خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار عنوان کرد:

مناطق مشکوک به کشت خشخاش، زیر ذره بین استان قرار می گیرد/ پیگیری جدی اشتغال بهبودیافتگان

حبیبی گفت: مناطق مشکوک به کشت خشخاش باید به اطلاع جهاد کشاورزی و فرمانداران برسد تا بحث جمع آوی انها با جدیت ادامه یابد. استفاده از ظرفیت پلیس و تقویت امکانات در سطح استانی و ملی برای ادامه فعالیت مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است.
کد خبر: ۹۱۲۷۵۵۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸

 

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار در شورای مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار و با حضور حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین و جمعی از مدیران دستگاههای مربوطه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: عوامل کاهش سرمایه های اجتماعی متعدد است که عامل مواد مخدر، یکی از این عوامل است.

وی گفت: بحث مواد مخدر می تواند آسیب جدی به اجتماع وارد کرده وجامعه را گرفتار مشکلات زیادی کند و اگر مواد مخدر نباشد این سرمایه های موجود که در اختیار پلیس و سایر ارگانها قرار می گیرد صرف امور مناسبتری می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اظهار کرد: انسان سالم، محور سرمایه اجتماعی است که باید سالم باشد. لذا مبارزه با مواد یک ضرورت انکار ناپذیر ست که باید عملی شود. متاسفانه امروز، توزیع مواد مخدر تهاجمی شده و جوانان را مورد هدف قرار داده و شیوه مصرف این مواد بسیار جدید شده و گاهی فرد مصرف کننده متوجه نمی شود که گرفتار این مواد شده است.

حبیبی عنوان کرد: نقش دستگاههای فرهنگ ساز در برخورد و مقابله با مواد مخدر، بسیار مهم است تا اطلاع رسانی را به موقع و متناسب با جامعه هدف داشته باشند.

وی افزود: باید الویت های اجرایی در حوزه درمان، مقابله و مشارکتهای مردمی مورد توجه قرار گیرد و در بحث اعزام مبلغین برای ماه رمضان، که از سوی تبلیغات اسلامی انجام می شود به گونه ای باشد که مدیریت استان و مدیران ارشد قضایی در جلسات حضور داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ضمن تقدیر از تلاش پلیس استان در حوزه مواد مخدر اضافه کرد: مناطق مشکوک به کشت خشخاش باید به اطلاع جهاد کشاورزی و فرمانداران برسد تا بحث جمع آوی انها با جدیت ادامه یابد. استفاده از ظرفیت پلیس و تقویت امکانات در سطح استانی و ملی برای ادامه فعالیت مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است.

حبیبی گفت: تعیین سرانه نگهداری معتادان از سوی شورا و شهرداری تمکین شود و وضوع اشتغال معتادان با نگاه ویژه بررسی می شود و د بحث سرپناه، تعداد آمار این اماکن بررسی مجدد شود. همچنین ناطق عصمت آباد و شال نیز مورد بازدید قرار گیرند، زیرا این مناطق نیاز به تقویت و حضور پررنگتر پلیس و دستگاههای مربوطه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها