خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری همایش پیاده‌روی 10 هزار نفری «نسل ظهور» ویژه بانوان با شعار «ما نسل ظهوریم، اگر برخیزیم» در روز اول اردیبهشت ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۵۸۵۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳

همایش پیاده‌روی 10 هزار نفری «نسل ظهور» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در قرار دادن نهاد مقدس سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اظهارکرد: سپاه پاسداران همواره با تمام قدرت در برابر هویت و ماهیت استکبار ایستاده و آنها را در رسیدن به اهداف ناکام گذاشته است.

وی با بیان اینکه این حماقت رئیس جمهور قمارباز آمریکا  موجب اتحاد، همدلی و انسجام بیشتر در کشور شد، بیان کرد: افرادی که بیش از این نسبت به سپاه بی‌تفاوت و یا منتقدان بودند امروز حمایت خود را از سپاه نشان داده و محبوبیت سپاه بیش از پیش شده است به طوری که همه ‌آزادیخواهان و مستضعفین و مبارزان جهان در کنار سپاه قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه هیچ نگرانی از خباثت‌ها و اقدامات دشمنان خارجی نداشته و نداریم، گفت: ذات آنها دشمنی است و همواره تلاش جدی آنها در راستای سرکوبی انسجام نیروهای انقلابی، فعالیت‌های انقلاب اسلامی و تضعیف محور و جبهه مقاومت است که هیچ‌گاه نیز توفیقی نداشتند؛ نگرانی ما از مسائل داخلی، چند گانگی و عدم تبعیت از فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب است که خوشبختانه آن هم وجود ندارد.

* راه مقابله با آمریکا خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم است

وی با بیان اینکه عمق بخشی داخلی انقلاب اسلامی روزبه روز جدی‌تر و قوی‌تر در حال پیشروی است، به واکنش سپاه در برابر خباثت‌های آمریکا اشاره و بیان کرد: راه مقابله با آمریکا خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم است و ما خدمتگزاری و خادمی به مردم را همچون گذشته ادامه خواهیم داد چراکه سپاه وظیفه خود را خدمت به مردم می‌داند وهمواره از مردم با مردم و برای مردم است.

بقایی گفت: سپاه پاسدارن تنها نهادی است که در قانون جمهوری اسلامی  پسوند «انقلاب اسلامی» دارد.

وی به رسالت و حوزه ماموریت های سپاه پراخت و اظهار کرد: بر اساس قانون در تمام حوزه‌ها به این نهاد ماموریت واگذار شده و این درخواست قانونی است که از سپاه خواسته شده که در موضوعات مختلف از جمله سازندگی، اطلاعاتی و امنیتی،  نظامی، امداد و نجات، حوادث و بلایای طبیعی، واکسیناسیون و فلج اطفال، و در موضوعات درون مرزی و برون مرزی ایفای نقش کند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر اینکه سپاه به دلیل پاسداری از انقلاب، وظیفه حفظ  و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی را برعهده دارد، تصریح کرد: به همین دلیل این نهاد مقدس در عرصه‌های مختلف ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه سپاه در سال‌های گذشته کارنامه درخشان خود را به نمایش گذاشته است، عنوان کرد: برای سپاه موقعیت مکانی و حلبچه، کردستان، لرستان و گلستان فرقی ندارد و هرجا انقلاب به یاری نیاز داشته باشد با تمام توان و قدرت ورود پیدا می‌کند ضمن اینکه مردم نیز قدرشناس خدمت‌رسانی سپاه هستند.

* با هماهنگی برخی نهادها 23 نقطه بحران‌خیز در همدان مهار شد

بقایی در بخش دیگر سخنان خود به خدمت‌رسانی و اقدامات اثرگذار سپاه در مناطق سیل زده اشاره و عنوان کرد: سپاه همدان در جریان سیل اخیر در دو بخش استانی و خارج از استان خدمت‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه در داخل استان از روز دهم فروردین‌ ماه با تشکیل قرارگاهی در سپاه ناحیه همدان خدمت‌رسانی به مردم آغاز شد، افزود: در این راستا از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده شد تا حداقل تلفات و آسیب‌ها را داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: بعد از تشکیل قرارگاه و منسجم کردن امکانات و تشکیلات، 20 هزار نفر ساعت طی پنج روز از 10 تا 14 فروردین ماه برای مهار سیلاب  در همدان فعالیت داشتند که همگی از نیروهای پاسدار و بسیجی بودند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی برخی نهادها 23 نقطه بحران‌خیز در همدان مهار شد، عنوان کرد: با این اقدام از تلفات نیروی انسانی جلوگیری شد.

بقایی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا طی چند روز اخیر در کشور با بیان اینکه خسارات وارد شده به سبب سیل یک چهارم خسارتی است که از بابت خشکسالی و کم آبی متحمل می‌شدیم، یادآور شد: همدان جزو 10 شهر پربارش جهان و سه استان پربارش کشور بود اما خوشبختانه انسجام خوبی شکل گرفت و کار به جدی دنبال شد به طوری که در این مسیر افراد ایثارگرانه، مخلصانه و جانانه پای کار بودند.

وی با تاکید بر اینکه براردان و خواهران در سپاه و بسیج در این مدت وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دادند، تصریح کرد: پاسدار وظیفه جزیی ندارد و منتی بر کسی هم نداریم چراکه این اقدامات و خدمت‌رسانی‌ها را وظیفه خود می‌دانیم اما اگر مهار سیلاب توسط سپاهیان و بسیجان در مناطق مختلف همدان به ویژه در قاسم‌آباد، سولان و پشت بازار مبل مریانج انجام نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی در همدان رخ می‌داد.

بقایی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر امیدآفرینی در جامعه عنوان کرد: جوانگرایی، توجه به جوان و نشاط اجتماعی، برنامه‌های سال 98 سپاه ناحیه همدان است.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه های سال97 به نحوی طراحی شده که در آن بیشتر آحاد مردم را درگیر کرده‌ایم و فضای فعالیت‌های بسیج را از حصار سازمانی خارج کرده‌ایم.

* برگزاری دو همایش پیاده‌روی خانوادگی و ویژه برادران تا پایان سال در همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان در همین خصوص از برگزاری همایش پیاده‌روی 10 هزار نفری «نسل ظهور» ویژه بانوان در روز اول اردیبهشت خبر داد و عنوان کرد: این مراسم با شعار «ما نسل ظهوریم، اگر برخیزیم» از ساعت 9 صبح از بقعه متبرکه شاهزاده حسین تا میدان قائم همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه در شاهزاده حسین(ع)، به برگزاری مراسم اختتامیه در باغ موزه دفاع مقدس همدان یادآور شد: در مراسم اختتامیه نیز با استفاده از ظرفیت‌های بومی برنامه گروه‌های سرود و موسیقی را داریم و نماینده ولی فقیه نیز سخنران این مراسم است.

بقایی به برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و اقدامات زنان سرپرست خانوار کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی در طی مسیر پیاده‌روی اشاره و بیان کرد:  جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان در مسیر پیاده‌روی پیش‌بینی شده ضمن اینکه برنامه به صورت مستقیم از مرکز صدای و سیمای همدان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با هدف افزایش نشاط اجتماعی در جامعه برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه در مسیر پیاده‌روی 500 صلوات به نیت ظهور امام زمان(عج) ‌و نیابت از شهدای سپاه از طرف هر فرد ختم خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اهدای 313 جایزه نفیس به قید قرعه به افراد شرکت کننده در این همایش در خصوص نحوه ثبت نام اظهارکرد: ثبت نام از روز 25 تا 31 فروردین‌ماه در میدان امام(ره) صبح‌ها از ساعت 10 تا 13 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20 انجام می‌گیرد ضمن اینکه افراد می‌توانند به پایگاه‌های بسیج برای ثبت‌نام  مراجعه کنند.

وی به برگزاری دو همایش پیاده‌روی خانوادگی و ویژه برادران تا پایان سال اشاره و خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی نسل ظهور به همت سپاه ناحیه همدان و با همکاری دستگاه‌های همچون اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی، شهرداری، فرمانداری، صداوسیما، اداره فرهنگ و ارشاد، شورای شهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ها دفاع مقدس، مخابرات، بنیاد شهیدمدنی، تبلیغات اسلامی، ناجا، فروشگاه آبشار شهر همدان، اداره اوقاف و بنیاد مهدویت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات