خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال با رشد 70درصدی در تعداد گروه های جهادی و 53درصدی در تعداد جهادگران در ایام نوروز رو به رو بودیم. در این مدت 125 گروه جهادی شامل یک هزار و 950نفر جهادگر به مناطق محروم اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۲۵۱۵۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری  مسئول سازمان بسیج سازندگی استان صبح امروز در نشست خبری ضمن محکوم کردن اقدام بزدلانه آمریکا در قرار دادن سپاه در فهرست گروهک های تروریستی اظهار داشت: آمریکاییان پس از اینکه هر گونه فشار اقتصادی بر علیه ایران وارد کردند و به نتیجه مورد نظر خود نرسیدند به چنین اقداماتی دست می زنند.

وی با اشاره به نگاه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که تاکید زیادی بر حضور جوانان در عرصه های مختلف داشتند افزود: ایشان بار سنگین مسئولیت کشور را بر دوش جوانان گذاشتند و اردوهای جهادی به عنوان بستری برای تربیت نیروهای مورد نیاز نظام و مدیرانی برای آینده کشور فراهم کرده است.

مسئول بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: فصل اردوهای جهادی همچون ایام دفاع مقدس شاهد پرورش نیروهای جهادی انقلابی در کشور هستیم و امسال در ایام نوروز شاهد حضور پرشور جوانان در سطح استان در فعالیت های جهادی بودیم.

وی ادامه داد: ایام نوروز از 22 اسفندماه تا 16 فروردین فعالیت گروه های جهادی در استان ادامه داشت.

هنری گروه های جهادی را به دو مدل تقسیم و عنوان کرد: تعداد  227 گروه  جهادی بومی استان سطح بندی و شناسنامه دار شده اند و امسال شاهد افزایش این گروه ها هستیم که به مدت 5سال متمرکز در یک منطقه جغرافیایی مشخص خدمات رسانی دارند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی همه ساله نقطه هدف گروه های جهادی مهمان است به حضور این گروه ها به مناطق مشخص به طور مداوم اشاره و عنوان کرد: گروه جهادی رضوان 11سال است که به شهرستان نهبندان عزیمت می کند و امسال برای دوازدهمین بار در این منطقه حاضر شده اند.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه امسال با رشد 70درصدی در تعداد گروه های جهادی  و 53درصدی در تعداد جهادگران در ایام نوروز رو به رو بودیم گفت: در این مدت 125 گروه جهادی شامل یک هزار و 950نفر جهادگر که یک هزار و 365نفر برادر و مابقی خواهر بودند در مناطق محروم استان حضور پیدا کردند.

وی عنوان داشت: امسال شاهد حضور 10 گروه جهادی مهمان شامل 692نفر جهادگر که 566نفر برادر و 126نفر خواهر در استان بودیم.

26هزار و 364نفر روز در سطح استان فعالیت جهادی داشتند

هنری با بیان اینکه در مجموع 26هزار و 364نفر روز در سطح استان فعالیت جهادی داشتند اظهار داشت:  35درصد گروه های جهادی مهمان و مابقی بومی استان بودند و جهادگران 70درصد برادران و 30درصد خواهران را تشکیل می دادند.

 مسئول بسیج سازندگی استان افزود: امسال تأکید ما بر فعالیت های جهادی در حوزه عمرانی مرتبط با زیرساخت های اشتغال بود که تفاهماتی با کمیته امداد برای احداث واحدهای الگویی دام و طیور در مناطقی از دهستانهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه داشتیم.

بیش از 700بسته معیشتی به ارزش 106میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد

وی یادآور شد: در کنار فعالیت های عمرانی، فرهنگی و سلامت، توزیع بسته های حمایتی ، معیشتی و البسه را گروه های جهادی مهمان داشتند و با حمایت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بیش از 700بسته به ارزش 106میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

هنری خاطرنشان کرد: گروه جهادی شهید شکری در طبس مستقر شدند و بیش از 36نفر از متخصصین در حوزه پزشکی و دندان پزشکی توانستند یک هزار و 163مورد کار در حوزه های مختلف انجام دهند.

وی ادمه داد: برای یک هزار و 500نفر آموزش بهداشت دهان و دندان، 513مورد کشیدن و جراحی دندان، 519مورد ترمیم دندان، 74مورد عصب کشی و 23مورد جرم گیری داشتند که ارزش ریالی کار در مجموع 334میلیون تومان برآورد شده است.

بالغ بر یک میلیارد و 27میلیون تومان جمع اعتبارات اجرایی گروه های جهادی است

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: گروه های جهادی  اقدامات عمرانی از قبیل ایجاد واحدهای الگویی دام و طیور، احداث سرویس بهداشتی و حمام، احداث و مرمت خانه محرومین، حسینیه و مدارس و مرمت قنات و استخر ذخیره آب انجام دادند که 985میلیون تومان جمع هزینه ها بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بالغ بر یک میلیارد و 27میلیون تومان جمع اعتباراتی است که در حوزه های مختلف برای تامین پروژه ها هزینه شده است عنوان کرد: 548میلیون تومان توسط خیرین تامین شده است، 184میلیون تومان اعتبارات توسط سپاه و 295میلیون تومان اعتبارات دستگاه های اجرایی( کمیته امداد، آستان قدس و بنیاد برکت) مرتبط با پروژه ها است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها