خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: کمال انسان هنرمند در درک هنر الهی خلاصه می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۵۱۸۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد پورمنتصری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و همچنین سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی گفت: با نگاهی گذرا به سیره شهید آوینی می‌توان دریافت که کمال انسان هنرمند در درک هنر الهی خلاصه می‌شود و هنر الهی و متعهد چیزی نیست جز زیبایی مطلق و لازمه رسیدن به هنر الهی و متعهد، درک ذات اقدس الهی ست و شهید آوینی نیز در خلوت خویش چنان نفس خود را به زیر کشید که با ذات اقدس الهی انس گرفت.

وی افزود: هنرمندان با شناخت افكار و اندیشه‌های شخصیتی چون شهید آوینی می‌توانند تفاوت خاك تا افلاك را تجربه كنند.

پورمنتصری اظهار كرد: امثال شهید آوینی در مکتب حضرت امام خمینی(قدس سره شریف) پرورش یافتند و با لبیک به جمله تاریخی پیر جماران در دفاع از این مرز و بوم که فرمود: شهادت هنر مردان خداست، در اوج هنرمندی با خون خود مُبَلغی برای صدور پیام انقلاب اسلامی بوده‌اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس یادآور شد: در عمر چهل ساله انقلاب انسان‌ساز جمهوری اسلامی چه بسیارند هنرمندانی که به ذات اقدس الهی پی برده و آثار فاخری برجای گذاشته‌اند.

وی به سالروز تشكیل سازمان بسیج هنرمندان اشاره كرد و گفت: ضرورت تشکیل سازمانی تحت عنوان سازمان بسیج هنرمندان باهدف گسیل كردن ظرفیت جامعه هنر برای تبلیغ و تدوین هنر متعهد به اسلام و انقلاب در سطح جامعه تشکیل شد.

کمال انسان هنرمند در درک هنر الهی خلاصه می‌شود / معرفی شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس در سال ۹۸

پورمنتصری اظهار كرد: در طلیعه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب به واسطه راهنمایی‌های مدبرانه امام امت، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) شاهد رویش جوانانی از جنس شهید آوینی هستیم و به واسطه پاسداشت مقام شهیدان هنرمند استان فارس، شهید «محمد سعید افشاریان» به عنوان شهید هنرمند شاخص سال ١٣٩۸ جامعه هنرمندان فارس معرفی می‌شود.

وی با یادآوری اینكه شهید افشاریان یكی از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر بوده است، ابراز امیدواری كرد: در سال پیش رو که سال رونق تولید نام گرفته است، هنرمندان فارس همچنان در عرصه تولید آثار فاخر و متعهد به اسلام و انقلاب پیشرو و ممتاز باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها