خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: هنرانقلاب اسلامی نتیجه باور‌های مردم است و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این عرصه مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۹۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
هنر انقلاب اسلامی از جنس باور‌های مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در جمع تعدادی از هنرمندان بسیجی کانون بسیج هنرمندان شهرستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت: هنر انقلاب اسلامی الهام گرفته از تحولات و اتفاقاتی است که منجر به پیروزی انقلاب شد.
وی تصریح کرد: موضوعاتی که در هنر انقلاب توسط هنرمندان به تصویر کشیده می‌شوند از جنس باور‌ها و اعتقادات قلبی مردم است بنابراین مورد توجه آنان قرار میگیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در ادامه بیان کرد: پویایی و اثرگذاری هنر به ماندگاری انقلاب اسلامی کمک میکند و هنرمندان شهرستان باید با بهره گیری از این ویژگی به ثبت وقایع انقلاب و تولید آثار فاخر و پر محتوا در این زمینه بپردازند.
مهدیان گفت: برپایی نمایشگاه توسط هنرمندان، ساخت فیلم‌های کوتاه از زندگی فعالان عرصه انقلاب، اجرای تئاتر و اجرای جشنواره موسیقی انقلاب در شهرستان می‌تواند در معرفی انقلاب به نسل جوان و ترغیب علاقه‌مندان این حوزه موثر باشد.
یادآور می‌شود شهید سید مرتضی آوینی روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲ در منطقه فکه در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند شهری در آسمان، با مین برخورد کرد و بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق به شهادت رسید و این روز به پاس فعالیت‌های ارزشمند این شهید گرانقدر روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها