خبرگزاری بسیج: شهردار کهریزک از انجام طرح مطالعه مجموعه ورزشی 12 هزار نفری در این بخش خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۶۲۲۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس اسماعیل نعمت زاده با اعلام این خبر افزود: شهر کهریزک از پتانسیل های تاریخی و فرهنگی بالایی برای بهره مندی مردم تهران و شهرستان ری برخوردار است. وی افزود: طرح مطالعاتی ساخت ورزشگاه 12 هزار نفری کهریزک تکمیل شده است و اعتبار مورد نیاز برای احداث این مجموعه از محل آورده شهرداری مشخص شده و برای آغاز عملیات اجرایی ساخت این مکان ورزشی نیازمند مساعدت مسئولان استانی و کشور هستیم. این ورزشگاه قابلیت افزایش ظرفیت تا 20 هزار نفر را نیز دارد و دسترسی آسان مردم از نقاط مختلف استان تهران و آزاده راه تهران- قم، از ویژگی های مثبت آن است.

نعمت زاده گفت: ساخت این ورزشگاه نیاز مبرم مردم بویژه جوانان این منطقه است و با بهره برداری از این مجموعه و برگزاری مسابقات مختلف لیگ، خواست به حق مردم خوب جنوبی ترین نقطه تهران برآورده خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرنگار ما؛ سالهای گذشته پرونده های مختلف قضایی در سطح کشور مطرح شده بود که از آنها با عنوان پرونده کهریزک نام برده می شد که این موضوع موجب انتقاد شدید مردم بخش کهریزک قرار گرفت. مردم این بخش اعلام کردند که وجه تسمیه کهریزک با عنوان کاریز یعنی شهری پر از قنات های مختلف است این شهر دارای تپه های باستانی و بعنوان یکی از قدیمترین نقاط سکونت انسان در پهنه کشور ایران شناخته می شود .

 کارخانه قند کهریزک یک اثر تاریخی و اولین کارخانه قند خاورمیانه بوده که در سال ۱۲۷۳ در دوره قاجاریه ساخته شده است. همچنین امامزاده سید ابوالقاسم و سید ابراهیم، امامزاده اسماعیل، خانه اربابی فخرالدوله، خانه امينی، قلعه مافتون، قلعه چمبورک، قلعه مهدی آباد، حمام دو توهه علیا، قلعه بی بی مریم و ... از جمله اماکن مذهبی و تاریخی موجود در کهریزک است.

 

 

ارسال نظرات