یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست های پی در پی سیاست های نظام سلطه در منطقه بیان داشت: در چند سال گذشته آمریکائی ها شکست های بسیار سنگینی در مقابل سپاه خورده اند.
کد خبر: ۹۱۲۵۶۱۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

مجتبی صدیقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به  اقدام آمریکائیها مبنی بر تروریست خواندن سپاه گفت: همانطور که انتظار می رفت، آمریکائی ها در یک حماقت کم سابقه بخشی از دستگاه های رسمی جمهوری اسلامی و نهادهای آن یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک مجموعه تروریستی معرفی کردند و به نظر می رسد که اهداف و انگیزه های مختلفی پشت پرده این موضوع وجود دارد.

وی با اشاره به دلیل این اقدام آمریکائی ها افزود: اگرچه امروز نظام استکباری در تمام دنیا جمهوری اسلامی را در مقابل خود می بینند، ولی در حقیقت آن نهاد و سازمانی که با یک برنامه ریزی منسجم مقابل زیاده خواهی های آمریکا در دنیا ایستاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

صدیقی با اشاره به شکست های پی در پی سیاست های نظام سلطه در منطقه بیان داشت: در چند سال گذشته آمریکائی ها شکست های بسیار سنگینی در مقابل سپاه خورده اند. پس از آغاز بیداری اسلامی استکبار جهانی یک ضد حمله را برای مهار و شکستن کمر مقاومت در سوریه طراحی کردند.

وی سپاه را عامل اصلی شکل گیری جریان مقاومت دانست و افزود: در مقابله با توطئه دشمنان سپاه پاسداران بود که در پشت پرده، ملت سوریه را تا آخر حمایت کرد و مانع اجرائی شدن خواسته های آمریکائی ها شد.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقش سپاه در نابودی گروهک‌های تروریستی اشاره و بیان کرد: نقشه‌هایی که آمریکا با حمایت از جریانات تروریستی در سوریه و عراق دنبال می‌کرد، عملا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی شد. 

وی ادامه داد: آمریکائی ها بلافاصله پس از موضوع سوریه نقشه جدیدی را در عراق رقم زدند و طرح خاورمیانه جدید را با نقش آفرینی داعش در منطقه طراحی کردند و به دنبال اجرایی شدن آن بودند که این طرح نیز توسط سپاه پاسداران به شکست منتهی شد.

صدیقی گفت: همچنین آمریکائی ها در یمن به دنبال این بودند که جبهه جدیدی را علیه مقاومت در منطقه راه اندازی کنند لذا جنگ در یمن را با محوریت رژیم صعودی آغاز کردند، ولی در این توطئه نیز این سپاه بود که با نقش اساسی خود مانع به سرانجام رسیدن این توطئه شوم شد.

وی سپاه را عامل اصلی شکست آمریکائی ها در خلیج فارس دانست و تأکید کرد: آمریکائی ها تمام شکست های خود در خلیج فارس را نتیجه نقش آفرینی سپاه می دانند. طبیعی است وقتی که سپاه در خنثی سازی توطئه آمریکائی ها و نظام سلطه نقش آفرینی می‌کند، دلیل این اقدام نابخردانه آمریکایی ها و تنها کاری باشد که از دستشان بر می آید.

این کارشناس مسائل سیاسی سپاه را تهدیدی مهم برای رژیم صهیونیستی دانست و اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل این اقدام نابخردانه نیز به خواست و اراده رژیم منحوس صهیونیستی بر می گردد؛ این رژیم اشغالگر یک خطر بزرگی را در جنوب سوریه در مقابل خود می بیند و خطر قریب الوقوعی جریان مقاومت با محوریت و پرچمداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پیش بینی می کند.

وی با اشاره به اهداف دولت آمریکا از این اقدام را افزایش هزینه های نقش آفرینی منطقه ای سپاه دانست و گفت: این آخرین تیر ترکش آنها بود که بیشتر به آمریکائی ها ضربه وارد می کند.

این کارشناس سیاسی محبوبیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محبوبیتی جهانی و آوازه بین المللی دانست و افزود:  سپاه به واسطه اینکه امروز نوک پیکان مبارزه با تروریسم در دنیا است، همه ملت های دنیا آرزو می کنند، که نهادی چون سپاه در کنار آنها باشد.

صدیقی این اقدام را عاملی برای ادامه پر قدرت تر مسیر دانست و گفت: سپاه کمر تروریست و گروهک تروریستی داعش در سوریه و منطقه را شکست و از این به بعد هم محور اصلی مقابله با تروریسم است.

این کارشناس برتر سیاسی در همین خصوص ادامه داد: این کار ممکن است برای سپاه محدودیت ها و زحمت هایی ایجاد کند، اما جایگاه سپاه را در بین ملت ها ارتقاء خواهد داد و یک همبستگی بیشتر بین ملت ایران، در حمایت از سپاه ایجاد خواهد کرد و زمینه ساز برخوردهای جدی تر جریان مقاومت، برای حضور آمریکائی ها در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام متقابل ایران با این اقدام احمقانه آمریکا تصریح کرد: معرفی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام به عنوان یک مجموعه تروریستی به این معناست که این انتظار وجود دارد هر کجا یک سرباز آمریکائی مشاهده شد برخوردهای قهرآمیز و جدی نسبت به آن داشته باشیم و می تواند آن به عنوان یک هدف بالفعل و بالقوه برای برخوردهای جریان مقاومت باشد.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی آمریکائی ها یک حماقت بزرگی را انجام دادند و قطعا آنها هیچ منفعتی از این اقدام نخواهند برد و مطمئنا با امدادهای الهی ملت های ایران و مقاومت و سپاه پاسداران برنده این بازی خواهند بود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات