نشست توجیهی مبلغان ماه رمضان طلاب با سخنرانی مدیر مدرسه در جمع طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۳۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به وظیفه خطیر پیامبران در امر تبلیغ دین گفت: امروزه زمینه تبلیغ فراهم است و از آنجایی که فضای مجازی کار خود را کرده ما طلاب نیز از آنجایی که جانشینان ائمه (ع) در امر تبلیغ هستیم باید فعال بوده و این وظیفه خطیر را به نحو احسن انجام دهیم.
وی افزود: ارتباط مستقیم و غیرمستقیم علاوه بر تفاوت در اجرا، در اثرگذاری نیز متفاوتند و اثر آنچنانی ندارد بنابراین باید از ۱۰۰ درصد طلاب ۶۵ درصد در زمینه تبلیغ حضوری فعال باشند.
مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه گفت: از جمله حقوق خداوند بر بندگان که شامل حال طلاب نیز می‌شود این است که یکدیگر را با توان خودشان پند دهند، و از آنجایی که خداوند می‌فرماید ما در انسان‌ها هم خوبی قرار دادیم و هم نفس اماره را، بنابراین وظیفه ما تبلیغ است تا هر کس در اندازه توان خود با زبان لیّن حتی در جمع‌های کوچک دیگران را راهنمایی و هدایت نماید.
این استاد حوزه ضمن بیان کلامی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در بحار الانوار ج. ۲ ص. ۱۵۲ افزود: هر کس حدیثی را به امت من برساند که با آن سنتی را برپا کند و بدعتی را کنار بگذارد بهشت از آن اوست!
در ادامه نشست زهرا زارعی مسئول تبلیغ حوزه ضمن بیان طرح برگزاری دوره آموزشی مبلغان گفت: این دوره شامل جلسات آموزش احکام، تفسیر و تجوید قرآن و اخلاق می‌باشد که هماهنگی‌های لازم با اساتید مربوطه صورت گرفته و محتوای کلاس‌ها در حال آماده سازی می‌باشد.
وی افزود: تهذیب و تزکیه نفس برای مبلغان و اهتمام به این کار اول برای خودشان در اولویت قرار دارد و در این راه استمداد از ائمه اطهار (ع) بسیار کارگشا خواهد بود.
پخش کلیپ در راستای تبلیغ از دیگر برنامه‌های این نشست بود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات