رئیس نظارت بر بهداشت و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت : سه تن و ۳۱۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در طرح نظارت بر واحدهای تولید و عرضه فرآورده‌ های دامی استان کشف شد.
کد خبر: ۹۱۲۶۰۴۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سیروس سلمان نژاد رئیس نظارت بر بهداشت و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: این فرآورده‌ها در چهار هزار و ۹۱۰ مورد بازدید و بازرسی از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طرح نوروزی این اداره کل کشف و از چرخه انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: طرح تشدید نظارت‌های نوروزی بر واحدهای نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۲۰ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین سال جاری در استان مرکزی اجرایی شد.

سلمان نژاد بیان کرد: ۳۵ واحد متخلف در این طرح شناسایی شد که از این تعداد ۲ واحد تعطیل، ۲۷ واحد به تعزیرات حکومتی و ۶ واحد به دادگاه مواد غذایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: ۵۹ گروه ثابت و سیار از بازرسان بهداشتی در طرح نظارت‌های نوروزی وظیفه نظارت بر واحدهای نگهداری، عرضه و بسته بندی مواد خام دامی را در استان برعهده داشته و در این طرح یک هزار و ۸۰۴ مرکز مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی سرکشی و نظارت بر بازارهای محلی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز تولید، بسته بندی، عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، رستوران‌های درون شهری و بین راهی را از جمله فعالیت‌های بازرسان دامپزشکی استان مرکزی در طرح تشدید نظارت نوروزی این اداره کل عنوان کرد و گفت: در این طرح ۳۱ مورد نمونه برداری نیز از این مراکز انجام شد.

ارسال نظرات