خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه بافت قدیمی برخی از روستاهای حاشیه تبریز در معرض حوادث قرار گرفته و حدود 700 روستا هم در خطر سیلاب قرار دارد و تاکنون 24 روستا جابه‌جا شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۶۹۷۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حافظ باباپور با اشاره به سیل‌های اخیر در استان های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی کمترین خسارت را در این زمینه داشته است. 
وی درباره خطرات حاشیه نشینی در اطراف تبریز هم گفت: من همیشه در این زمینه هشدار داده‌ام، اما متاسفانه حاشیه نشینی همچنان در اطراف شهر تبریز در جاهایی مانند کندرود، باغ معروف و کجوار دیده می شود. 
باباپور در پاسخ به این سوال که «چرا به ساخت و سازهای غیر قانونی در اطراف شهر تبریز رسیدگی نمی شود؟»، گفت: این موضوع برعهده شهرداری است. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی درمورد تسهیلات بهسازی مساکن روستایی، گفت: در حال حاضر نرخ تسهیلات 25 میلیون تومان است، اما این رقن به احتمال زیادی به 40 میلیون تومان افزایش داده خواهد شد. البته ما در سال گذشته اتفاقات سیل چنار عجب‌شیر و زلزله سراب را داشتیم که به تبع این اتفاقات هیچ‌کسی در چادر و کانکس نماند و در اسرع وقت منازل همه خسارت دیده‌ها تحویل داده شد. علاوه بر اینها، بازسازی یک روستا هم در خوزستان برعهده بنیاد مسکن  آذربایجان شرقی گذاشته شده است.
 
باباپور گفت: بنیاد مسکن با فرمان امام خمینی (ره) و در سال 58 تاسیس شده و همین موضوع، اهمیت تهیه یک مسکن و یک سرپناه برای افراد کم درآمد و کم بضاعت را نشان می‎دهد. طبق برنامه پنجم و ششم توسعه، ما طرح هادی را برای روستاهای بالای 20 خانوار اجرا می‎کنیم.
وی افزود: در حال حاضر، ما در 814 روستا معبر اصلی را بهسازی کرده‌ایم. این آمار، یک درصد بالای میانگین کشوری است، یعنی یک درصد از روستاهای ما بیشتر از روستاهای سایر استانها از نعمت اجرای طرح هادی برخوردار شده‎اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما از سال 94 شروع به ارائه تسهیلات برای دریافت آسفالت معابر روستایی یا قیر رایگان کرده‌ایم. از سال 94 به بعد، خوشبختانه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ متر مربع رشد آسفالت‌ریزی معابر روستایی انجام شده است.
وی ادامه داد: البته سهمیه استان هم به خاطر عملکرد خوب سازمان، دو برابر شده است و این یکی از دلایل اصلی افزایش آسفالت در روستاهاست. ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سهمیه قیر تخصیص یافته است که تا پایان تیرماه عملیات جذب آن انجام می‌گیرد.  
باباپور همچنین خبر از افزایش 17 درصدی سهمیه مدیریت بنیاد مسکن استان را داد و یادآور شد: در حدود 640 روستا، آسفالت ریزی معابر انجام شده و ما در این زمینه عملکرد خوبی داشتیم. 
 
 
 
ارسال نظرات