معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد گفت : تا کنون 30 میلیارد ریال اقلام مورد نیاز سیل زدگان طی 20 مرحله از شهرستان میبد به مناطق لرستان ، خوزستان ، پل دختر، هویزه و... ارسال شده است.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۴۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، علیرضا ابوالحسنی در ارتباط با کمک های جمع آوری شده برای مناطق زلزله درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ارسال کمک های مردمی همچنان ادامه دارد افزود: همچنین یک اکیپ از آتش نشانان به مناطق لرستان و پل دختر اعزام شده اند که با اتمام ماموریت در لرستان آنها درحال حاضردر خوزستان مشغول کمک رسانی به سیل زدگان هستند .
وی دو دستگاه گریدر و لودر را نیز ذکر کرد که توسط راه و شهرسازی اعزام شده است و در ادامه به اعزام یک اکیپ متخصص از دهیاری ها و شهرداری های به همراه چند دستگاه موتور برق و پمپ آب به منطقه خوزستان اشاره کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد یادآور شد: پنج موکب برای جمع آوری مردمی در سطح شهرستان ساماندهی شده و سه موکب نیزبرای پخت غذا پل دختر و هویزه مستقر شده اند و سه موکب دیگر نیزظرف امروز و فردا اعزام می شوند تا 30 هزار پخت غذا در مناطق سیل زده را انجام دهند.

یک میلیارد ریال اقلام ضروری سیل زدگان توسط سپاه میبد جمع آوری شد

فرمانده سپاه ناحیه میبد نیزگفت : با همدلی و همکاری یک قرارگاه مرکزی تحت عنوان قرارگاه سازندگی جمع آوری کمک های مردمی در شهرستان میبد دایر شد و تا کنون طی چهار مرحله کمک های مردمی شامل 500 کیلو نان خشک ، 200 کیلو قند و نبات ، 2 تن برنج ، 300 عدد شیرخشک و همچنین یک هزار عدد پتو و زیرانداز ، 700 دست لباس ، همچنین مقدار زیادی مواد بهداشتی و پوشاک نوزاد ، بیش از 15 هزار گونی برای سیل بند و بیش از 2 تن اقلام مختلف خوراکی جات نظیر کنسروجات ، حبوبات و ماکارونی برای کمک به مناطق سیل زده جمع آوری شد.
سرگرد مصطفی بهشتی‌ کمک های نقدی جمع آوری شده را 300 میلیون ریال و کمک های جمع آوری شده در مرحله چهارم را یک میلیارد ریال عنوان کرد که به خوزستان که استان یزد به عنوان معین آن منطقه است اعزام می شود.
وی ازمردم خواست که با توجه به حجم سیل موجود در خوزستان درجمع آوری اقلام مورد نیاز سیل زدگان توسط چهارپایگاه ایجاد شده درشهرستان به همت حوزه های مقاومت بسیج و نیز پایگاه های مساجد با سپاه میبد همکاری کنند.

اقلام مورد نیاز مناطق سیل زده توسط بسیج اصناف میبد جمع آوری شد

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان میبد هم اظهار داشت : اصناف شهرستان میبد نیز در راستای وظایف انسانی و شرعی خود بر خود لازم دانستند با ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به هموطنان درمناطق سیل زده کمک کنند.
حجت الله خلیلی افزود: کمک هایی به صورت پراکنده شامل یک کامیون لوازم ساختمانی و یک کامیون مواد غذایی به این مناطق ارسال شد و طی دو روز اخیر نیز این کمک ها با تامین اقلام مورد نیازسیل زدگان شامل دو وانت نان خشک ، یک کامیون آب معدنی ، یک ماشین مواد غذایی ، یک ماشین پتو و نیز وجوه نقد با محوریت بسیج اصناف و سپاه میبد جمع آوری و تجمیع شد.

پرسنل بیمارستان میبد 320 میلیون ریال به سیل زدگان کمک کردند

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق میبد نیز اقلام مورد نیاز جمع آوری شده توسط بیمارستان برای مناطق زلزله زده را به ارزش 320 میلیون ریال عنوان کرد و افزود : این اقلام تا به حال چهار هزار آب معدنی ، 30 کارتن سرنگ ، 3 کارتن لباس ، 10 کارتن مواد شوینده ، 30 کارتن مواد خوراکی و...بوده است.
ذبیح الله برجسته با اشاره به اینکه این کمک ها توسط پرسنل بیمارستان و اعضای بسیج جامعه پزشکی شهرستان و پزشکان بیمارستان تامین شده است افزود: پزشکان و پرسنل بیمارستان برای امداد رسانی به مناطق سیل زده ثبت نام کرده ودرصورت اعلام نیاز برای اعزام آماده باش هستند.
ارسال نظرات