خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هنر و رسانه ابزار مهم و اثر گذاری است که هنرمندان متعهد و انقلابی با استفاده از آن ارزش های دینی و انقلابی را در جامعه ترویج می دهند.
کد خبر: ۹۱۲۷۰۹۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سیدمحمد علی آل هاشم در دیدار جمعی از هنرمندان استان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالروز شهادت مرتضی آورینی هنرمند آگاه ، بصیر و انقلابی بهانه ای برای تکریم مقام هنر است گفت : این شهید والامقام عمر خود را در جهت انتقال ارزش ها و مبانی فکری انقلاب به نسل های جدید صرف ساخت برنامه های هنری در حوزه جبهه و جنگ کرد.
وی افزود: شهید آوینی الگوی همه هنرمندان است که با زبان هنر مفاهیم ارزشی را به صورت غیر مستقیم و اثرگذار به مخاطب منتقل کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: هنرمند انقلابی انسانی موحد است که ارزش های انقلابی را که مبنایی اسلامی دارد بخوبی میشناسد و برپایه آن در مقابل تفکرات ضد دینی می ایستد تا پیام خود راهنمای مسیر نسل های آینده بکند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه هنر زیبایی ها را با ابزارهایی مانند ، شعر ، خط ، فیلم ، تئاتر و آهنگ نمایان می سازد اظهارداشت: جایگاه هنر و هنرمندان در نگاه رهبر معظم انقلاب بسیار والاست و معظم له معتقدند ابزارهای هنری بی شک، رساترین ، بلیغ ترین وکاری ترین ابزار ابلاغ وتبلیغ پیام است .
حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: چون هنر رساترین وسیله ی انعکاس اندیشه ها وآرمان هاست از این رو باید هنرمند در برابر موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی واکنشی موثر داشته باشد.
 بلاغی؛ رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه های انجام شده در هفته هنر انقلاب اسلامی گفت : 27 فرودین در آستانه میلاد حضرت علی اکبر (ع) چهره انقلابی سال 97 استان معرفی خواهد شد.
در پایان این دیدار نشان هفته هنر انقلاب اسلامی به امام جمعه تبریز اهداء شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها