خبرهای داغ:
سردار فدا گفت: همین سدهایی که امروز از آن نام برده می شود، مانند کرخه و سدهای کارون نشئت گرفته از توان سپاه بعد از جنگ بود.
کد خبر: ۹۱۲۵۴۷۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سردار مجتبی فدا در برنامه  زنده تلویزیونی گفتگوی هفته که شب گذشته از شبکه اصفهان پخش   شد با بیان اینکه سپاه پاسداران فرزند و مولود انقلاب است، اظهار کرد: دیدگاه، راهبرد و حرکت سپاه همیشه در مسیر ولایت و رهبری بود و در ساختار و سازمان دگرگونی های عظیمی صورت گرفت.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه سپاه در گذشته نقش مهمی در مقابله با گروه های تروریستی و ضد انقلاب داشت، تاکید کرد: سپس بسیج در کنار نیروی انتظامی وظیفه امنیت را عهده دار شد که کمی بعد هم شاهد هشت سال دفاع مقدس بودیم و سپاه در آن زمان هم نقش مهمی را ایفا کرد.

 

سدهایی که امروز جلوی ابربحران ها را گرفت، مولود سپاه است

 

وی با اشاره به خدمات سپاه بعد از جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: همین سدهایی که امروز از آن نام برده می شود، مانند کرخه و سدهای کارون نشئت گرفته از توان سپاه بعد از جنگ بود که سپاه توان خودش را برای سازندگی کشور گذاشت.

 

فدا ادامه داد: هواپیما ربایی موضوعی بود که بعد از جنگ برای دشمن مهم بود و تا امروز هیچ هواپیماربایی اتفاق نیفتاده که این توان بالای سپاه در حفاظت هواپیمایی را نشان می دهد.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه در این چهل سال هر مأموریتی به سپاه واگذار شد به آن لبیک گفته و مأموریت ها را به خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: از روزهای نخستین سیل استان گلستان، نماینده سپاه استان در شهرستان آق قلا مستقر و جلسه پشتیبانی و هماهنگی برای اعزام نیرو و امکانات در اصفهان برگزار شد.

 

پاکسازی کامل 12 روستا در آق قلا به همت سپاه استان

 

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی، 22 روستا را در آق قلا تحویل گرفتیم که تا کنون 12 روستا پاکسازی شده و 10 روستا با توجه با بارندگی های حدید مشغول پاکسازی و اقدامات اولیه است که تحویل مردم شود.

 

فدا با اشاره به برخی از خسارات سیل در شهرستان های استان، عنوان کرد: در شهرستان های مختلف اصفهان هم شاهد آب گرفتگی ها بودیم که بسیجیان ما در صحنه بودند و کمک های خوبی کردند.

 

سوله های سپاه در اختیار مسافران گرفتار در طوفان نایین قرار گرفت

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در همین رابطه گفت: در جریان طوفان نائین سوله های سپاه در اختیار مسافران قرار گرفت.

 

وی افزود: در سمیرم دهاقان و فریدون شهر هم از امکانات خودمان برای اسکان مردم استفاده کردیم؛ در حال حاضر آمادگی خوبی داریم اما اصلاً کافی نیست. سیل بندهای مختلف باید مستحکم شود و دهانه های مادی ها تعریض شود.

 

فدا با بیان اینکه در حادثه لرستان، از روزهای ابتدایی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در منطقه مستقر شد، خاطرنشان کرد: شهرستان الیگودرز به سپاه استان اصفهان واگذار شد و کلیه امکانات زیستی، لجستیکی و مواد غذایی به منطقه ارسال شده که آن منطقه حدود 460 روستا دارد.

 

ترمیم و احداث مسیر 130 روستا در منطقه الیگودرز

 

وی با بیان اینکه 130 روستا اکنون فاقد راه است و هیچ راه ارتباطی برای ورود به آن جا وجود ندارد، خاطرنشان شد: ترمیم و احداث راه ها آغاز شده و شرایط خوبی نسبت به پلدختر داریم.

 

حدود 250 نفر نیرو در الیگودرز مشغول به کار هستند

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به تخریب کامل101 خانه در این منطقه عنوان کرد: 500 خانه هم از 30 تا 70 درصد دچار تخریب شدند، اما به دنبال بهبود شرایط هستیم.

 

فدا با بیان اینکه سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب مورد هجمه دشمنان بود و این هجمه ها در عرصه های امنیتی، دفاعی، کمک به دولت، سازندگی و کمک به مردم وجود داشت، اذعان کرد: برخی هم در داخل به دشمن کمک می کنند؛ اما ما مصمم و پر توان مسیر خود را ادامه می دهیم.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: بیشترین حجم و ظرفیت قرارگاه خاتم الأنبیا سپاه از نخبگان دانشگاهی و نخبگان فنی است نه این که همه افراد آن پاسدار باشند و بیشتر سعی می شود از نیروهای بومی استفاده شود.

 

قرارگاه خاتم در پروژه هایی وارد می شود که هیچ دستگاهی حاضر به حضور در آن نیست

 

وی افزود: این قرارگاه در پروژه هایی وارد می شود که هیچ رقیبی وجود نداشته باشد، بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه بخواهد و از طرفی هم در مناطق سخت و صعب العبور باشد؛ همه این نکات به این خاطر است که این قرارگاه نمی خواهد کاری را انجام دهد که دستگاه دیگری هم توان انجام آن را دارد و اگر دستگاهی بخواهد پروژه ای را انجام دهد، قرارگاه خاتم وارد آن نمی شود.

 

فدا با بیان اینکه امروزه شفاف ترین عملکرد مالی را قرارگاه سازندگی خاتم دارد، تاکید کرد: بخشی از پول که به عنوان درآمد برای این قرارگاه می ماند، در اختیار قرارگاه محرومیت زدایی قرار می گیرد تا برای مناطق محروم هزینه شود که سال گذشته دو میلیارد تومان در این رابطه در استان اصفهان هزینه شد.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: حکومت طالبان در افغانستان، حکومت صدام در عراق، حکومت مصر را امریکایی ها سرنگون و به دنبال سرنگونی حکومت های عراق فعلی، مصر و سوریه هستند که جنگ های نیابتی را در این مناطق راه انداری کردند و بخش بزرگی از سوریه را با گروهک های تروریستی اشغال کردند.

 

وی در پایان گفت: امریکا به واسطه این که در تمام برنامه های خود در منطقه شکست خورد سپاه را مورد هجمه قرار داد و اکنون هم سپاه را تروریست خطاب می کند که البته با این کارها ما مصمم تر می شویم.

 

به گزارش صاحب نیوز، شماره کارت 1490 – 3346 – 8111 – 6273 به نام سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان آماده دریافت کمک های نقدی مردم استان برای کمک به مناطق سیل زده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها