خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت ناصحیح در کشور یکی از دلایل مشکلات اخیر در کشور است البته مسئولین تلاش بی وقفه ای دارند و مردم نیز همواره در کنار نظام هستند.
کد خبر: ۹۱۲۷۰۵۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در دیدار عمومی نماینده، ولی فقیه در استان با مردم حسین آباد کالپوش در سخنانی اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر علی رغم نعماتی که به همراه داشت، اما متاسفانه شاهد بوجود آمدن آلام زیادی برای مردم برخی استان‌های کشور و همچنین حسین آباد کالپوش بودیم.
وی افزود: حوادث استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و برخی استان‌های دیگر که در اثر بارش‌های فراوان و بروز سیل و آبگرفتگی شدید بوجود آمد، موجب بروز مشکلات فراوانی برای مردم شد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اثر برف و کولاک شدید در روز‌های پایانی سال ۹۷، بسیاری از راه‌ها و محور‌های مواصلاتی در شهرستان شاهرود مسدود شد و قطعی برق، آب و تلفن در برخی روستا‌ها مشکلات عدیده‌ای به وجود آورد.
وی تصریح کرد: بدون تردید در شرایط بحران، هم مردم و هم مسئولین در امتحان الهی هستند و در چنین شرایطی صبر و تامل مردم و تلاش بیش از پیش مسئولین برای، ولی نعمتان خود (مردم) ضروری است.
حسینی شاهرودی گفت: مدیرانی که از تعطیلات نوروزی خود و بودن در کنارسفره هفت سین گذشتند و برای آرامش مردم تلاش نمودند، ماموریت خود را بدرستی انجام داده و از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: در شرایط سخت کولاک و مسدود شدن راه‌های ارتباطی و غافلگیر شدن بسیاری از مردم، همت مسئولان امر، سبب شد تا به لطف خدا تلفات انسانی نداشته باشیم که بی شک اگر لطف خداوند، همت مردم و مسئولین نبود بسیاری از مردم در زیر خروار‌ها برف مانده بودند.
وی با تشکر از فرمانداران شاهرود و میامی در همه شرایط سخت در کنار مردم بودند افزود: آقای فخری، معاون امور عمرانی استاندار، در اولین روز کاری خود در استان سمنان، ستاد بحران را تشکیل داده و تا کنون نیز جلسات متعددی در زمینه مدیریت بحران برگزار نموده اند.
حسینی شاهرودی اضافه کرد: شهر پلدختر در استان لرستان در زیر تلی از گل پنهان گردیده که اگر این مهم مدیریت نشود، دیگر قابل سکونت نخواهد بود.
وی تصریح کرد: ده‌ها شهر و روستا در استان‌های لرستان و خوزستان وجود دارد که مردم سخت کوش آن مناطق در حال حاضر شرایط سختی را سپری می‌کنند و این مشکلاتی نیست که مسئولین صددرصد در ایجاد آن مقصر باشند، بخشی از این مشکلات قهر طبیعی است و بخشی دیگر به مدیریت ناصحیح مربوط می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در منطقه کالپوش، رانش زمین منجر به ایجاد خسارات‌های زیادی شده که باید مدیریت شود گفت: با حضور تیم‌های تخصصی، مطالعات و تحقیقات زیادی در این منطقه انجام شده که می‌بایست این تحقیقات کارشناسی، تا حصول نتیجه ادامه یابد.
وی افزود: از ۲۵۰ واحد مسکونی در معرض تخریب در روستای حسین آباد، تا کنون ۱۵۰ واحد تخلیه گردیده و لازم است واحد‌های باقی مانده نیز به سرعت تخلیه گردد.
حسینی شاهرودی اظهار کرد: در راستای رفع مشکل اهالی روستا، قول مساعد استاندار سمنان مبنی بر پرداخت اجاره‌ی واحد‌های مسکونی جدید برای اهالی روستای حسین آباد کالپوش محقق گردیده و همچنین بمنظور جابجایی روستا نیز قطعه زمینی در این منطقه مشخص شده که امیدواریم اقدامات زیر ساختی نظیر جاده، انشعابات آب، برق، گاز و ... هر چه سریع‌تر مهیا گردد.
وی با تاکید بر اینکه مردم ما همواره دولت، نظام و رهبری را تنها نگذاشتند و خوشبختانه تمام ملت ایران در شرایط سخت در کنار یکدیگر بوده و تلاش می‌کنندو به لطف خدا و به یمن این همراهی اقدامات ارزشمندی نیز انجام شده است گفت: شاید در برخی موارد معضلاتی همچون سوء مدیریت مشاهده شود، اما بی تردید هیچ کم کاری و کوتاهی در کار نبوده و هیچ مدیر مرتبطی نبوده که در خانه نشسته باشد.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر اینکه در بحران اخیر، مسئولین هرچه در توان داشتند به میدان آوردند افزود: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، نشاط و شادابی دوباره را در منطقه شاهد باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها