خبرهای داغ:
به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛
چاپ دوم کتاب دو جلدی «مسائل اجتماعی» نوشته جان مشونیس، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کنیون گامبیر اوهایو آمریکا، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۱۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «مسائل اجتماعی» توسط هوشنگ نایبی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و در نوبت اول با همکاری شورای اجتماعی کشور منتشر شد.

 

کتاب «مسائل اجتماعی» با زبانی روان، تلاش دارد تا درکی عمیق از مسائل اجتماعی دنیای معاصر را، با تکیه بر جامعه آمریکا، فراهم آورد و نشان دهد که مسئله اجتماعی چیست و چه راه‌حل‌هایی دارد.

جان مشونیس، نویسنده این کتاب، دانش‏‌آموخته جامعه ‏شناسی دانشگاه پنسیلوانیاست و بیش از ۳۰ سال است که مبانی جامعه‏ شناسی و مسائل اجتماعی درس می‌دهد و درباره حیات اجتماعات محلی، روابط صمیمانه در خانواده، تکنولوژی جدید اطلاعات و آموزش جهانی تحقیق و پژوهش می‌کند و آثار فراوانی هم در این زمینه دارد. شهرت مشونیس بیشتر در نوشتن کتاب‌های درسی چون مبانی جامعه‏ شناسی است.

نویسنده کتاب، ضمن واکاوی مسائل اجتماعی دست به گریبانِ جامعه آمریکا، خط‌مشی و رویکرد سیاسی جامعه آمریکا را نسبت به هر مسئله می‌شکافد و نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی برای حل مسائل اجتماعی خود، شایسته است چه رویکردی را در عرصه سیاست برگزینند و چگونه با حساسیت و فعالیت سیاسی خود، به حل مسائل سیاسی جامعه‌شان یاری رسانند.

این کتاب در دو جلد و در ۱۷ فصل تدوین شده است؛ فقر و ثروت، نابرابری نژادی و قومی، نابرابری جنسیتی، سال‌خوردگی و نابرابری، جرم، خشونت و نظام قضائی، گرایش جنسی، اعتیاد، تندرستی جسمی و روانی، اقتصاد و سیاست، کار و محیط کار، زندگی خانوادگی، آموزش، زندگی شهری، جمعیت و نابرابری جهانی، تکنولوژی و محیط زیست و جنگ و تروریسم هفده فصل این کتاب است.

کتاب دو جلدی «مسائل اجتماعی» در ۱۰۷۴ صفحه، قطع وزیری و با قیمت ۱۲۴ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها