استفاده از ذخایر صندوق توسعه ملی آخرین راهکار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارتهای سیل آخرین راهکار باشد، منابع جدید نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارتهای اخیر تعریف شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۵۶۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه استفاده از منابع صندوق توسعه اولین راهکار نیست و منابع جایگزین برای جبران خسارتهای سیل اخیر تعریف شده، گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اخیرا جلسه برای بررسی خسارتهای ناشی از سیل اخیر برگزار شده و در این جلسه چندین منبع درآمدی برای جبران این خسارتها پیش نهاد شده است.

به گفته حسینی از 5 پیشنهاد مطرح شده 2 پیشنهاد به صورت مشخص مورد توافق اعضای کمیسیون قرار گرفته و به نظر میرسد از این محل بخش مهمی از خسارتهای سیل اخیر جبران خواهد شد.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، پیشنهاد فروش اموال دپو شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی مورد موافقت قرار گرفته و به زودی از 10 هزار میلیارد تومان اموال موجود در این انبارها حدود 2 هزار میلیارد تومان برای جبران خسارتهای سیل اخیر اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه، پیشنهاد انتشار 10 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مورد توافق اعضا قرار نگرفته و فعلا کنار گذاشته شد، گفت: موضوع استفاده از 1 درصد درآمدهای شرکتهای دولتی نیز مورد توافق کمیسیون برنامه قرار نگرفته است.

حسینی ادامه داد، این درحالی است که با تخصیص 5 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل جا به جایی اعتبارات عمرانی برای جبران خسارتهای ناشی از سیل اخیر نیز موافقت شده است.

وی گفت: منبع مهم دیگر نیز استفاده 2 میلیارد دلاری دولت از منابع ذخیره شده صندوق توسعه ملی است که این موضوع قطعا میتواند آخرین راهکار باشد.

ارسال نظرات