همزمان با اعیاد شعبانیه؛

ماه شعبان ماه استغفار و توبه است

همزمان با اعیادشعبانیه و ایام ولادت باسعادت انوار ثلاثه و روز پاسدارمراسم جشن میلاد و غبارروبی و عطرافشانی بقعه متبرکه امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۹۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری؛دراین مراسم که حضور اقشار وگروه‌های مختلف مردمی و همچنین مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف حضور داشتند مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه درجهاد کشاورزی استان سالروز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار جهان اسلام حضرت سيد الشهداء عليه السلام، میلاد مسعود پرچمدار كربلا حضرت اباالفضل العباس علیه السلام و روز پاسدار و جانبار را تبریک گفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود:ماه شعبان از جمله ماه هايى است كه از جنبه های مختلف مورد توجه عنايت قرار دارد ، ماه شعبان ماه استغفار و توبه است

 

 

وی ادامه داد:اين ماه به رسول خدا صلى الله عليه وآله سلم منسوب است و روزه در آن بسيار مورد تأكيد واقع شده است .

 

مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه درجهادکشاورزی استان ادامه داد:صلوات شعبان در توصيف اين ماه آمده است:"اين ماه،ماه پيامبر و سرور رسولان تو است ماه شعبانى كه آن را با رحمت و رضوان خود پوشانده و همراه كرده،ماهى كه شيوه رسول خدا آن بود كه در آن روزه بدارد و شب هاى آن را به شب زنده دارى مشغول باشد ".

 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی به حدیثی از حضرت على عليه السلام در فضيلت اين ماه  اشاره کرد و گفت: امیر ولایت فرمود" خداوند این ماه را شعبان ناميد زيرا نيكى ها در آن شاخه شاخه مى شود درهاى بهشت در آن گشوده و نعمت هاى بهشتى آسان ترين به شما عرضه مى شود.

 

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، قرائت دعای فرج و مولودیه خوانی عطرافشانی ضریح مطهر امامزادگان حلیمه حکیمه سلام الله علیهما از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات