رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود بیان اینکه تکدی‌گری آهنگین و تکثیر آن برای شهر خوب نیست گفت: می‌بایست امنیت روانی اجتماعی برای همه مردم فراهم باشد.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۷۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی دادگستری این شهر ضمن بیان اینکه تکدی‌گری آهنگین و تکثیر آن برای شهر خوب نیست، اظهار کرد: تداوم این تکدی‌گری‌ها به اصل هنر، موسیقی و هنرمندان آسیب وارد کرده و باعث توهین به این سه مقوله خواهد شد که می‌بایست این موارد رسیدگی شود.
وی ضمن بیان اینکه شادی‌های روز نیمه شعبان می‌بایست کنترل‌شده باشد، اضافه کرد: نباید در این روز مقدسات زیر سوال و مسئله اصلی فراموش شود بلکه می‌بایست امنیت روانی اجتماعی برای همه مردم فراهم و همه برخوردار از موهبت‌های این روز باشند.
امام‌جمعه شاهرود می‌بایست در سه حوزه رونق اقتصادی، خرید کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه کالا کار فرهنگی کرد، ابراز داشت: متأسفانه برخی مسئولان رده‌بالا از خودرو‌های خارجی استفاده می‌کنند و این در شرایطی است که خودرو باکیفیت تولید داخل وجود دارد لذا در شورای فرهنگ عمومی دستگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی این مقوله‌ها پای‌کار باشند.
امینی با تأکید بر اینکه کار اجرایی و فرهنگی قبل از حادثه می‌بایست مدیریت شود، اضافه کرد: علیرغم آثار مخرب سیلاب‌های اخیر و آسیب وارده به هم‌وطنان باید ازلحاظ مثبت نیز به این حادثه تلخ نگاه کرد که باعث جوشش عظیم مردم برای همراهی با سیل‌زدگان شد.
وی با یادآوری اینکه عنوان نام شاهرود به معنای رود بزرگ است که هرلحظه احتمال بروز سیلاب در آن وجود دارد، گفت: باید برای مدیریت بحران از هم‌اکنون اقدامات مؤثر انجام شود.
امینی بابیان اینکه در بحث دعوت از کارشناسان حوزه اجتماعی یا اقتصادی باید در چهارچوب شورای فرهنگ عمومی کار پیگیری شود، اضافه کرد: نمی‌توان در اجرا دخالتی داشت، اما می‌توان در کنار رونق تولید به حوزه شهری نیز پرداخت و از مسئولان خواست تا از محصولات بومی و محلی استفاده کنند و با توجه به استقبال خوب مردم از نمایشگاه نوروزی انتظار می‌رود این نمایشگاه‌ها از حالت فصلی خارج و تبدیل به نمایشگاه دائمی شود.
درادامه رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت:درسال ٩٧ تعداد ١٠ جلسه شورای فرهنگ عمومی با ٢٧ دستور جلسه و ٢٨ مصوبه برگزار شده است.
وی افزود:درسال ٩٧ تعداد ٢ کارگروه درشهرستان شاهرود با محوریت مصوبات شورای فرهنگ عمومی تشکیل جلسه داده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود:با توجه به اهیمت این شورا وگستردگی شهرستان، درسال گذشته، تعداد ٢ جلسه   شورای فرهنگ عمومی در بخش بسطام تشکیل شد.
نبود بازار فروش، مشکل عمده رونق تولید
شهردار شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه اخذ مجوز یکی از موانع مهم پیش روی سرمایه‌گذاران در راستای تحقق شعار سال است، ابراز داشت: بعد از تسهیل راه در اخذ مجوز‌های لازم، دومین مانع نبود بازار فروش تولیدات است که غالباً حمایت‌های خوبی در این زمینه وجود ندارد.
محسن احمدی بابیان اینکه وجود نمایشگاه دائمی عرضه محصولات محلی برای شهر ضروری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال گُل‌کاری زیادی صورت گرفت و ۱۵ هزار اصله نهال و سال گذشته نیز همین تعداد در سطح شهر کاشته شد یکی از اقدامات شهرداری در راستای تحقق شعار سال تولید این محصولات در گلخانه‌های داخل شهرستان است.
وی بابیان اینکه ۵۰ درصد درآمد‌ها در شهرداری به نسبت سال گذشته افزایش داشت، اضافه کرد: تلاش شد تا المان‌های بهتر طرح‌ریزی و اتوبوس گردشگری در شهر به گردش درآیند که المان خانه روستایی بیشترین بازدید را به خو اختصاص داد و همچنین اتوبوس گردشگری نیز در طول سال به ارائه خدمات خواهد پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها