائمه، جواد‌الائمه، شهید غلامی و سرجوانی خبر داد و افزود: حدود 7 تا 8 هزار نفر از افرادی که دچار مشکل شدند در این اردوگاه‌ها اسکان داده شدند و همچنین حدود 20 هزار رأس دام سبک و 3 هزار دام سنگین در مناطقی مستقر شدند که با مدیریت بچه‌های سپاه، پشتیبانی‌های لازم انجام شده است.
ابوحمزه بیان کرد: تاکنون امکانات و تجهیزات خوب و مناسبی به این شهرستان آمده در بحث مردم، سپاه و بسیج و دستگاه‌های اجرایی و در حال حاضر تلاش می‌کنیم سر و سامان قطعی بدهند و وضعیت روستاها از آبگرفتگی دربیایند و خشک شوند و مسیرهای روستایی بازگشایی شود.
وی گفت: بعد از این کار دیگری که باید انجام شود کار آماده‌سازی خانه‌ها است، برخی خانه‌هایی که در جوار رودخانه کرخه آسیب دیدند نیاز به بازسازی و احداث و بعد هم نیاز به لوازم خانگی دارند که باید تهیه شود.
ابوحمزه اظهار داشت: مجموعه کارها تلاش شده که نگذاریم مشکلی ایجاد شود با کمک مسئوولان سطح شهر حمیدیه و دستگاه‌های مختلف هم از ظرفیت استان و هم شهر استفاده می‌شود که حمیدیه به یک سطح خوبی برای زندگی برسد.
حمیدیه حق بزرگی به گردن استان خوزستان و کشور دارد
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حمیدیه یک حق بزرگی به گردن استان خوزستان و کشور دارد، در دوران دفاع مقدس در سال 59 که صدام حمله کرد نیروهای بعث تا حمیدیه جلو آمده بودند لذا مردم حمیدیه با ایثار و فداکاری و شهادت‌طلبی در مقابل ارتش صدام ایستادند و اینجا متوقف کردند و مرحله به مرحله آنها عقب‌نشینی کردند.
ابوحمزه ادامه داد: همان روحیه‌ای که در دوران دفاع مقدس در سال 59 در بین مردم وجود داشت همان روحیه را اکنون در جوانان و نوجوانان و مردم حمیدیه می‌توانیم ببینیم، آنها شبانه‌روی ایستادند و از سیل‌بندها حفاظت می‌کنند و همه کارهای خدماتی را به شکل جهادی و انقلابی انجام دادند.
وی عنوان کرد: آنها روحیه‌ای که داشتند همان را بعد از گذشت چندین سال حفظ کردند و خیلی‌ها گفتند ما شهر را ترک نمی‌کنیم و ترک نکردند و ایستادند و مقاومت کردند و شهر تخلیه نشد و سیل به این شهر نیامد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: از 18 فروردین ماه که اینجا مستقر شدیم برای ارزیابی، اعلام شد که نیرو به اندازه کافی داریم و نیاز بحث خودرو، بیل مکانیکی، کامیون و لودر و چادر، دستشویی و حمام صحرایی و پلاستیک و کنسروجات و نیازمندی‌های تغذیه است.
موکب و نیروها باید مرحله به مرحله مستقر شوند
بوحمزه با بیان اینکه امکانات مورد نیاز در اختیار گذاشته شد و موکب‌ها هم مستقر شدند، ضمن تشکر از روحیه گذشت و ایثار مردم استان کرمان برای ارسال کمک‌ها گفت: باید اعلام کنم که در تمام اقشار نیرو نیاز نیست، موکب هم نیاز نیست و کسانی که می‌خواهند در قالب موکب کمک کنند به سردار مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان مراجعه و اسامی را یادداشت کنند تا در مراحل بعد اعزام شوند.
وی افزود: الان حجم سنگینی از موکب‌ها انجام شده در شهرستان حمیدیه و عملا در بعضی جاها کارهای موازی انجام می‌شود و تقاضا داریم متقاضیان ثبت‌نام کنند تا به آنها اعلام شود و مرحله به مرحله موکب‌ها حضور پیدا کند و بعد از چند روز جایگزین شوند و کارها تقسیم‌بندی شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه کار حمیدیه با یک هفته و 10 روز حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: الان ترافیک موکب هست اما باید برنامه‌ریزی کنیم که ان‌شاءالله این کمک‌ها مرحله به مرحله انجام شود.

ارسال نظرات