خبرهای داغ:
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

برگزاری محفل شعر انقلاب در دفتر امام جمعه شاهرود+ تصاویر

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت بسیج هنرمندان و حوزه هنری، محفل شعر در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۸۹۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت بسیج هنرمندان شاهرود و حوزه هنری استان سمنان، محفل شعر انقلاب با حضور امام جمعه شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه برگزار شد.
در این محفل شعر، هشت نفر از شاعران شهرستان به شعرخوانی با موضوع انقلاب اسلامی، سیل اخیر در مناطق مختلف کشور و امام زمان (عج) به شعرخوانی پرداختند.
سیدمصطفی حسینی سرپرست حوزه هنری استان سمنان در این کحفل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ۲۰ عنوان برنامه در این هفته در سراسر استان سمنان گفت: دیدار با ائمه جمعه و هنرمندان انقلابی، برگزاری محافل شعر و داستان و خاطره و بزرگداشت شهید آوینی و دیدار با خانواده شهدا و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های این هفته بوده است.
وی با تاکید بر گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جامعه به اهمیت هنر در این مقوله پرداخت و بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی در بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب تصریح کرد.
عباس اعتماد در این محفل با بیان اینکه در واقع هنر در جایگاه واقعى خود میدان‏ و صحنه پیکار حق و باطل است گفت: در عرصه فرهنگى نیز مجاهدان و مؤمنان باید با تمام قوا به مصاف دشمنان بروند و راه‌‏هاى نفوذ آنان را ببندند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه هنرمندان این است که پیام‌های مذهبی و عقیدتی را با زبانى گویا و در نهایت جاذبه و روانى از طریق انواع هنر‌ها بیان کنند افزود: تقارن ایام میلاد امام حسین (ع) و روز بسیج هنرمندان برکت وسیعی به دایره هنر و فرهنگ فاخر اسلامی می‌دهد و همه باید بکوشیم تا برای حسینی شدن هنر، خود را به نور آگاهی ولایت مداری بصیر نماییم و البته همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در راستای ترویج هنر متعهد اسلامی در جامعه باید تلاش کنند.
اعتماد گفت: هنر و هنرمندی دیده بان بیدار جامعه و بیدارگر اجتماع در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی است.
وی با اشاره به برنامه های انجام شده در این هفته در سطح شهرستان اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان هنرمند و برگزاری کارگاه های مختلف و محفل شعر و دیدار با امام جمعه و غبارروبی گلزار شهدا و تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی از جمله برنامه های این هفته در شهرستان است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی نیز در این نشست بر اهمیت هنر در جامعه اسلامی تاکید و هنر متعهد و انقلابی را در این مسیر مهم دانست.
و
ارسال نظرات
پر بیننده ها