خبرهای داغ:
آیت الله اعرافی:

سهم آموزش و پرورش از طرح های کلان حوزوی قابل توجه است

مدیر حوزه های علمیه، گفت: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش منشا فعالیت های اثرگذار در ترویج آموزه های دینی در نیل به تحقق حیات طیبه بوده است.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۱۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار نوروزی با دبیر و معاونین دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، ضمن تبریک سال نو و اعیاد و موالید مبارک پیش روی در ماه شعبان، ابراز امیدواری کرد که سال ۹۸ سرشار از موفقیت‌ها و عملکردها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در دو مجموعه کلان حوزه و آموزش و پرورش باشد.

 

آیت الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه ستاد همکاریها منشأ فعالیت‌های اثرگذار در ترویج آموزه‌های دینی در نیل به تحقق حیات طیبه بوده گفت: گرچه فعالیت‌های قابل تقدیری انجام شده است، اما انتظار دغدغه مندان عرصه فرهنگ دینی بیش از این اینهاست و امیدواریم با برنامه‌ها سیاست‌های جدیدی که دبیر ستاد اندیشیده است، روز به روز شاهد ارتقا سطح همکاریها باشیم.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در ادامه، تیم مستقر در دبیرخانه ستاد را همدل، هماهنگ، پرکار و پرتلاش دانست و افزود: طرح‌های کلان و راهبردی برای تحول اثرگذار در حوزه‌های علمیه تدوین شده است که سهم آموزش و پرورش از این طرح‌ها قابل توجه است و پس از نهایی شدن آن را محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید برای تصمیم نهایی تقدیم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت؛ خوب است آقای حاجیان زاده به عنوان دبیر ستاد همکاریها، یک بار دیگر طرح‌های مرتبط با آموزش و پرورش را رصد و چنانچه نکته جدیدی به ذهنشان رسید برای گنجاندن آن با مسئولین مربوطه رایزنی نمایند.

در ابتدای این دیدار علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، ضمن تبریک سال نو به مدیر حوزه‌های علمیه، معاونین و همکاران ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گزارش کوتاهی از برخی اقدامات به نتیجه رسیده دبیرخانه ستاد همکاریها در سه ماهه آخر سال ۹۷ را ارائه نمود و از همراهی و پشتیبانی مدیر حوزه‌های علمیه در تحقق اهداف این ستاد تقدیر کرد.

وی گفت؛ با توجه به اینکه جلسات ستاد هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود و گاهی ارجاع و اجرا مصوبات به معاونین ستادی هردو مجموعه با تأخیر مواجه می‌شد، تصمیم گرفتیم چند کمیته ستادی برای پیگیری مصوبات ستاد تشکیل دهیم.

حاجیان زاده افزود؛ وظیفه این کمیته‌ها پیگیری و اجرای مصوبات اعضای ستاد همکاریها می‌باشد که این مهم و نتیجه آن در اولین نشست فصلی با حضور وزیر و مدیر حوزه‌های علمیه عملیاتی خواهد شد.

دبیر ستاد همکاریها، همچنین از تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز جهت آماده کردن طرح‌ها و پیشنهادات کاربردی و راهبردی برای تصویب در ستاد همکاریها خبر داد و گفت؛ این هیئت‌ها که با حضور اندیشمندان و صاحب نظران آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تشکیل جلسه خواهند داد، طرح‌ها علمی و پژوهشی و فرهنگی را آماده و برای شور در ستاد ارائه خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد، اولین نشست فصلی ستاد در سال جدید اردیبهشت ماه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی در قم برگزار گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار