فرمانده سپاه سرخس از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال زا در سال رونق تولید در شهرستان سرخس خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۶۷۹۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
سرهنگ عیسی صفری در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امام حسین علیه السلام نماد یک پاسدار واقعی است که برای حفظ دین سر و جان خود را فدا کرد.

فرمانده سپاه سرخس در توصیف یک پاسدار بیان کرد: وسع و توان یک پاسدار تمام وجودش است و همه زندگی و خانواده یک پاسدار در خدمت آرمان او است که آرمان پاسداران انقلاب اسلامی، آرمان دین ما و انقلاب ما است.

صفری عنوان کرد: در هر عرصه‌ای که ورود پاسداران لازم باشد برای دفاع از انقلاب، کشور و مردم به آن وارد می‌شویم.

وی تاکید کرد: هر کجا که بدانیم مردم عزیز کشورمان در خطر هستند مانند قضیه سیل اخیر ورود می‌کنیم و فقط از سلسله مراتب اجازه می‌گیریم.

ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال زا در سطح شهرستان سرخس

فرمانده سپاه سرخس با اشاره به برنامه‌های سال گذشته و سال جاری سپاه شهرستان سرخس گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال زایی، محرومیت زدایی، مردم داری و مردم یاری اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم و با وجود اینکه دشمنان برای ما تابستان داغ را پیش بینی کرده بودند توانستیم دشمنان را مایوس کنیم.

صفری با اشاره به آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد سرفصل‌های مهم را برای دهه پنجم پیش روی ما گذاشت و از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امسال نیز به عنوان سال رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شد که با استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی، استانی و کشوری فعالیت‌هایی را برای رونق تولید شروع می‌کنیم.

فرمانده سپاه سرخس از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال زا در سطح شهرستان سرخس خبر داد و گفت: این صندوق‌ها توسط خود مردم ایجاد و مدیریت می‌شود و هدف آن‌ها اشتغال زایی و کمک به امر اشتغال است.

فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال ۹۸ با سه دهستان آباد

صفری از اضافه شدن دو دهستان دیگر به دهستان‌های آباد شهرستان سرخس در سال جاری خبر داد و گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی از سال ۹۵ در دهستان تجن شهرستان سرخس مستقر شده است و دو دهستان دیگر نیز امسال به دهستان‌های آباد شهرستان سرخس اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: در قرارگاه پیشرفت و آبادانی تلاش کردیم ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم و ظرفیت‌هایی که بالفعل بودند را تقویت کنیم و باعث افزایش بهره وری شویم.

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی از ۵ کارگروه زیرساخت، اشتغال، سلامت، فرهنگی و تعلیم و تربیت تشکیل شده است.

لایروبی ۱۱۰ کیلومتر از انهار سنتی دهستان تجن توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه

وی افزود: در سال گذشته در کارگروه زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان تجن ۱۱۰ کیلومتر از ۱۸۰ کیلومتر انهار سنتی را لایروبی کردیم و پل، راه، مسجد، خانه عالم و مدارس را که نیاز به تعمیر یا ساخت داشتند را ایجاد کردیم، ضمن اینکه در حوزه اشتغال نیز افراد بیکار در دهستان تجن را شناسایی کردیم.

صفری به توجه به بهداشت فردی و محیطی و طب اسلامی در کارگروه سلامت دهستان‌های آباد اشاره و عنوان کرد: خدمات فرهنگی و اجتماعی در کارگروه فرهنگی ارائه می‌شود و توجه به زیرساخت‌های آموزشی مدارس و تقویت کیفی و کمی آموزش در کارگروه تعلیم و تربیت انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای لایروبی بند صدرآباد این شهرستان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: لایروبی این بند به زودی با همکاری آب منطقه‌ای شهرستان سرخس انجام می‌شود.

اشتغال زایی برای ۴۰۰ نفر در سال ۹۷

فرمانده سپاه سرخس با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در این شهرستان گفت: با همکاری قرارگاه قرآن و عترت توانستیم برای ۴۰۰ نفر اشتغال زایی کنیم و در این راستا تسهیلات پرداخت شده است.

صفری بیان کرد: ۴۰۰ منزل بدون داشتن سرویس بهداشتی و حمام شناسایی شدند که امیدواریم با همکاری خیرین و تهیه مصالح برای این منازل حمام و سرویس بهداشتی ساخته شود ضمن اینکه با همکاری کمیته امداد در طرح محسنین برای ۱۰ منزل سرویس بهداشتی و حمام ساخته شد.

وی اضافه کرد: ۶۰ گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه سرخس در طول سال صد‌ها خدمت را انجام می‌دهند و این ۶۰ گروه دارای شناسنامه و آماده به خدمت هستند ضمن اینکه بیش از ۱۰ گروه جهادی نیز آماده اعزام به مناطق سیل زده هستند.

صفری اظهار داشت: تاکنون توسط گروه‌های جهادی سرخس بیش از ۱۰ میلیون تومان برای مردم سیل زده کشور جمع آوری شده است.

بهره مندی ۵۰۰۰ نفر از «سینما سیار» در ایام اکران فیلم‌های جشنواره فیلم عمار

وی در ادامه به اکران فیلم‌های انقلاب در قالب جشنواره فیلم عمار در شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: در ۲۰ روستا با همکاری حوزه‌های مقاومت بسیج سپاه سرخس فیلم‌های جشنواره عمار اکران شده و حتی در برخی روستا‌ها به دفعات این اتفاق افتاده است و ۵۰۰۰ نفر از مردم شهرستان سرخس به تماشای فیلم‌های «سینما سیار» نشستند.

فرمانده سپاه سرخس با اشاره فعالیت‌های سپاه سرخس در حوزه دفاعی و رزمی در سال گذشته، بیان کرد: رده‌های دفاعی و رزمی سپاه شهرستان سرخس آماده به کار و به روز هستند و در سال گذشته رزمایش اقتدار بسیج با یک حضور بی نظیر در سطح شهرستان و مشهد برگزار شد و به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول را کسب کردیم.

صفری ادامه داد: گشت‌های امنیتی بسیج با همکاری نیروی انتظامی شهرستان سرخس در حال اجرا است.

وی در پایان با اشاره به مسئله سیل و بارش‌های باران در سطح کشور، تصریح کرد: در سطح شهرستان سرخس در حوزه روان آب‌ها سد دوستی و کشف رود را داریم که با توجه به ظرفیت بالای سد دوستی تهدیدی در این زمینه برای مردم شهرستان سرخس وجود ندارد، اما رود کشف رود یک تهدید به حساب می‌آید و به همین دلیل ستاد بحران در شهرستان فعال هستند و سپاه نیز در صورت لزوم زیرساخت‌های لازم برای اسکان مردم را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها