خبرهای داغ:

روایت جانشین سابق سپاه قم از حضور عاشقانه در عرصه‌های مختلف با لباس سبز سپاه

سرهنگ رضا حافظی جانشین سابق فرمانده سپاه قم نمونه‌ای از عاشقانی است که انقلاب چنان نام پاسدار را بر سینه و دلش هک کرده که ۴۰ سال را در این راه شب و روز گذرانده و هنوز می‌توان عطشش را از این نام و راه در بین سخنانش دید و چشید.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۶۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، امام حسین (ع) به‌عنوان اسوه حقیقی پاسداری از حریم اسلام ۱۴۰۰ سال است که الگوی بزرگ مردانی است که برای جبران بی‌وفایی کوفیان و خون‌های به‌ناحق ریخته شده نام پاسدار را بر سینه خود هک کرده و درراه اسلام مو سپید کرده‌اند.

راهی که پایانی برای آن نمی‌توان متصور شد و تنها جانبازی و شهادت می‌تواند عاشقان نام و مسلک آن را به معنای واقعی دل‌شاد کند.

سرهنگ رضا حافظی جانشین سابق فرمانده سپاه قم نمونه‌ای از عاشقانی است که انقلاب چنان نام پاسدار را بر سینه و دلش هک کرده که ۴۰ سال را در این راه شب و روز گذرانده و هنوز می‌توان عطشش را از این نام و راه در بین سخنانش دید و چشید.

میلاد امام حسین (ع) یک معجزه برای هدایت بشر است که خداوند با نزول این معجزه حجت را برای بشریت به حد کمال رسانده است و این میلاد باشکوه بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی کوتاهی با سرهنگ رضا حافظی داشته باشیم.

کدام ویژگی امام حسین (ع) سبب حضور شما به‌عنوان یک پاسدار، در جبهه‌های مقاومت سوریه و دفاع مقدس شد؟

۴ عامل ازجمله وجود امام، مردم مؤمن، نصرت الهی و روحیه شهادت‌طلبی امام حسین (ع) سبب حضور تمامی سپاهیان در جبهه‌های حق علیه باطل‌شده است.

اولین عملیات رزمندگان اسلام با نام فرمانده کل قوا خمینی روح خدا بوده است، این نام کدام‌یک از جبهه‌های مقاومت تکرار شده است؟

این عملیات مبنای تمام عملیات‌های ما در دفاع مقدس، سوریه، فلسطین و لبنان شد؛ همچنین از زمانی که روحیه شهادت‌طلبی امام حسین (ع) وارد نیروی سپاه شد، تک‌تک رزمندگان با امید رسیدن به شهادت در عملیات شرکت می‌کردند.

امام حسین (ع) مظهر رشادت و آزادگی است، کدام عملیات شمارا به عاشورا وصل می‌کند؟

ما تمام عملیات‌ها را با زیارت عاشورا شروع می‌کردیم، اما در بعضی از عملیات‌ها ازجمله والفجر ۵، کربلای ۴ و کربلای ۵ شرایط برای ما به‌اندازه‌ای سخت می‌شد و شدت درگیری به حدی می‌رسید که جز باروحیه شهادت‌طلبی یاد امام حسین (ع) نمی‌توانستیم در عملیات شرکت کنیم.

مثلاً در پاتک بدر در شرق رود دجله، در پاتک اول ۵۰۰ تانک و در پاتک دوم و سوم با ۱۰۰۰ تانک مواجه شدیم همه‌چیز در این عملیات ازجمله خاک‌ریز و سنگر و پشتیبانی‌ها از بین رفته بود، اما ما مقاومت می‌کردیم و تنها یاد امام حسین (ع) می‌توانست ما را نگه دارد.

بارزترین چیزی که در تمام این سال‌ها در جبهه‌های مختلف دیده‌اید چیست؟

من به‌وضوح حضور حضرت صاحب‌الزمان (عج) را لمس کردم و گره‌های بسیاری که ناخودآگاه با نام وی باز می‌شد، درست است که با چشم ظاهر ایشان را نمی‌دیدیم، اما راهنمایی‌ها و هدایت‌های الهی ملموس بود، حضور آقا در تک‌تک عملیات‌ها بود و به‌وضوح متوجه می‌شدیم که خود وجود مقدس حضرت مهدی (عج) رهنمود ما در اوج تنهایی و سختی است.

جوانان امروز با جوانان دیروز ازنظر شما چه تفاوت‌هایی دارند؟

خداوند نسل امروز جوانان ایران را ذخیره برای حرکت عظیم در عالم آفرید تا بتوانند سربازان حضرت مهدی (عج) باشند؛ خداوند رسالت انبیاء را بر دوش جوانان ما قرار داده چراکه امروز با توجه به جنگ نرم توسط دشمن، دوران به‌مراتب بسیار سخت‌تری از دیروز است، زیرا پیچیدگی که امروز در تمام عرصه‌ها مشاهده می‌شود درگذشته وجود نداشت و درنتیجه جبهه‌های جنگ برای جوانان امروز نیز به‌مراتب سخت‌تر از جبهه‌های جنگ برای جوانان دیروز خواهد بود.

دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم قصد دارد در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و دینی تمام باور‌ها و اعتقادات جوانان ما را از بین برده و فرهنگ غرب را در کشور اسلامی ما ترویج دهد.

به‌عنوان کسی که ۴۰ سال در تمام جبهه‌ها حضورداشته ادامه این رسالت برای ایران را چگونه می‌بینید؟

ممکن است که تا آخرین روز‌های عمر از بسیاری از رفاه‌های امروزی بی‌بهره باشیم، اما این امر نباید ما را از راه راست و امن الهی دور کرده و به زرق‌وبرق کوتاه و زودگذر دنیوی مشغول کند؛ این مسیر چالش و مشکلات بسیاری دارد و ما باید این مسیر را تا پای جان ادامه دهیم.

با توجه به این‌که شما یکی از فعالان کمک به جبهه مقاومت هستید اقدامات NGO شما جهت کمک به جبهه‌های مقاومت چیست؟

برای کمک به جبهه‌های مقاومت ستاد‌های مختلف غیررسمی بسیاری تشکیل‌شده، قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) به‌عنوان ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت در استان قم به رسمیت شناخته‌شده و فعالیت دارد.

ازجمله اقدامات این ستاد بازسازی مدارس، مساجد و منازل مسکونی برای مسلمانانی است که در جنگ تمام هستی خود را از دست دادند، همچنین این ستاد به دولت سوریه کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر بتوانند کشور سوریه را بازسازی کنند.

ازنظر شما اعزام جوانان در قالب کاروان راهیان نور می‌تواند در افزایش رغبت جوانان برای شرکت در جبهه‌های مقاومت مؤثر باشد؟

راهیان نور راهی میان‌بر برای رسیدن به همان روحیه ایثار و شهادت‌طلبی امام حسین (ع) است، هنگام اعزام جوانان به راهیان نور همگی با مبدأ قدرت و اعتبار یعنی شهدا ارتباط تنگاتنگ برقرار می‌کنند و ارتباط با شهدا به معنی رسیدن و قدم نهادن درراه امن الهی است.

قدرت تعلیم و تربیت اردو‌های راهیان نور بسیار کامل و جامع است و حتی اگر کسی صرفاً جهت وصل شدن به شهدا و حال و هوای جنگ در این اردو‌ها شرکت نداشته باشد، جو و حال و هوای حاکم بر این سفر سبب بیرون آمدن از پیله و رهایی کسانی می‌شود که در این اردو‌ها شرکت می‌کنند به‌طوری‌که این سفر را می‌توان سفر به درون نامید.

" قدمی برای ظهور" نام پویشی مردمی است که برای تسریع در ظهور امام زمان (عج) راه‌اندازی شده است. شما به‌عنوان کسی که حضور حضرت بقیه‌الله (عج) را در جبهه مقاومت لمس کرده است چه نظری داشته و چه اقدامی انجام می‌دهید؟

در هر دوره خداوند برای هدایت بشر حجتی بر روی زمین قرار داده است. امروز حجت ما حضرت، ولی عصر (عج) است که ازنظر‌ها غایب است، اما در غیاب خود جانشینی معرفی کرده که مؤمنان برای رسیدن به رشد و کمال به جانشین ایشان وصل می‌شوند.

در این پویش باید مرد و زن، دختر و پسر، کوچک و بزرگ نهایت تلاش خود را در راستای ظهور امام زمان (عج) به کار ببندند، همچنین برای رسیدن به ظهور باید به گفته‌های نماینده حجت خداوند بر روی زمین توجه ویژه داشته باشیم چراکه راه رسیدن به ظهور درگرو پیروی از دستورات حجت خدا است.

امروز تنها روز میلاد بزرگ‌مرد تاریخ در اسوه و پاسداری نیست، امروز باید روز عهد بستن برای رسیدن به جامعه‌ای باشد که نیازمند پاسداری و ازخودگذشتگی تک‌تک افراد جامعه بوده تا بتواند در برابر این‌همه ظلم و خودکامگی پرچم اسلام و انقلاب را تا رسیدن به دست فرزند خلفش برافراشته نگه دارد.

امروز باید نام حسین و پاسدار با عشق به ولایت و کشور بر سینه تک‌تک جوانان ایران هک شود تا سرافرازی و عزت انقلاب تا ابد بیمه شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار