خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی بسیار مهم است و باید در قالب‌های نو ارائه شود چیزی که قابلیت برای فضای جدید داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۵۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید مرتضی موسویان در سومین نشست بازاریابی محتوای دینی در حوزه سبک زندگی و مصرف کالای فرهنگی با اشاره به تفاوت اینترنت و وب گفت: وقتی می‌گوئیم اینترنت یعنی زیرساخت و سخت افزار است و به مطلبی که روی این در دسترس قرار می‌گیرد وب می‌گوئیم، فرق اینترنت و وب این است که وب بر روی سخت افزاری به نام اینترنت و شبکه سخت افزاری می‌نشیند که اینترنت است.

 

وی افزود: ما کارمان با وب است و در خصوص مطالب در وب صحبت می‌کنیم پس broadband یک زیرساختی است و زیست بوم جدید را ایجاد می‌کند و اجازه می‌دهد که از خانه ام در کلاس شرکت و خرید کنم و …

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: ما باید به این نکته توجه کنیم که همه در حال ساختن اطلاعات هستند اگر حوزه در این خصوص کار می‌کند باید مرتباً یک دانش و بحث جدید را ارائه کند.

وی افزود: مطلب همه جا هست اما چگونه ارائه کردن آن مطلب مهم است و این دیدگاه باید تغییر کند یعنی ما باید جایی برویم که مخاطب است و با قالبی ارائه کنیم که مخاطب دوست دارد.

وی عنوان کرد: به هر حال حقانیت ما همین قدر است که هیچ مذهبی نیست که این علوم جدید را مثل شیعه اثنی عشری بپذیرد؛ ما بحث طی الارض و رفتن جسم پیامبر را در معراج قبول داریم و اینها همه زیرساخت آن حکمت و علم است و بشر روزی به این علوم خواهد رسید.

موسویان ادامه داد: حنفی ها، مالکی‌ها و شافعی‌ها بحث شبیه سازی را دخالت در کار خدا می‌دانند و می‌گویند درست نیست بنابراین چیزی که اتفاق می‌افتد به دلیل پیشرفت علم سکولار شدن کل بشر است و مذهب شیعه اثنی عشری است که اینها را نه تنها می‌پذیرد بلکه این کار را وظیفه می‌داند.

وی با بیان اینکه ما مقدمات را داریم و باید موخرات را آماده کنیم؛ اظهار داشت: اکنون نگاه بیرونی به نظام جمهوری اسلامی کاملاً متفاوت با داخل است، خارجی‌ها ایران را موفق می‌دانند به دلیل اینکه روبروی استکبار ایستاده و از هیچ به جایی رسیده است و از ما الگو می‌خواهند.

وی بیان کرد: الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی بسیار مهم است و باید در قالب‌های نو ارائه شود چیزی که قابلیت برای فضای جدید داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در بحث محیط فیزیکی، محیطبیزینس و کسب و کارها تغییر کرده است؛ گفت: یکی از مشکلات ما نداشتن و قبول کردن بحث کپی رایت است، به هر حال بازی وقتی ساخته می‌شود هزینه‌های زیادی برای سازنده دارد و به هر شکلی که بخواهد از کپی شدنش جلوگیری کند نمی‌تواند و این را به نوعی به صورت زیر ساختی باید رفع کرد.

وی افزود: ما باید کپی رایت را بپذیریم چون صنعت داخلی ما بر این اساس شکل گرفته است و ما درصدد هستیم که در همه استان‌ها کسانی که دارای مجوز مرکز دیجیتال و بنیاد ملی برای بازی سازی هستند در صورت امکان کار آموزش را شروع کنند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش برای بازی سازی از سنین پایین بسیار می‌تواند مؤثر باشد؛ اظهار داشت: بازی سازی از سال ۱۳۹۰ به عنوان یک صنعت مطرح است و ما می‌خواهیم این را گسترش دهیم و افراد می‌توانند با ابزاری که در دسترس است خودشان بازی بسازند.

موسویان بیان کرد: الگوی وب خوانی طی پژوهشی که در کشور به دست آمده شبیه حرف f انگلیسی است در این پژوهش و با نتیجه‌ای که گرفته شده، مشخص شد افراد در وب مطلبی را مطالعه می‌کنند که به دنبالش هستند.

وی افزود: وقتی از متن صحبت می‌کنیم خواندنش به صورت سلسله مراتبی است، یعنی از ابتدای یک کتاب و یا یک مقاله شروع می‌کنید و تا انتهای آن مرور می‌کنید و یا از فهرست بخشی از کتاب را انتخاب و به مطلب مربوطه، رجوع می‌کنید، اما وقتی از هایپرتکس استفاده می‌کنید اینجا با متنی در چند سطر مواجه هستیم و بایستی نگارش ما متناسب با قالبی باشد که امکان تبعیت از آن برای نویسنده وجود دارد.

وی اظهار داشت: در نگارش چند سطحی ابتدائا همان گونه که در مقدمه به خلاصه مطالبتان می‌پردازید، اینجا در کوتاه‌ترین فرمتی که امکانش را دارید محورهای بحث را خواهید آورد به شکلی که عنوان اصلی شما به چند زیرمحور تقسیم می‌شود و هر کدام از این زیر محورها دارای یک لینک پرش خواهند بود، به شکلی که شما در سطر دوم به هر یک از این محورهایی که جمعاً محور اصلی را می‌سازد، می‌پردازید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها