امام‌جمعه اردکان با اشاره به اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مقابل این اقدام آمریکا همه ما اعلام می‌کنیم که هم دوستدار سپاهیان هستیم و هم به‌نوعی خود یک سپاهی هستیم.
کد خبر: ۹۱۲۶۶۴۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و روز جوان به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.
وی گفت: فضیلت کسی که در دوران جوانی بندگی خدا می‌کند از کسی که در دوره پیری خود عبادت و بندگی خدا می‌کند مانند فضیلت وبرتری پیامبران بر سایر مردم است. توبه جوانان نیز زودتر از توبه افراد مسن قبول می‌شود. ارزش توبه در دوره جوانی قابل‌مقایسه با دوره پیری نیست.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: مسئولین و والدین نیز در برابر جوانان وظیفه‌ای دارند و به جوانان عزیز برای فعالیت در کار‌های بزرگ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی میدان بدهند و به آن‌ها اعتماد کنند. میدان‌دار اصلی گام دوم انقلاب در همه عرصه‌ها باید جوانان باشند. همه باید برای سروسامان یافتن زندگی، ازدواج و اشتغال جوانان کمک کنند.
وی در خطبه دوم ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در موضوع تروریست نامیدن سپاه گفت: این طرح از سال ۲۰۰۱ میلادی در دستور کار رؤسای جمهور آمریکا قرار داشته است که بوش و اوباما به دلیل هراس از پیامد‌های اجرای این طرح آن را عملی نکردند، اما ترامپ آن را اجرایی کرد.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: آمریکا پس از شکست ۷ تریلیون دلاری در منطقه و شکست در میدان‌های مختلف و دیدن قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست به حماقتی زد که چه بخواهیم و چه نخواهیم نتیجه نیک آن به ما و ملت‌های مظلوم منطقه می‌رسد.
وی گفت: آمریکا خودش بزرگ‌ترین تروریست در دنیاست و بزرگ‌ترین مدافع و مبلغ تروریست در جهان است. این اقدام آمریکا اولاً ناقض قوانین بین‌المللی است، زیرا بنا بر قوانین بین‌المللی نمی‌توان نیروی نظامی یک کشور را تروریست نامید. آمریکا این قانون را زیر پا گذاشته است و این اقدام برای جلب رضایت اسرائیل بوده است. نکته دوم این است که ما یقین داریم این اقدام آمریکا شلیک تیر به‌پای‌خود است و آثار و تبعات آن هرچه بیشتر به خود آمریکا می‌رسد و می‌توانیم بگوییم که این اقدام خدمتی غیبی به‌نظام و انقلاب بود.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: ما با این اقدام آمریکا دست اراده الهی را برای یاری ملت ایران حتی در تصمیماتی که دشمنان می‌گیرند به‌صورت آشکار می‌بینیم. این اقدام احمقانه وحدتی را در میان ملت ما ایجاد کرد و وحدت ملی ما را افزایش داد. بعد از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌توانیم بگوییم در هیچ دوره‌ای چنین دفاعی از سپاه عزیز وجود نداشته است.
وی افزود: سپاه پاسداران یک نیروی ارزشی است و به فرمود: ه مقام معظم رهبری یک دستگاه همه‌کاره است. امروز با این اقدام محبوبیتی نه‌تن‌ها در میان ملت ما بلکه در میان ملت‌های منطقه پیداکرده است و موردحمایت مسئولان کشور‌های مختلف و توده‌های مردمی قرارگرفته است که بی‌نظیر است. این خدمتی بزرگ به‌نظام، سپاه و نیرو‌های ارزشی ماست.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: امروز عده‌ای لباس سپاه پوشیده‌اند، ملاک فقط لباس پوشیدن نیست. دست این عزیزان خدمتگزار را می‌بوسیم و در مقابل این اقدام آمریکا همه ما اعلام می‌کنیم که هم دوستدار سپاهیان هستیم و هم به‌نوعی خود یک سپاهی هستیم.
خطیب نماز جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع سیل در برخی از مناطق کشور گفت: سیل امسال آزمونی برای ملت ایران بود و کمک‌های زیادی از سراسر کشور و از شهر ما به سیل‌زدگان شده است و گروه‌های جهادی از اقشار مختلف در این مناطق حضور دارند.
وی در پایان افزود: کمک‌ها محدود به کشور ما نبوده است از کشور‌های دیگر نیز به کمک آمده‌اند و در حال خدمت هستند. زمانی که عزیزان ما در حال دفاع از حرم‌ها در سوریه و عراق بودند عده‌ای زخم‌زبان و طعنه می‌زدند که چرا باید پول ما صرف کشور‌های همسایه شود. این حرف‌ها، بی‌پایه و اساس است که به‌قصد طعنه زدن و تضعیف سیاست‌های صحیح نظام ما زده می‌شود ما آگاه و روشن و بصیر هستیم و به این تبلیغات و حرف‌ها توجه نمی‌کنیم. انجام این کار هم شرعی، هم عقلی و هم تدبیری دیپلماسی است. امروز در حادثه سیل می‌بینیم که خدمات ما به کشور‌های همسایه که یک وظیفه شرعی بوده است نتیجه آن در همین دنیا به خودمان برمی‌گردد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات