خبرهای داغ:
کتاب جلد نخست اندیشه اسلامی با عنوان شناخت آغاز و انجام هستی تألیف عباس بخشنده بالی به همت دفتر نشر معارف در زمستان سال گذشته منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۲۹۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلد نخست اندیشه اسلامی با عنوان شناخت آغاز و انجام هستی به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در چهار بخش و در ۲۵۶ صفحه سامان یافته تلاش دارد، بخشی از مسائل مهم اعتقادی را با بیانی آسان مطرح کند.

 

برخی از موضوعات این کتاب عبارت است از: بخش نخست در سه فصل به آسیب‌های جهان معاصر، نقش دین در کنترل آسیب‌ها و مسلمان آرمانی در عصر جدید با هدف پرداختن به آسیب‌ها و بحران‌های زندگی در جهان مدرن پرداخته و در ادامه کارکردهای دین در زندگی فردی و جمعی انسان را بیان کرده و در نهایت ویژگی‌های مسلمان ایده‌آل در عصر مدرن که به دنیا و آخرت خود توجه دارد معرفی می‌شود.

بخش دوم در شش فصل به اهمیت و ضرورت خداشناسی، برهان فطرت یا اجماع عام، برهان نظم، برهان علّی، برهان حرکت و برهان امکانی پرداخته و بخش سوم شامل پنج فصل به این قرار است: تلاش برای شناخت اوصاف، علم، قدرت، اراده، توحید، حکمت و عدل الهی. بخش جهارم به بیان چهار فصل با موضوع: خداحافظی با طبیعت، پیوستگی زندگی پس از مرگ، برگشت ناپذیری نفس و جهان‌های فراتر از طبیعت پرداخته است.

جلد نخست اندیشه اسلامی با عنوان شناخت آغاز و انجام هستی تألیف عباس بخشنده بالی به همت دفتر نشر معارف در زمستان سال گذشته به بهای ۱۲,۰۰۰ تومان منتشر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها