رونق تولید ارتباط مستقیم با صداقت و انصاف دارد

خبرگزاری بسیج: ملت ایران مظلوم ترین، با وفا ترین و قدرشناس ترین مردم جهان بوده و هستند؛ مردم ایران در طول چهل سال گذشته برای مقابله با تحریم های ظالمانه و خباثت های غرب و در راس آنها آمریکا، همیشه پشتیبان صنعت کشور بوده اند تا صنایع داخلی بتوانند در بازار رقابتی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند و چرخ صنعت داخلی رونق بگیرد؛ اما آیا مدیران صنایع داخلی قدردان این نعمت بوده اند؟
کد خبر: ۹۱۲۷۵۱۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲

اعتماد بزرگترین سرمایه ای است که قطره قطره جمع می شود اما اگر قدر این اعتماد را ندانیم به یکباره  از دست می رود و بدست آوردن آن، سال ها زمان می برد. صداقت کلید موفقیت در همه امور است. اما وقتی که یک تولید کننده آنچه را عرضه می کند با چیزی که ادعا می کند توفیر داشته باشد این اعتماد مردمی را به سادگی از دست می دهد و این است که مردم کم کم به سوی محصولات خارجی می روند.

چند سالی است که در صنایع داخلی کم فروشی باب شده و این خطر بزرگی برای آینده صنایع کشور است. نوشابه ها نسبت به گذشته، از لحاظ قطر شیشه لاغر تر شده و از لحاظ حجم مواد داخل آن کاهش پیدا کرده اند؛ جدیدا نوشابه های قوطی در اندازه های حلب رانی عرضه می شود؛ نوشابه های خانواده سر خالی تر شده اند. نیم بیشتری از فضای بسته های چیپس، پفک، پاپ کورن و محصولات کودکانه پر از باد است.

چند سالی است که صحبت از جای خالی صنایع بسته بندی در کشور مطرح است و کارشناسان اعلام می کنند که زعفران ایران، پسته ایران، گردو، انواع محصولات باغی و غیره به صورت فله ای با قیمت پایین صادر می شود و همین محصولات با بسته بندی های شیک و زیبا با چندین برابر قیمت به خودمان فروخته می شود.

چند سالی است که تولید کنندگان داخلی مفهوم بسته بندی و ارزش افزوده ای که بسته بندی کالا برای تولید ایجاد می کند را درک کرده اند، اما ما همیشه یا آنقدر جلو می رویم که از این طرف بام می افتیم، یا آنقدر عقب می رویم که از آن سوی بام می افتیم؛ برخی تولید کنندگان محترم تصور می کنند که بسته بندی زیبا به تنهایی راز موفقیت است، اما نمی دانند که اعتماد اولین رمز موفقیت است. به همین خاطر این تولید کننده محترم، جعبه پولکی را طوری طراحی کرده که ظاهر آن زیبا و نقش و نگار دارد، اما وقتی که در جعبه را باز می کنید ملاحظه می فرمائید که ُپر از خالی است. همچنین قسمت تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و قیمت محصول خالی است، اینگونه می شود که وقتی صداقت، وجدان و انصاف در کار نباشد، تولید هم از رونق می افتد.

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات
آخرین اخبار