خبرهای داغ:
استان بوشهر؛

معرفی یکی از نخبه‌های پاسدار در شبکه استانی

صدای سیمای بوشهر مصاحبه ای با مسئول معاوت جهاد علمی و فناوری سپاه امام صادق(ع)، دکتر حمزه شیخیانی، یکی از پاسداران سبز پوش استان بوشهر انجام شده که تنها هدف از این مصاحبه معرفی یکی از نخبه‌های پاسدار است.
کد خبر: ۹۱۲۶۹۳۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
معرفی یکی از نخبه‌های پاسدار در شبکه استانی 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان بوشهر؛ امام حسین(ع)، بزرگ ترین پاسدار دین و شرف و آزادگی است و چه زیبا فرزند بزرگوارش، خمینی کبیر(ره) روز میلاد بزرگ ترین حماسه ساز تاریخ بشریت را »روز پاسدار» نامید. این، فرصت مناسبی است که پاسداران انقلاب اسلامی در همه زمینه ها به سیدالشهدا(ع) اقتدا کنند.

پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند. پاسداران امروز باید راه آنان را در سنگرهای جدید ادامه دهند که سنگر سازندگی کشور، سنگر هوشیاری در برابر توطئه های پنهان دشمنان، سنگر مبارزها، جنگ های روانی دشمنان و سنگر حفظ دست آوردهای نظام به ویژه ولایت مطلقه فقیه است.

 صدا وسیمای مرکز استان بوشهر، مصاحبه ای با مسئول معاوت جهاد علمی و فناوری سپاه امام صادق(ع)، دکتر حمزه شیخیانی، یکی از پاسداران سبز پوش استان بوشهر مصاحبه ای انجام داده که تنها هدف از این مصاحبه معرفی یکی از نخبه‌های پاسدار است.

خودتان را معرفی کنید؟

حمزه شیخیانی هستم در روستای شیخیان سلنجی بدنیا آمدم و تا پنج سالگی در آنجا زندگی کردیم و بعد از آن به شهر کاکی نقل مکان کردم و تحصیلات اولیه را در همان شهر خواند و مقطع لیسانس و فوق لیسانس در شهر مقدس قم گذراندم و در کنار دروس دانشگاهی دروس حوزه تا سطوح رسائل و مکاسب همان جا خواندم و مقطع دکتری در رشته اقتصاد بین‌الملل در دانشگاه شیراز به پایان رساندم در شاخه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد بین‌الملل و اقتصاد اسلامی و مدل‌های تعادل عمومی دارای مقاله هستم و در سال 94 به عنوان پژوهشگر برتر سپاه در جشنواره ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب شدم و در رشته‌های قرآنی صاحب مقام استانی و کشوری هستم. و در حال حاضر در معاونت جهاد علمی و فناوری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر فعالیت می‌کنم.

معاونت جهاد علمی و فناوری سپاه  چه فعالیت‌هایی دارد؟

یکی از مصادیق آیه « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ»، سپاه است، این آیه می‌فرماید هر چیزی که به نفع اسلام است باید آماده شود و قدرت پیدا کند در واقع هر چه قوه هست باید در خدمت اسلام قرار گرفته شود، این آیه که بروی لباس پاسداران هک شده است بیانگر این مطلب است که سپاه در عرصه‌های مختلف آماده خدمات رسانی است؛ هسته سازندگی، شاهد فعالیت پاسداران در حوادث اخیر هستیم.

سپاه در تمامی عرصه‌ها ورود پیدا کرده و یکی از عرصه‌هایی که سپاه به صورت جدی در حال پیگیری است، معاونت علمی و فناوری است که در کنار مراکز علمی و دانشگاهی و مراکز رشد و پارک علم وفناوری در حال فعالیت و تعامل سازنده است و طرح‌هایی که داوری می‌شود با مشارک این معاونت و پارک علم و فناوری است.

علاوه بر این این معاونت دارای دو مرکز رشد، یکی در شهر بوشهر و دیگری در شهرستان دشتستان که در پارک علم و فناوری مستقرند است و خانه نخبگان که متشکل از اساتید و هئیت‌های علمی دانشگاه‌ها و نخبگان و صاحب‌نظران استان است که در عرصه‌های مختلف و کارگروه‌های مشخصی همچون شیلات، گاز، نفت، اقتصاد مقاومتی و کنکره شهدا مشغول تحقیق و پژوهش و ارائه راهکارهای لازم برای از بین بردن آسیب هاست.

این معاونت به عنوان دبیر کمیته کنگره شهدا که در نیمه دوم سال 98 برگزار می‌شود، انتخاب شده و دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر نیز ریاست آن را برعهده دارند، علاوه بر آن این معاونت دارای 10 پایگاه علمی است که در هر شهرستان مشغول به فعالیت هستند و روز به روز شاهد پیشرفت علمی بسیجیان هستیم و امید هست در سال‌های آینده شاهد جهش علمی در استان باشیم و تمامی بسیجیان در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

مهمترین ویژگی و شاخصه‌ای که سپاه پاسداران در حال پیگیری آن در مناطق مختلف کشور و استان است چیست؟

 

بزرگترین افتخاری گه نصیب پاسدار شده است، منتسب شدن او به امام حسین(ع) است همانطور که شاهد هستیم، میلاد امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار و روز میلاد حضرت عباس(ع) به روز جانباز نامگذاری شده است و امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: آنکه خدا خیرش را بخواهد، عشق حسین (ع) را به قلب او می‌اندازد. اینکه سپاه منتسب شده به امام حسین(ع) بیانگر این ویژگی است که در راه خیر و رستگاری قم نهاده است.

و از ویژگی دوم سپاه که نشات گرفته از رفتار حضرت عباس(ع) است، امر «ولایت‌پذیری» است و آن چیزی که حضرت عباس (ع) را بین شهدای کربلا شاخص کرد همین شاخصه بود و ما با تاسی از او ولایت‌پذیری را سرلوحه خود قرار داده و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را ولی و فرمانده خود انتخاب کردیم؛ کسی‌که او را نائب به حق امام زمان(عج) می‌دانیم. در واقع سپاه یک نهاد ولایی به فرماندهی «امام خانه‌ای» است.

و به فرمان رهبر انقلاب در تمامی عرصه‌ها ورود می‌کند و تاکنون توانسته موفق پیش رود و ما در این استان امثال شهید«حسین معصومی» از شهدای روستای عربی که حاضر نشد به امام فحش دهند، و حاضر نشد یا شهید«نادر مهدوی» که نمونه بارز مبارز با استکبار جهانی امریکا در آب‌های نیلگون خلیج فارس است.

سپاه هر کجا کمکی نیاز باشد حضور دارد و در سخت‌ترین شرایط آماده خدمت‌رسانی است نه تنها در ایران بلکه در پاسداری از مرزها در خارج از کشور هم حماسه آفریدند و جا دارد اینجا یاد کنیم از شهید «محمد احمدی جوان» که جز شهدای مدافع حرم استان بوشهر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار