امام جمعه شاهرود با بیان اینکه زبان هنر،زبان جذاب و گیراست گفت: باید به لهجه شاهرودی تعصب داشت و در هنر استفاده کرد و استفاده از هنرهای معنوی را باید ترویج کرد.
کد خبر: ۹۱۲۷۰۴۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار با جمعی از شاعران بسیجی و مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان و سرپرست حوزه هنری استان سمنان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه زبان شعر و هنر زبان گیرایی است که بسیار مطالب را کوتاه و‌ کم هزینه و‌ با وقت کم می توان منتقل کرد افزود: شعر اگر فاخر باشد بیش از هزار سال می ماند و پیام بروز دارد و تاریخ مصرف ندارد.
وی با بیان اینکه همه هنرهای هفتگانه زبان گیرا و جذاب دارند گفت: زبان شعر از لطافتی برخوردار است که تاثیر می گذارد و گاهی یک ساعت سخنرانی با یک بیت بس است با وقت کم و سرعت انتقال بالا البته به شرط اینکه مخاطب اهل ذوق باشد و بگیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود خاطر نشان کرد: تاثیر شعر فوری و ماندگار است و از بروز بودن شعرهایی که خوانده شد تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه حادثه سیل ناگوار است اما باید توجه کرد که سیل احساسات پاک مردم در کنار سیل مخرب وجود دارد گفت: کنار حادثه تلخ سیل، زیبایی ها و شیرینی ها و سیل محبت ها احساس ها و‌ نوع دوستی و تبلیغ فضیلت است که در این حوادث است.
امینی با تاکید براینکه شاعران از جامعه نباید جدا نباشند افزود: مشکل کشور در ۱۰ سال اخیر که رهبری تاکید کردند اقتصاد است و شعار سال رهبر انقلاب باید در اشعار بیاید حتی با طنز که در سخنرانی ها هم ما استفاده می کنند و زبان نافذ شعر در قسمت پیام سال باشد که اثرگذار است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به توجه به لهجه شاهرودی گفت: باید تعصب داشت و در نثر و نظم تعصب نداریم و نسل آینده نباید از داشته های خود فراموش کنند حتی لهجه.
وی با تاکید بر اینکه در نظم و نثر و هنر برای لهجه شاهرودی باید تعصب داشته باشیم عنوان کرد: البته باید مرز بین طنز و تمسخر را نگه داریم و حفظ خورده فرهنگ ها را حفظ کنیم.
امینی ادامه داد: طنز ضمن اینکه در قالب تیم و نثر یک‌ نمک و ویژگی خاص دارد که هم بخنداند و هم پیام را منتقل کند و مراقب بود تمسخر نداشته باشد.
وی با بیان اینکه نه به آجیل، نه به قاچاق، نه به واردات کالا در قالب طنز خوب به امثال شهید آوینی اشاره کرد و افزود: امثال این افراد تاریخ مصرف ندارند چرا که همیشه پیام دارند و در صدر کلام ها قرآن است که تاریخ مصرف ندارد و انسانی که خود را به قرآن و عترت نزدیک کند این خاصیت را جذب می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه ویژگی های دارند که نه هنر را از انقلاب جدا کردند و نه انقلاب را از هنر جدا کردند و پیام ماندگار گذاشتند افزود: شهید صیاد شیرازی هم یک هنرمند بود و در خدمت آیت الله بهاء الدینی خلوتی داشت و این ذوق و هنر است و این استفاده از هنر های معنوی است.
در این مراسم هست شاعر به قرائت شعرهای خود پرداختند و در پایان از این شاعران یا اهدا هدایایی تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها