خبرهای داغ:
حجت الاسلام غلامی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در یگان امنیت سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه
کد خبر: ۹۱۲۵۰۴۶
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه در مثل‌ چنين‌ روزي‌ (سوم‌ ماه‌ شعبان‌) بيش‌ از همه‌ چيز، انسان‌ به‌ ياد امام‌ بزرگوار و عظيم‌الشأن‌ فقيدمان‌ ـ آن‌ خورشيد درخشان‌ زندگي‌ و آن‌ برق‌ لامع‌ تاريخ‌ پرفراز و نشيب‌ ما ـ مي‌افتد كه‌ در چنين‌ روزي‌، مثل‌ بعضي‌ از مناسبتهاي‌ ديگر، در هيجان‌ و حال‌ مخصوص‌ و خصوصيات‌ روحي‌ عجيبي‌ قرار مي‌گرفتند. ياد پاسداران‌ و اين‌ جوانان‌ عاشق‌ مؤمن‌ مخلص‌ فداكاري‌ كه‌ نظيرشان‌ را در طول‌ تاريخ‌ كم‌ مي‌شود پيدا كرد; ايشان‌ را به‌ هيجان‌ مي‌آورد. ياد سيدالشهداء ـ حسين‌ بن‌ علي‌(عليه‌الصلاه‌ والسلام‌) ـ روح‌ بزرگ‌ آن‌ بزرگوار را به‌ اهتزاز مي‌آورد و در معنويت‌ همه‌ جانبه‌ي‌ وجود مقدس‌ سيدالشهداء، غرق‌ مي‌شد. همچنين‌، ياد ماه‌ شعبان‌ و مناجات‌ شعبانيه‌ و معنويات‌ اين‌ ماه‌ و استقبال‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌، به‌ ايشان‌ حال‌ و معنويت‌ خاصي‌ مي‌داد.
بارها در اين‌ مناسبت‌ و مناسبتهاي‌ ديگر، ايشان‌ را با همين‌ خصوصيات‌ و جلوه‌هاي‌ معنا زيارت‌ كرده‌ بوديم‌. اميدواريم‌ كه‌ تصوير نوراني‌ چهره‌ي‌ آن‌ عزيز فقيد و آن‌ راحل‌ عظيم‌، همواره‌ در اين‌ مناسبت‌ و ديگر مناسبتها، مقابل‌ چشم‌ همه‌ي‌ ما باشد كه‌ اين‌، راه‌ روشن‌ ماست‌. من‌ هم‌ اين‌ روز مبارك‌ را به‌ شما پاسداران‌ عزيز ـ چه‌ سپاه‌ و چه‌ كميته‌ ـ و به‌ همه‌ي‌ ملت‌ ايران‌ و همه‌ي‌ مؤمنين‌ و مسلمين‌ و مستضعفان‌ و ظلم‌ ستيزان‌ عالم‌، تبريك‌ عرض‌ مي‌كنم‌ كه‌ حقيقتا روز ولادت‌ آن‌ حضرت‌، عيد جهاني‌ است‌.
وجود مقدس‌ سيدالشهداء(عليه‌السلام‌)، اگر چه‌ بيشتر با بعد جهاد و شهادت‌ معروف‌ شده‌، ليكن‌ آن‌ بزرگوار در حقيقت‌ مظهر انسان‌ كامل‌ و عبد خالص‌ و مخلص‌ و مخلص‌ براي‌ خداست‌. اساسا جهاد واقعي‌ و شهادت‌ در راه‌ خدا، جز با مقدمه‌يي‌ از همين‌ اخلاصها و توجه‌ها و جز با حركت‌ به‌ سمت‌ "انقطاع‌ الي‌الله‌" حاصل‌ نمي‌شود.
در اين‌ مناجات‌ شعبانيه‌ي‌ عاليه‌المضامين‌ مي‌فرمايد: "الهي‌ هب‌ لي‌ كمال‌ الانقطاع‌ اليك‌". اين‌ كمال‌ انقطاع‌ به‌ سوي‌ خدا و از همه‌ چيز گسستن‌ و همه‌ي‌ قيود و دنباله‌ها را در جهت‌ حركت‌ به‌ سمت‌ محبوب‌ واقعي‌ بريدن‌ و به‌ آن‌ سمت‌ پرواز كردن‌، چگونه‌ براي‌ انسان‌ حاصل‌ مي‌شود؟ شهادت‌ كه‌ قله‌ي‌ فداكاري‌ يك‌ انسان‌ است‌، بدون‌ حركت‌ به‌ سمت‌ انقطاع‌ و بدون‌ تلاش‌ و مجاهدت‌ براي‌ ايجاد "انقطاع‌ الي‌ الله‌"، براي‌ انسان‌ به‌ وجود نمي‌آيد. هرگاه‌ انسان‌ تلاشي‌ انجام‌ داد و قدم‌ اول‌ را با همت‌ و عزم‌ و اراده‌ برداشت‌، آن‌ وقت‌ خداي‌ متعال‌ راه‌ را باز مي‌كند و قدمها يكي‌ پس‌ از ديگري‌، به‌ سمت‌ نوراني‌ شدن‌ دل‌ و پرنورشدن‌ وجود انسان‌ برداشته‌ مي‌شود.
شما همت‌ مي‌كنيد، راه‌ را مي‌پيماييد و خداي‌ متعال‌ هم‌ در ادامه‌ي‌ راه‌، به‌ شما كمك‌ مي‌كند و كار را آسان‌ مي‌سازد و ـ همان‌طور كه‌ اين‌ بزرگوار در مناجات‌ شعبانيه‌ درخواست‌ كردند ـ كمال‌ انقطاع‌ الي‌الله‌ را ارزاني‌ شما مي‌كند. تدبر و توجه‌ به‌ اين‌ مضامين‌ و الفاظ و انس‌ با آنها، براي‌ يك‌يك‌ كساني‌ كه‌ مي‌خواهند به‌ وظايف‌ بزرگ‌ خود عمل‌ بكنند، واجب‌ و لازم‌ و ضروري‌ است‌.
اعتقادم‌ اين‌ است‌ كه‌ اگر امام‌ بزرگوار بي‌نظير ما ـ كه‌ واقعا در ميان‌ مردم‌ اين‌ زمان‌، نظيري‌ براي‌ ايشان‌ نمي‌شناسيم‌ و بعد از ائمه‌ي‌ هدي‌ و اولياءالله‌(عليهم‌السلام‌) نظير ايشان‌ را بسيار كم‌ سراغ‌ داريم‌ ـ با اين‌ مفاهيم‌ مأنوس‌ نبود و با مناجات‌ و دعا سروكار نداشت‌ و اهل‌ تضرع‌ و استغفار و استغاثه‌ و گريه‌ و توسل‌ نبود، بسيار بعيد بود كه‌ خداي‌ متعال‌ اين‌ همه‌ توفيق‌ را به‌ ايشان‌ ارزاني‌ بدارد. موفقيتهاي‌ اين‌ بزرگوار، به‌ميزان‌ زيادي‌ مرهون‌ همين‌ ارتباط با خدا و باز بودن‌ راه‌ دل‌ او با درگاه‌ الهي‌ و استغاثه‌ و مناجات‌ و دعا بود. انسان‌، پيشرفت‌ لحظه‌ به‌ لحظه‌ي‌ اين‌ مرد معنوي‌ و الهي‌ را در طي‌ سالهاي‌ اخير احساس‌ مي‌كرد. هر ماه‌ رمضاني‌ كه‌ بر اين‌ بزرگوار مي‌گذشت‌، انسان‌ مي‌ديد كه‌ نورانيتر شده‌ و خداي‌ متعال‌ او را هدايت‌ مي‌كرده‌است‌.
راهي‌ را كه‌ ما در طول‌ اين‌ يازده‌ سال‌ پشت‌ سر امام‌ طي‌ كرديم‌، راهي‌ نبود كه‌ به‌ طور طبيعي‌ و بدون‌ هدايت‌ و حمايت‌ و كمك‌ الهي‌ بتوانيم‌ آن‌ را طي‌ كنيم‌. از پيچ‌ و خمهاي‌ عجيبي‌ عبور كرديم‌ و به‌ بركت‌ رهبري‌ امام‌(ره‌)، فراز و نشيبهاي‌ عجيبي‌ را پشت‌ سرگذاشتيم‌ و اين‌ نبود مگر آن‌ كه‌ هدايت‌ الهي‌ ما را كمك‌ مي‌كرد.
عقيده‌ي‌ خود ايشان‌ هم‌ همين‌ بود و من‌ از ايشان‌ اين‌ حرف‌ را شنيده‌ بودم‌ كه‌ مي‌گفتند: "من‌ از اول‌ انقلاب‌، احساس‌ مي‌كنم‌ دست‌ هدايتي‌ ما را كمك‌ مي‌كند و پيش‌ مي‌برد و راهها را در مقابل‌ ما باز مي‌كند". حقيقت‌ هم‌ همين‌ بود و خداي‌ متعال‌ اين‌ هدايت‌ را در مقابل‌ مجاهدت‌ و خلوص‌ و صفا و نورانيت‌، ارزاني‌ مي‌دارد.
هدايت‌ الهي‌، به‌ انسانهاي‌ غافل‌ نمي‌رسد. اين‌ كه‌ در همين‌ مناجات‌ شعبانيه‌ مي‌فرمايد: "و انر ابصار قلوبنا بضياء نظرها اليك‌"، اين‌ نوراني‌ كردن‌ چشم‌ دل‌ و روشن‌ كردن‌ حقايق‌ براي‌ دل‌ بيدار و چشم‌ بصير مؤمن‌، رايگان‌ به‌ دست‌ نمي‌آيد و بدون‌ مجاهدت‌ و تلاش‌ و ارتباط با خدا، امكان‌ ندارد تحقق‌ پيدا كند.
امروز در سطح‌ كشور، توصيه‌ي‌ ما به‌ عموم‌ مردم‌ ـ بخصوص‌ كساني‌ كه‌ عشق‌ و علاقه‌ي‌ بيشتري‌ به‌ اين‌ انقلاب‌ و محصول‌ آن‌ دارند ـ همين‌ است‌ و علاج‌ و ضرورت‌ قطعي‌ را در اين‌ مي‌دانيم‌ كه‌ بايستي‌ آحاد مردم‌، ارتباطات‌ و انس‌ فردي‌ و صحبت‌ و مناجات‌ با خدا را در خود تقويت‌ كنند. اين‌، راه‌ امام‌ است‌ و هدايت‌ الهي‌ به‌ دنبال‌ اين‌ ارتباط و تماس‌ با خدا ميسر مي‌شود; همچنان‌ كه‌ در اين‌ ده‌ سال‌ هم‌ همين‌طور بوده‌است‌ و شما جوانهاي‌ با اخلاص‌ و پاكدل‌، اين‌ روحيه‌ را در جبهه‌هاي‌ گوناگون‌ از خودتان‌ نشان‌ داديد و نتايجش‌ را هم‌ ديديد و همچنان‌ كه‌ درس‌ امام‌ ما نيز اين‌ بود.
ارسال نظرات