تولیت آستان قدس رضوی، از خدمت رسانی هزار «خادم یار» در مناطق سیل‌زده لرستان و ایجاد ۴ آشپزخانه غذای گرم در این مناطق استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۶۲۱۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمد مروی در سخنانی با بیان اینکه از ابتدای سیلابی که صورت گرفت، تقریباً همه امکانات آستان قدس در خدمت سیل زدگان قرار گرفت، اظهار داشت: حدود ۴۰ گروه جهادی در لرستان تشکیل شده است، بیش از هزار نفر از خادم یاران در استان لرستان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی، ادامه داد: چهار آشپزخانه در استان و مناطق سیل زده ایجاد شده که روزانه حدود ۱۰ هزار غذای گرم به مردم ارائه می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات راهسازی آستان را به استان فرستاده ایم و در خدمت مردم و دستگاه‌های دولتی قرار گرفته اند، گفت: خوشبختانه در این بخش توفیقات خوبی داشته ایم، البته گستره کار خیلی وسیع و گسترده است ما در حد امکانات خود توانسته ایم که کار کنیم.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: ما به این مقدار بسنده نخواهیم کرد، این اقدام عاجل ما بوده که به مردم ارائه می‌کنیم، در دراز مدت کار‌های اولویت دو و سه خود را در آستان تعطیل می‌کنیم و به حال تعلیق در می‌آوریم و اولویت یک ما در حال حاضر رسیدگی به مناطق سیل زده است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در حکمشان فرمودند که به محرومین رسیدگی کنیم، بیان کرد: در حال حاضر محروم‌ترین، محروم‌ها این مردم سیل زده هستند، البته این‌ها فقیر نیستند، نیازمند نبودند، خانواده‌های محترم بودند، امکانات و زندگی داشته اند، مغازه و اعتبار داشته اند، اما یک حادثه طبیعی پیش آمد، این‌ها همه را از دست دادند و نیازمند شدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما وظیفه خود می‌دانیم که به این‌ها با حفظ احترام، شأن و کرامت انسانی رسیدگی کنیم، گفت: در حال حاضر کار‌های عاجل ما این بوده که غذا و چیز‌های اولیه را به این مردم برسانیم، که در حال انجام است، اما در اولویت بعدی ما رسیدگی به کار‌های ریشه‌ای‌تر و زیربنایی‌تر مانند ساخت خانه، جاده، لوازم زندگی و… است که ما سعی می‌کنیم در هر سه استان سیل زده انجام دهیم و بخشی از کار را بر عهده بگیریم.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: بخشی از کار‌ها را در آستان تعطیل می‌کنیم و لرستان، خوزستان و گلستان را به صورت جدی در خانه سازی، راه سازی، تجهیز منازل به لوازم زندگی اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظرات