نشست اخلاق تزکیه نفس با محوریت اخلاق و عقل با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید حوزه برگزار و فرق بین تسلیم خدا شدن و یا اسیر شیطان شدن تبیین شد.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۳۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران با اشاره به اینکه انسان بدون محورهای عقل، روح، جسم و قلب نمی‌تواند تزکیه نفس کند و به خدا برسد گفت: اگر شخصی مدعی تزکیه بدون یکی از این چهار محور شد مطمئناً فردی کذاب است.
وی افزود: هر کسی برای جلب کردن روشی دارد مثلاً خدا می‌گوید: «لا اکراه فی الدین» هیچ اکراهی در دین نیست ولیکن وقتی وارد دین شدی خدا یک سری برنامه برای انسان دارد که یکی از آن‌ها تزکیه نفس با محوریت چهارگانه است و اولین گام آن این است که انسان اسیر شهوات نباشد.
این استاد اخلاق گفت: اسیر شهوات بودن اعم است از هر چیزی که انسان را پایبند کند، شخص مسلمانی که تسلیم شد و لااله الاالله را گفت: دیگر اسیر شیطان نمی‌شود؛ بین خدا و شیطان همیشه یک معیاری است که خدا تسلیم می‌کند و به قدری آیات را به انسان نشان می‌دهد تا تسلیم شود، ولی شیطان آنقدر فحشا را زیبا جلوه می‌دهد تا انسان مرتکب شود!
حجت الاسلام کارگران بعد از بیان اهمیت ایمان قوی و مراقبت برای عاقبت بخیری و ترس از عاقبت با اشاره به آخرین حج امام حسین (علیه السلام) گفت: امام سوم ما شیعیان حج خود را در کربلا به این صورت انجام دادند ایشان به جای هفت بار سعی ۷۰ بار سعی در آوردن یاران خود از میدان جنگ نمودند؛ احرام ایشان جامه رزمشان بود؛ عرفه اشان خطبه‌هایی بود که در روز عاشورا خواندند؛ تلویه حضرت اباعبدالله (علیه السلام) این بود که حضرت فرمودند: کسی هست از حرم دفاع کند؟! «هیات من الذِّلَّه» و ایشان به عنوان قرآن صامت خواندن قرآن و نماز در شب عاشورا را انتخاب کردند و با این کار سنگ شیطان زدند؛ و قربانی ایشان فرزندانشان بود.
این استاد اخلاق افزود: انسان وقتی تسلیم شد مثل مسلمانان مکه نمی‌شود چرا که بخاطر حفظ جانشان لااله الاالله گفتند و به همین خاطر در جمل علیه امیرالمؤمنین (علیه السلام) شمشیر کشیدند، چون اسیر شهوات بودند؛ انسان هر مقدار در برابر خدا تسلیم باشد خدا به او خواهد داد به شرط اینکه «افوض امری الی الله» برای او نهادینه شده باشد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات