الان بهترین زمان و زبان برای تحقیر ترامپ؛ کوبیدن بزرگترین ارتش جهان است؛
خبرگزاری بسیج: آمریکایی ها در طول چهل سال گذشته دائما در مورد مسائل داخلی، سیاسی، نظامی و اجتماعی ما، یا اظهار نظر و مداخله کرده اند و یا به طور مستقیم اقدام نظامی از جمله واقعه طبس، مداخله در کمک به ارتش صدام در عملیات فاو، شلیک به هواپیمای مسافربری، و دخالت های دیگر انجام داده اند اما تاکنون هیچ واکنش سریع و اقدام عملی از سوی ایران صورت نگرفته و این موضوع آنها را گستاخ کرده است.
کد خبر: ۹۱۲۵۸۸۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴

۲۳ دی ماه ۱۳۹۴ بود که در ادامه خوی تجاوزگری و ماجراجویی نظامیان آمریکایی و ورود تفنگداران دریایی آمریکا به منطقه آبهای سرزمینی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 10 نظامی آمریکایی را در خلیج فارس بازداشت کرد.  

 40 سال است که دائم هم به طور لفظی و هم عملی از سوی آمریکا تهدید شده ایم اما همیشه منتظر اقدامات بعدی آنها بوده ایم و هیچ اقدام تلافی جویانه ای از سوی ما صورت نگرفته است؛ اگر عدم پاسخگویی ما در سال های گذشته به خاطر ضعف نظامی مان بوده اما الان دیگر جای هیچ نگرانی نیست و بالاخره باید یک روز قدرت و ضرب شصت خود را به آنها نشان دهیم تا هیچ وقت فکر یاوه سرایی و رجز خوانی به سر آنها نزند.

دی ماه ۱۳۹۴ دو شناور رزمی ارتش آمریکا حامل 10 تفنگدار مسلح به صورت غیر مجاز وارد حریم آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند که توسط واحدهای رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند. هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.

از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

  در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.  «پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون نیز این خبر را تایید کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تسریع در آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس، تماس گرفت.    

 جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند.

نمایندگان کنگره آمریکا به خبر بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس واکنش نشان دادند.

سناتور تام کاتن، بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «ذلت‌بار» خواند.

سناتور، «کوری گاردنر»، عضو کمیته روابط خارجی سنا، خواستار تعویق سخنرانی سالانه اوباما، تا زمان مشخص شدن موضوع توقیف قایق‌های امریکایی شد.

سناتور مارکو روبیو که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست تأکید کرد که ایران بایستی نظامی‌های بازداشت‌شده را آزاد کند.

 سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: بعد از آن، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که برخلاف گفته‌های آمریکایی ها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.

  آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته که آقای ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آنها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذرخواهی آنها؛ تصمیم به رهاسازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه "امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند" آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

با توجه به گزارش روند دستگیری و آزاد سازی تفنگداران دریایی آمریکا و اضطرابی که در دل سیاستمداران این کشور بوجود آمده بود می بینیم که بعد از گذشت سه سل هنوز آمریکا جرات به اقدام تلافی جویانه و عکس العمل نشده است بنابر این جای نگرانی از اقدام نظامی آمریکا وجود نداشته و نداریم

نگارنده، سال گذشته در حاشیه رونمایی از ماده انفجاری زیر سطح آب که در مرکز تحقیقات سپاه تولید شده بود به سردار فدوی اعلام کردم که دستگیر کردن نیروهای نظامی آمریکا در آب های سرزمینی ایران باعث غرور ملی است و بسنده کردن به پخش صحنه هایی از لحظه دستگیری آنها جایز نیست و در این برهه حتما باید جزئیات بیشتری از اقتدار نظامی ایران و ضعف و زبونی ارتش آمریکا برای ملت بازگو شود؛ به زعم نگارنده، پیرو این مصاحبه بود که حدود 10 روز بعد مستند حدود 60 دقیقه ای از لحظه دستگیری تا آزاد سازی تفنگداران دریایی آمریکا از شبکه ملی پخش شد. اما ما آبرو داری کردیم و به خاطر حفظ حرمت و شخصیت این نظامیان رافت اسلامی نشان دادیم و صحنه ای که این افراد ورزیده و منتخب ارتش آمریکا شلوار خود را خیس کرده بودند از سیمای جمهوری اسلامی پخش نشد . این در حالی است که سیاستمداران آمریکا شخصیت، آبروداری، انسانیت، درک، ملاحظه، مدارا، فروتنی، بزرگ منشی، حفظ حرمت انسان و احترام متقابل و ... سرشان نمی شود. با وجود حجم زیاد خیانت ها و دخالت های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در ترورها، جنگ ها، کشتارها، تحریم ها، بلوکه کردن دارایی ها، حمایت از منافقان و مخالفان نظام و هزاران جنایت دیگر علیه ملت ایران، و در آخرین خباثت های آنان قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریست، به نظر می رسد که دیگر جایز نیست با آنها مدارا کنیم و الان بهترین زمان و موقع مناسب برای پخش فیلم دستگیری نظامیان و خراب کردن شلوار آنان از ترس نظامیان ایرانی است.

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات